|
Hvordan virker Apple tv? |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | ||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Marts-2013 kl. 20:04 |
|
Ja, hvordan virker streaming på Apple tv?
Når jeg ser noget på dr.dk på IPad, og sender det til Apple tv via Airplay, hvad sker der så? Bliver det sendt fra DR til iPad og videre til Apple tv, eller hvad sker der? |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Svarer du ikke selv på dit eget spørgsmål?
![]() |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
Så sendes der er link på streamen fra ipaden som så etablere et direte link fra atv til dr hvorefter streamen starter på atv, der holdes fortsat en kommunikation med tidslinien på streamen som gør at man kan spole frem/tilbage i klippet efter behov.
Men er det eksterne kilder som understøtter ægte airplay så kører streamen direkte til atv med ipad som remote. |
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
|
Feks stream af film fra synology nas kan startes på ipadden smides over på atv hvorefter ipaden faktisk kan bruges til andet.. Endda slukkes uden filmen slukker
|
||
Mvh
René |
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
|
Nej, det gør jeg ikke. Jeg har på fornemmelsen at det bliver sendt fra dr.dk til Apple tv - uden om iPad. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
|
Det har jeg også fornemmelsen, da jeg kan sætte iPad på vågeblus, og udsendelsen fortsætter. |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
|
Ja vågeblus, men hvis I slår iPaden på flytilstand, vil streamen stoppet efter nogle minutter. Der buffes utrolig meget.
Men streamen kører altså igennem iPhone/iPad. |
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Online Point: 4628 |
|
Når du bruger Airplay, så overtager Apple TV streamet, som rhsin er inde på. iPad/iPhone bruges dog stadig som "certificerings-enhed", der holder forbindelsen i gang (det kan godt gøres på "vågeblus") og sørger for at skabe en godkendelse via AES, når der er kryptering med i billedet. Jeg har skrevet en længere artikel om Apple TV og hvordan Airplay fungerer her, hvis det har interesse:
Redigeret af Rasmus Larsen - 18-Marts-2013 kl. 07:06 |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Online Point: 4628 |
|
Nej, streamet kører uden om direkte ned til Apple TV-boksen, som overtager URL'en. iPad/iPhone bruges dog til at holde streamet igang, hvorfor flytilstand også stopper streamingen. iPad/iPhone streamer dog direkte til Apple TV, når Airplay bruges med f.eks. lokalt lagrede filer på iPad/iPhone såsom billeder, video og musik. Airplay opdeler med andre ord indhold baseret på om det kommer fra en lokal kilde (iPad/iPhone) eller en internetkilde.
Redigeret af Rasmus Larsen - 18-Marts-2013 kl. 07:07 |
||
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
||
![]() |
||
Beanie ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: DK Status: Offline Point: 1597 |
|
Dvs. hvis jeg starte DR Netradio og Airplayer videre til AppleTV, vil jeg kun sætte min iPhone i FLYmode uden problemer?
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Nej, de kommunikerer sammen, og Airplay streamen til Apple TV får kun lov til at køre så længe iPhone/iPad er i nærheden og app'en er aktiveret. (EDIT: Med "aktiveret" mener jeg ikke nødvendigvis "åben", det afhænger af app'en - nogle apps tillader at streamen fortsætter i baggrunden mens du foretager dig noget andet, mens andre lukker ned for streamen hvis du lukker app'en ned). Sikkert for at sørge for at du ikke kan starte streams på to forskellige Apple TV med én iPhone/iPad. Hvis jeg for eksempel starter en stream, og går ned i haven hvor der ikke er wifi dækning, så stopper streamen. Men det er en løbende kontrol af en art, streamen som sådan kører (afhængigt af hvad kilden understøtter) direkte til Apple TV.
Redigeret af Otto J - 18-Marts-2013 kl. 10:27 |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Eksempelvis DR Netradio som der blev spurgt til, her startes en stream til Apple TV, og du kan så minimere app'en og bruge iPhone'n til noget andet, men hvis du decideret lukker app'en ned (dvs. dobbeltklikker på home-knappen, holder fingeren nede på app-ikonet og lukker app'en), så stopper streamen.
Med f.eks. NFL Gamepass app'en stopper streamen hvis man minimerer app'en, her skal app'en være aktiv, dvs. du låser iPhonen så længe streamen kører. Præcist hvordan Airplay arbejder, kan altså være lidt forskelligt afhængigt af kilden, men jeg tror ikke der findes en mulighed for at starte en stream og så lukke app'en helt ned (eller slukke telefonen helt, fly-mode osv), uden at streamen stopper.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |