recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til en Slingbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til en Slingbox

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til en Slingbox
    Sendt: 30-Marts-2013 kl. 16:59
Hej,

Jeg står og skal til at købe en Slingbox for at kunne se TV i min anden lejlighed. Men jeg aner ikke så meget om det, så jeg vil høre her om der er nogen der gør?

- Virker Slingbox med kabel-tv fra Stofa og har den DVB-C og kan håndtere digitale kanaler?
- Når jeg bruger Slingboxen fra lejligheden, kan mine forældre så godt se TV der hjemme også, hvor boxen skal sidde?

Det eneste det den skal, er at jeg har tænkt mig at downloade programmet på min iPad eller på min computer og streame det op på mit TV i lejligheden via AppleTV eller måske fra et HDMI kabel, men kan det lade sig gøre?

Jeg kan forstå at 350 modellen ikke har WiFi men det har 500 modellen. Begge modeller har dog ikke DVB-C tuner og skal derfor sættes til optager f.eks. De gamle har en Samsung BD-HDD combo E8500N mener jeg, og vil den kunne gøre det?


Lidt hjælp at hente?


Redigeret af ladiesman217 - 30-Marts-2013 kl. 17:10
          
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 18:58

Hej Ladiesman217.

Når jeg læser dine spørgsmål tror jeg ikke helt du er klar over hvad en Slingbox er og hvad den kan gøre for dig.

En Slingbox er en 'Place shifting device'. Den flytter det sted hvor du kan se TV.

Hvis dine forældres Samsung BD-HDD combo E8500N har en component, composite  eller for Slingbox 500 en HDMI udgang kan den tilsluttes en Slingbox som så sender signalet ud på internettet.

Da Samsung E8500N har sin egen DVB-C/-T tuner kan dine forældre se et andet program på TV'et via TVets egen tuner.

Ja Slingbox virker med kabel-tv fra Stofa, den bruger ikke et DVB-C signal, men det video + lyd signal den får ind på en af indgangene. Den er ligeglad med om det oprindeligt var et analogt eller digitalt signal. Jeg tror max er 1080i.

Jeg mener at som med alt streamet video virker kablet netværk bedst, men ja Slingbox 500 leveres med indbygget WiFi.

Du skal være opmærksom på at i en af de reviews jeg har læst fik anmelderen ikke alle programmer med over via HDMI indgangen da deres kabel TV udbyder havde sat HDCP flag for flere programmer. Deres løsning var både at bruge HDMI samt component kabler og i disse tilfælde at skifte til component indgangen.


Jeg har selv prøvet at modtage et signal på en bærbar PC og se det på et TV via et tilsluttet HDMI kabel.

Jeg brugte dog en box fra konkurenten Monsoon Multimedia. Jeg kører den altid med en 10 sekunders buffer i PC'en. Det udjævner alle hakken/pauser osv.

Slingbox er et en til en system. Man kan kun have en modtager ad gangen.

Men Slingbox signalet kan modtages på mange forskellige enheder. PC'er, tablets, mobiler samt deres egen og andres bokse. Men ikke på Linux og man køber ( dyrt ) de forskellige software players.

Her er et link:


Men jeg er ikke sikker på at alle har nok hukommelse til at lave de 10 sekunders buffer af signalet som jeg personligt foretrækker.

Hilsen Carsten. 

Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2013 kl. 20:25
Jeg bruger selv en ældre SLingbox sammen med Stofa.
Kræver dog at du tilslutter en extern DVB-C tuner - F.eks. en Zaptor, da den indbyggede tuner kun er til DVB-T (også på de nye modeller).
Den styre dog fint langt de fleste DVB-C tunere via det medfølgende IR-øje.

Så dirrekte svar til dine spørgsmål:
1) Virker kun med en extern tuner som forbindes via videoinputtet på Slingboxen.
2) Ja - Det er blot endnu et TV som er forbundet til antennen i huset.

For at få det på TVet skal du enten bruge en PC som gratis kan køre Slingplayer software, eller en IOS/Android enhed hvortil du skal købe appen, og så forbinde enheden til TVet.
Der findes også en Slingcatcher som er en omvendt Slingplayer - Men er lidt i tvivl om den stadig findes, samt hvilke modeller den er kompitibel med.
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 11:42
Tak for jeres svar, men som csell siger, så ved jeg ikke om jeg har forstået det korrekt med den Slingbox.

Jeg er ude efter en løsning der kan vise de kanaler, som der er hjemme i de gamles stue, nede i min ferie lejlighed når jeg er hjemme i DK, så var jeg nemlig fri for at betale selv. Og det har jeg hørt kan lade sig gøre med Slingbox?

En Slingbox koblet til hjemme hos de gamle og så kan jeg tænde for min PC (lige meget hvor jeg er) og starte Slingplayer op og så kan jeg se deres kanaler. Det var sådan jeg fik det forklaret, men jeg ved ikke om det er korrekt forstået?

Det jeg så ville høre efter det er om vi kan se de samme kanaler på samme tid. Hvis de nu sidder og ser TV2 Nyheder kl. 20 og det vil jeg egentlig også gerne, er signalet så brudt fordi de ser det, eller kan begge to se det på samme tid?

Jeg læste så noget med at Boxen ikke har en DVB-C tuner selv, og skulle derfor have kanalerne igennem en HD optager for at kunne modtage signalerne og sende dem videre, men jeg har på fornemmelse at det punkt har jeg misforstået?

Så kan det jeg søger lade sig gøre? Og er der en venlig sjæl der kan ridse ud hvad det er jeg har brug for?
          
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 12:37
Hej Ladiesman217.

Jo det er korrekt forstået at du kan se dine forældres kanaler på en PC med Slingplayer hvis du får en Slingbox.

Ja du kan se den samme eller en forskellig kanal, da dine forældres fælles antenneanlæg både er forbundet til deres TV og Samsung E8500N. Hvad de ønsker at se vælges på TV'et, hvad du ønsker at se vælges på Samsung E8500N. Og som sagt i kan vælge samme eller forskellige kanaler.

Nej du har ikke misforstået punket om DVB-C optager. Du skal enten have en ny eller bruge dine forældres Samsung.

Hvad du skal bruge afhænger af hvilke ledige udgange Samsung E8500N har?

Hilsen Carsten.



 


Redigeret af csell - 31-Marts-2013 kl. 12:45
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 12:49

På en E8500 er der HDMI Out og 1 Composite. Det kan vist ikke bruges til Slingbox.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ladiesman217 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 19:42
Tak igen,

Men øv, dvs. den er ubrugelig den Samsung, så må jeg ud efter en stand-alone DVB-C tuner (?) hvad bruger man så der?

Hvis jeg kan nøjes med et analog signal over Slingboxen og altså ikke får brug for DVB-C, så skal jeg sætte den til hvad?

For hvis den Samsung ikke virker som DVB-C tuner, så virker den vel heller ikke bare analogt?
          
Til top
ZackGem Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 841
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ZackGem Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 20:17
Du kan godt bruge en HDMI-forbindelse fra Samsungen.

Der følger en HDMI til Component HD adapter med Slingplayeren.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


På en E8500 er der HDMI Out og 1 Composite. Det kan vist ikke bruges til Slingbox.

Hej.

Jeg kan ikke forstå hvorfor HDMI Out eller Composite på en E8500 hvis de er ledige, ikke kan bruges til Slingbox?

Her er et billed af stikkene på en Slingbox 350, det nederste gule er Composite ind:

">

Uploaded with ImageShack.us


Og her et billed af nogle stik på en Slingbox 500. Det hvide er HDMI ind:

">

Uploaded with ImageShack.us


Men hvis du ønsker fordelene ved en separat DVB-C boks syntes jeg at du skal vægle en der både har Component ud samt kan styres af Slingboxens IR.

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 31-Marts-2013 kl. 20:30
Til top
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2012
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 20:41
Undskyld med lidt offtopic. Men er der nogle som har fået Slingbox 500 hjem? Den kan jo ellers kun købes i USA :-)
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 21:00
Til top
Jonesdk90 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Januar-2012
Status: Offline
Point: 84
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonesdk90 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2013 kl. 21:09
Har godt fundet den på amazon, som du også linker til. Det var mere om folk havde prøvet den og om der er stor forskel fra Slingbox 500 og til Pro-HD som man stadig kan købe i DK?  

Redigeret af Jonesdk90 - 31-Marts-2013 kl. 21:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu