recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad gør man for at sikringen ikke slår fra?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvad gør man for at sikringen ikke slår fra?

 Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
Enerneslo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Enerneslo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 21:02
Har du prøvet at slukke for alt lys, fryser, køleskab osv. og så se om den stadig slår fra når du tænder for anlægget. For i så fald er det din startstrøm der er for stor. At få sat en gruppe mere ind, vil så nok ikke løse dit problem. Kun alm. overbelastning. Hvis du får sat en gruppe mere ind, skal der helst også være flere kabler på den eksisterende gruppe, så ledningerne kan fordeles. Ellers skal du ha trukket nye kabler. En gruppe med en alm. smeltesikring vil måske bedre kunne klare startstrømmen. Da automatsikringer er ret følsomme.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 21:08
Jeg kan sagtens have lidt lys tændt og køleskabet tændt og sa tænde systemet uden bøvl. Det er kun en sjælden gang imellem sikringen slår fra når jeg tænder systemet.

Men hvis jeg f.eks. tænder min gamer PC mens systemet kører så slukker sikringen. Det gælder også hvis jeg slukker alt andet bortset fra køleskabet.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
SoundWave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Maj-2009
Status: Offline
Point: 817
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SoundWave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2013 kl. 21:41
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:



du skal have lavet en større gruppe, da dit elsystem i din lejlighed ikke har nok power til at drive alle dine ting på en gang. det er meget tydeligt udfra det du skriver
No shit Sherlock.

No offence.

Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Må lige rette dig. Den grønne er 13A og den røde er 13A. En nem måde at opdele installationen med grupper, såfremt der er mere end én afgang fra tavlen, er at få monteret 2x 1-pol 13A F+N.De kan begge sidde hvor du har den blå 10A nu. Så er du fri for at betale for en større tavle. Ønsker du denne måde kan der også trækkes et kabel fra en af de grupper direkte til dit anlæg, og derved køre på separat gruppe.
Jeg mente bare de sikringer der er ude i gangen som er forbundet til de grupper kan klare de ampere jeg nævner.
Jeg fortæller dig bare hvor meget dine grupper er på.
Nu er jeg selv el-installatør, og ville umiddelbart lave installationen som jeg har beskrevet tidligere. Som der også står tidligere i tråden, så er det ret begrænset hvad du må lave selv uden en autorisation.
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2013 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af SoundWave SoundWave skrev:

Jeg fortæller dig bare hvor meget dine grupper er på. Nu er jeg selv el-installatør, og ville umiddelbart lave installationen som jeg har beskrevet tidligere. Som der også står tidligere i tråden, så er det ret begrænset hvad du må lave selv uden en autorisation.
Yes. Tak, men det kunne jeg godt se.

Skulle bare have formuleret mig ordentlig.

Hvis der der skal foretages andet end at skifte sikringer så får jeg en elektriker ud efter jeg har fået tilladelse til det af boligforeningen.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 01:03
Der kommer en elektriker på fredag. Woohoo! Big smile

Og det eneste der skulle til var at ringe til varmemesteren og fortælle ham historien. Smile

Så forhåbentlig får jeg en lille opgradering i tavlen uden at det kommer til at koste mig noget.
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Der kommer en elektriker på fredag. Woohoo! Big smile

Og det eneste der skulle til var at ringe til varmemesteren og fortælle ham historien. Smile

Så forhåbentlig får jeg en lille opgradering i tavlen uden at det kommer til at koste mig noget.
Som du har fået fat i KL 01.03??
Ahh Hessi det lyder ikke helt lovligt. Wink
Spøg til side - det lyder godt, og dejligt hvis det koster gratis. Smile
Mvh. Rasmus
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 13:24
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Som du har fået fat i KL 01.03??
Ahh Hessi det lyder ikke helt lovligt. Wink
Spøg til side - det lyder godt, og dejligt hvis det koster gratis. Smile
Mvh. Rasmus
Argh... ringede nu bare til varmemesteren... kl. 09:20... Så ville han selv sørger for en elektriker osv. Big smile

Yes, gratis er det billigste og det kan vi li' Big smile
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 19:17
Jo - så kom elektrikeren fredagen efter den første aftale (da en klovn glemte at aflevere en nøgle til lejligheden til varmemesteren Embarrassed) og skiftede gruppen på 10A. ud med en der slukker ved +13A.



Meeeee-eeeeen.... når jeg bruger mange ting på en gang så summer den.... ret højt faktisk... så mon ikke varmemesteren lige skal have et opkald igen, så jeg venligt kan bede ham ringe efter elektrikeren igen. Smile


Redigeret af Hessi - 27-April-2013 kl. 19:22
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 19:34
Summer...men slår ikke fra?

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:


Meeeee-eeeeen.... når jeg bruger mange ting på en gang så summer den.... ret højt faktisk... så mon ikke varmemesteren lige skal have et opkald igen, så jeg venligt kan bede ham ringe efter elektrikeren igen.


Jo, men dit problem er at når den summer er den på vej til at slå fra - fordi du overbelaster den.
Elektrikeren må ikke sætte mere end 13A i...

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
crypternical Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 94
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér crypternical Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-April-2013 kl. 21:24
Jeg  forstår godt den summer lidt, hvis det er opvasker+Micro+lys der kører på den pågældende gruppe. det jeg ville gøre er, at få trukket et nyt kabel og opsat en ny gruppe kun til dit hifi. Og da det er en opgave hvor du skal ind og pille i tavlen er det en opgave for din elektriker.
Mvh Crypten

Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Status: Offline
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2013 kl. 13:15
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Summer...men slår ikke fra?
Summer ikke altid, nærmest hver gang jeg tænder microbølgeovnen (både samtidig med andet og alene). Men den gør det også lidt tilfældigt. Selvom næsten alt er slukket. når jeg trykker gruppen lidt ind i tavlen så bliver "volumen" af summen mindre.

Men den slår aldrig fra.

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Jo, men dit problem er at når den summer er den på vej til at slå fra - fordi du overbelaster den.
Elektrikeren må ikke sætte mere end 13A i...
Kan da godt være, men som sagt gør den det også når det kun er microbølgeovnen der er tændt eller tlfældigt i korte perioder når næsten ingenting er tændt. Lige nu køre både alt hifi og gamer maskinen uden summen.

Oprindeligt skrevet af crypternical crypternical skrev:

Jeg  forstår godt den summer lidt, hvis det er opvasker+Micro+lys der kører på den pågældende gruppe. det jeg ville gøre er, at få trukket et nyt kabel og opsat en ny gruppe kun til dit hifi. Og da det er en opgave hvor du skal ind og pille i tavlen er det en opgave for din elektriker.
Mvh Crypten
Det er som regel kun hifi- systemet der køre alene eller sammen med noget andet. Aldrig det hele på én gang.

Det med at få en elekriker til at lave en ny gruppe og trække kabler bliver ikke aktuelt lige foreløbigt. Jeg ved heller ikke om det kan lade sig gøre mht. de gammeldags sikringer der sidder nede i gangen. Dog mærkeligt at elektrikeren har skiftet 10A. sikiringen ud med en 16A. sikring. :-|



Desuden summede den gamle aldrig. Altså den gamle porcelænssikring nede i gangen.


Redigeret af Hessi - 28-April-2013 kl. 13:17
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 456
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu