recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - DVB-C frekvenser efter YouSee HD omlægning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DVB-C frekvenser efter YouSee HD omlægning?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
AlexanderM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexanderM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: DVB-C frekvenser efter YouSee HD omlægning?
    Sendt: 09-April-2013 kl. 21:33
Hej,
Er der nogen der har en opdateret liste ligesom denne?

http://www.suodenjoki.dk/yousee_dvbc_channels.htm

Nogle frekvenser virker, andre ikke. Jeg skal indstille min DVB-C tuner på min computer, så jeg kan ikke bruge netværks-ID osv. til noget, men skal have specifikke frekvenser (f.eks. 143MHz). En fuld scanning tager for evigt, så jeg ville sætte pris på frekvenser på f.eks. DR 1 HD.


Redigeret af AlexanderM - 09-April-2013 kl. 21:34
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 21:38
DR1 HD er på 248 MHz

Jeg har ingen komplet liste, så har blot tjekket den du spurgte efter.
Til top
AlexanderM Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér AlexanderM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2013 kl. 21:46
Tak. Jeg fandt faktisk netop denne side:

http://jamesoft.dk/?page_id=301

Jeg fandt også TV3 HD på sin tidligere plads - 554 MHz.
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 16:16

Denne er forholdsvis ny, dog ikke fra efter mpeg2-sluk. 

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm 

Til top
Rosend@hl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2007
Status: Offline
Point: 29
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rosend@hl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 16:34
Hej,

Jeg har en Elgato Hybrid, og kan simpelthen ikke få sat kanalerne op korrekt efter nedlægningen.

Specielt vil jeg meget gerne have 3+ til at virke inden aftenens fodboldkamp.

Hvordan får jeg tilføjet den enkelte kanal?
Hvis jeg prøver at indsætte manuelt, så dukker den ikke op på listen efterfølgende?.

Har prøvet at slette alt og bedt den lave fuld scanning, men det får jeg ikke TV3+ frem af. 
Eller jo, faktisk 2 stk. - den ene viser et YouSee billede og siger man skal genindlæse med NetværksID (Som jeg jo ikke kan), og den anden siger at kanalen er krypteret.

Kan godt bruge lidt hjælp :) 

På forhånd tak :D
Rosendahl
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af trikker trikker skrev:

Denne er forholdsvis ny, dog ikke fra efter mpeg2-sluk. 

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm 

Jeg har just opdateret den :-)
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af trikker trikker skrev:

Denne er forholdsvis ny, dog ikke fra efter mpeg2-sluk. 

http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm 

Jeg har just opdateret den :-)
 
Tak Per   Clap
 
Lars  Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Mr. Anderson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-April-2008
Sted: Esbjerg,Denmark
Status: Offline
Point: 772
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Anderson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 17:59
Jeg har flere gange fundet en liste over yousee kanaler med frekvenser pr kanal.

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Opsaetning/Find_dit_netvaerks-id.aspx

Redigeret af Mr. Anderson - 10-April-2013 kl. 18:00
LG 65B7 - PS4 Pro - Denon X7200WA - B&W 706S2, HTM 72S2, DB4S & CCM663 - Nvidia Shield - Sonos
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 18:34
Oprindeligt skrevet af Mr. Anderson Mr. Anderson skrev:

Jeg har flere gange fundet en liste over yousee kanaler med frekvenser pr kanal.

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv-pakker/Opsaetning/Find_dit_netvaerks-id.aspx
Det er kun de analoge kanaler, som YouSee oplyser frekvenserne for.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 18:43

Ja, det er ikke fundet nødvendigt at oplyse frekvenser for Digitale kanaler, da TVer ikke,(har nogen i det hele taget den mulighed), for manuel Tuning på Kabel TV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2013 kl. 22:15
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:


Ja, det er ikke fundet nødvendigt at oplyse frekvenser for Digitale kanaler, da TVer ikke,(har nogen i det hele taget den mulighed), for manuel Tuning på Kabel TV.
Der har to af mine (Philips og Prosonic) mulighed for. Mit "hoved-tv" et Sony har ikke muligheden, men finder til gengæld automatisk nye kanaler, så det aldrig er nødvendigt at starte forfra med ny søgning.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
trikker Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 306
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér trikker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2013 kl. 12:28

Er ved at læse mine kanaler ind efter Yousee omlægning vha. frekvenser, men kan ikke finde VH1 på digital.

Er den kun analog ? Jeg har skannet dkscan's liste flere gange, men kan sgutte finde den.

EDIT: Kan da heller ikke finde NatGeo HD !



Redigeret af trikker - 14-April-2013 kl. 12:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu