recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bedste soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste soundbar

 Besvar Besvar Side  <1 4445464748>
Forfatter
Besked
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Ja, HFK-sælgeren er sgu smart, det er det, der kaldes mersalg.
Mon han kommer fra MacDonalds?

Der er massere af mersalg til sådan et køb:

  • signal kabler til 300 kr

  • højttaler kabler til 20 kr meteren
    (husk at det skal være lige langt til højre og venstre, ellers bliver lyden forskellig)  LOL

  • "argon" banan stik til 50 kr pr. par.
    (husk at sætte dem på i begge ender af hvert kabel = 200 kr) Dead

  • skilletrafo til 349 kr
    (hvis man ønsker at bruge ens eget elendige lydkort)

  • Grøn tusch til kanten på CD'er
    (sørger for at absorbere vildfaren rød laser i afspilleren)
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 20:29
Til bluray skal man benytte rød tusch Thumbs Up LOL
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Til bluray skal man benytte rød tusch Thumbs Up LOL
Er det ikke kun om aftenen ?? Wink
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 20:43
Oprindeligt skrevet af quarkir quarkir skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Til bluray skal man benytte rød tusch Thumbs Up LOL
Er det ikke kun om aftenen ?? Wink

Jov - så er det godt at jeg har købt kopier af samme film Thumbs Up
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Det letteste er da en surround receiver, som bliver omstillingsbordet for det hele. Optisk fra pc og tv. Analog fra andet udstyr.

Der bliver lavet millioner af surroundreceivere, hver gang der laves nogle få stereoforstærkere. Derfor er prisen i bund på fx Pioneer VSX-922, som andre har foreslået. Og når den kun skal spille stereo er der mere strøm til højttalerne.

Til Frederik: Har du overhovedet noget udstyr, som har analog audio out?

Jeg er bange for at HiFi-klubben har vildledt jer, ved at anbefale en forstærker som kun har analoge indgange. Men så kan de sælge en dyr DAC bagefter.


Vi er enige!

Vi ved blot heller ikke, hvilke lydudgange der er på computeren.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 21:48
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

En skilletrafo er en god idé, når du kobler din computer til anlægget. Du slipper for irriterende brum, og du fjerner risikoen for, at indbyrdes spændingsforskelle beskadiger computer eller anlæg.



Har du fået anlægget?
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 07:59
Nej har ikke fået anlægget endnu, måske om et par dage ;-)
Har i noget konkret jeg kan spørge sælgeren om mht stereo istedet for surround (udover det kostede for mange penge at få noget kvalitet surround og jeg ikke har brug for udgangene)?
Hilsen Frederik :)
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 08:10
Til Frederik: Har du overhovedet noget udstyr, som har analog audio out?

Jeg er bange for at HiFi-klubben har vildledt jer, ved at anbefale en forstærker som kun har analoge indgange. Men så kan de sælge en dyr DAC bagefter


Jeg ved ikke om jeg har nogle ting som er analog audio out.


Der er massere af mersalg til sådan et køb:

signal kabler til 300 kr

højttaler kabler til 20 kr meteren
(husk at det skal være lige langt til højre og venstre, ellers bliver lyden forskellig)

"argon" banan stik til 50 kr pr. par.
(husk at sætte dem på i begge ender af hvert kabel = 200 kr)


Højttaler kabler har min far, ved ikke med signalkabler, og hvad skal man bruge bananstik til?
Hilsen Frederik :)
Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 1552
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér quarkir Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:

Nej har ikke fået anlægget endnu, måske om et par dage ;-)
Har i noget konkret jeg kan spørge sælgeren om mht stereo istedet for surround (udover det kostede for mange penge at få noget kvalitet surround og jeg ikke har brug for udgangene)?

Som så mange andre herinde, mener jeg også at du nærmere er blevet vildledt, end vejledt.
Det virker som om sælgeren alene har hørt at opgaven er "noget stereo" her og nu, uden at skænke dine fremtidige behov ret mange tanker (ud over en dyr DAC som lappeløsning).

Sælgeren har sikkert ret i at en NAD 316 er bedre end en Pioneer 922, men det er helt ude i de yderste hjørner (og hans billede af en perfekt verden), hvor f.eks. dit værelses påvirkning af lyden har LANGT større betydning.
Da du dertil ikke aner ret meget om hvad du skal tilslutte eller hvordan i den nærmeste fremtid, kommer du med NAD'en til enten ikke at kunne tilsutte den pågældende dims eller købe dig fattig i addons (DAC osv), få at det hænger sammen.

Pioneeren vil fungere glimrende som stereoforstærker/receiver i første omgang (jeg tror ikke på at du kan høre forskel på den og NAD), kan tilsluttes stort set alt, kan udbygges til surround osv...

mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 08:28
Jeg har en NAD 319 til salg - den kan du dælme få til billigere penge. En tung forstærker som har været gemt i en kasse de sidste 5 år :-) 

Redigeret af Precious - 06-Maj-2013 kl. 08:28
Til top
fredekb Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fredekb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 08:30
Tak for det grundige svar. Hvis det bliver surround, er det nok den til 3000.kr fra Denon jeg vælger. Men hvor mange ting skal jeg så købe hvis jeg vælger den, vil helst ikke meget over de 7000.kr (ved mit Max budget er 7500 men vil gerne spare lidt)

Her er hvad jeg ellers havde valgt: dab adapter 600.kr
Argon DAC 500-1000. Kr og VM tables til 80.kr
Hilsen Frederik :)
Til top
mkt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 13-Marts-2011
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Maj-2013 kl. 08:44
Oprindeligt skrevet af fredekb fredekb skrev:


Jeg ved ikke om jeg har nogle ting som er analog audio out.


Højttaler kabler har min far, ved ikke med signalkabler, og hvad skal man bruge bananstik til?

Det bliver dyre lærepenge det her Frederik, men så må farmand vel spæde til når I finder ud af hvor besværligt det bliver med manglende indgange. 

Jeg tror vi mangler at forklare dig en ting og det er forskellen på digitalt og analogt. Alle dine produkter har digitale lydudgange i form af optisk, hdmi eller S/PDIF. Her får du den reneste og bedste lyd ud fra dit apparat. Dette signak skal konverteres til analaog lyd på et eller andet tidspunkt, men det er her kernen af problematikken er!

Du har købt en stereoforstærker der ikke kan forstå et digitalt signal. Derfor skal du have en anden dims til at gøre dette for dig. Det kan en DAC ja, men du skal meget højere op i pris for at få en DAC med de digitale tilslutninger der ville give dig det bedste resultat. 

Det du faktisk ender op med er at koble dit TV og Playstation analogt i forstærkeren, og lade disse apparater konvertere lyden fra digital til analog. Det er her det svage led er i dit nye setup! Disse apparater har nemlig ikke nogen god konverter da det typisk er et sted producenterne sparer mange penge. 

Det du helt konkret skal spørge sælgeren (og din far) om er:
  • Hvilken DAC skal jeg købe for både at få TV, Playstation og PC ind uden en omskifter. 
En anden ting vi heller ikke har forklaret dig, kunne have sparet denne tråd for måske 30-40 sider:
https://www.google.dk/ kan bruges til at søge efter svar på forskellige ting man har spørgsmål til. Hvis man eks. ikke ved hvad bananstik er kan man evt. taste det ind i søgefeltet noget lignende:


Jeg håber du bliver oprigtig lykkelig for dit setup! 

Og husk at øv dig på det der google noget - det kan spare dig for mange kvaler. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4445464748>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu