recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jvc dla hd pæreskift
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jvc dla hd pæreskift

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bimx70 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2013
Sted: Birkerød
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimx70 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Jvc dla hd pæreskift
    Sendt: 02-April-2013 kl. 10:46
Er der nogen der har erfaringer med pærer til jvc
Jvc orginal vs oem pærer
Evt steder hvor man køber pære til en rimelig pris
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Sted: Denmark
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 14:20
Jeg er med på en lytter, da jeg har budt på en brugt projektor, der snart skal have skiftet pæren. Der er vist en del af de billige pærer der ikke er pengene værd. Enten går de hurtigt i stykker eller også er der slet ikke nok lys i dem osv. Markedet svømmer vist nærmest i dårlige kopi pærer. Jeg læste i en anden tråd at Otto mere eller mindre tilråder at købe originale pærer fra troværdige forhandlere.... Jeg mangler så bare at finde ud af hvem de troværdige forhandlere er? 
Til top
Bravo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: DK
Point: 1318
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bravo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 14:32
Oprindeligt skrevet af Bimx70 Bimx70 skrev:

Er der nogen der har erfaringer med pærer til jvc
Jvc orginal vs oem pærer
Evt steder hvor man køber pære til en rimelig pris

De her importeret JVC´er... Så mon ikke de kan hjælpe... Du bor trods alt ikke så langt der fra Smile

Til top
Bimx70 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimx70 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 14:41
Er godt klar over at man kan spørge jvc eller imagosonas
Men kender godt svaret"køb orginal pære"
Men er interseret i om der nogen der gode erfaringer med oem pærer
Der kunne jo nogen med gode erfaringer
Er lidt at betale 3000 kr,når man have givet 4500 for projektoren
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2013 kl. 14:52
Imago Sonas har en forhandleroversigt, som burde kunne give indsigt i hvem de troværdige forhandlere er.

Redigeret af Naiera - 02-April-2013 kl. 14:53
Til top
Bimx70 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bimx70 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 09:35
Er der virkelig ingen der har erfaringer med disse forskellige pærer
Entre for eller imod
Var ikke interseret i forhandler siger køb orginal pærer,det siger jo sig selv
Det er deres job at sælge orginal pærer
Var interseret i at høre om folk der har købt oem pærer
Godt eller skidt
Til top
Sejrsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2005
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sejrsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 10:29
Hej

Hvis jeg var jer/dig, så ville jeg forsøge at skifte pæren selv, især når nu projektoren ikke er så meget værd.

Du kan købe de rå Osram-pærer og så selv sætte dem ind i det originale modul. Det gjorde jeg selv med en Cinevarum Projektor (som vist en næsten det samme som en JVC HD 100).

se
evt:

Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Hej

Hvis jeg var jer/dig, så ville jeg forsøge at skifte pæren selv, især når nu projektoren ikke er så meget værd.

Du kan købe de rå Osram-pærer og så selv sætte dem ind i det originale modul. Det gjorde jeg selv med en Cinevarum Projektor (som vist en næsten det samme som en JVC HD 100).

se
evt:

Interessant. Helt vildt at du har kunne gøre det til godt en 1/10 af prisen.
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tarkin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 16:34
Oprindeligt skrevet af Sejrsen Sejrsen skrev:

Hej

se
evt:

Der fik du også lige min opmærksomhed, Sejrsen. Jeg kan se, hos dem du linker til i din tråd, at de blot tager 119 € for en pære til den projektor jeg har (JVC DLA-X3/RS40).
Det er jo rørende billigt. Jeg vil helt klart overveje den løsning, når pæren trænger til udskiftning - altså den i projektoren Tongue

Redigeret af Tarkin - 03-April-2013 kl. 16:39
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-September-2006
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 16:51
fedt  de har også en pøre til min procekter  :)

http://www.projectorlamps24.com/de/hersteller/pioneer-9493/ersatzlampe/kuro-krf-9000fd-marken-ersatzlampe-mit-kaefig-231701/

men er det svært at skifte ?   syntes jo faktisk det ser ok ud efter ca 6000 timer med den orginale :)

Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2013 kl. 18:15
Er det den projektor du har til salg?
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu