recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Netværk i tilbygning
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Netværk i tilbygning

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Netværk i tilbygning
    Sendt: 11-April-2013 kl. 13:33
Jeg er ved at planlægge at lave en tilbygning til mit hus.
jeg skal have lavet et ekstraværelse og gøre stuen større.

I den forbindelse vil jeg gerne have trukket netværk og antennekabel ud til de nye rum. Hvordan gør jeg det bedst og hvilket type kabel bør jeg bruge.

Jeg vil gerne lave mulighed for at lave 2 netværkstik i hvert rum. Er det bedst at trække tomrør i væggene som jeg siden hen trækker netværkskablerne og antennekablerne i eller kan jeg lige så godt blot fastgøre kablerne i væggen inden der bliver isoleret færdigt og sat gips op.

alle netværkskablerne skal starte i kælderen hvor min switch står. jeg tænker at lave dem ende i en vægdåse og blindplade på indtil jeg for brug for dem og så montere dem med stik når de skal bruges.

Morten

Redigeret af mlm - 11-April-2013 kl. 13:36
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 13:45
Glat tomrør og min. 16 mm så du kan trække to kabler igennem. Det skal være kat 6 utp vil jeg mene (andre mener muligvis noget andet)og så slutte det hele af med Lexcom konnektorer i dåser fra LK.

Når muligheden for at trække i tomrør er til stede skal du gøre det. Det betaler sig om nogle år når de skal skiftes ;-)
/Chris
Til top
mlm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Januar-2010
Sted: dk
Point: 178
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mlm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 13:55
kan jeg trække 2 netværkskabler og et antennekabel i et 16 mm rør ?
Til top
The_Joshua Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 157
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér The_Joshua Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2013 kl. 20:51
Nej
der er ikke plads og utp kablerne er ikke skærmede og kan (ikke sikkert) derfor give støj i antennen.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu