|
Hjælp: Epson 9100 på gipsloft!?? |
Besvar |
Forfatter | |
aznhandles
Bruger Oprettet: 06-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 195 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 11-April-2013 kl. 22:39 |
Hej boys: Jeg vil lige spørge jer tech-experter inden jeg kaster mig i det... Jeg vil gerne installere et projektor til loftet, og det skal være en Epson EW9100 der vejer ca. 8.1 kg. Altså ca. 10kg inklusiv ophænget. Men problemet ligger i at mit loft er dækket med gipsvæg hele vejen igennem, og der er ca. 10cm afstand fra gips til selve loftsvæggen. Jeg undrer mig derfor om selve gipspladen overhovedet kan holde sig til de 10kgs belastning, for jeg vil virkelig have den hænger, og ikke på væggen. Min stue er forholdsvis ret stor, der er ca. 6m fra væg til væg, og min sofa står ca. 2m foran den bagerste væg, og det ville være dumt at placere helt for enden, da man nemt kan blokere billedet, når man rejser sig. Det skal ligge ovenover sofaen. Rummet er forholdsvis lys, og jeg har ikke tænkt mig at mørklægge det, og det er derfor valget falder på Epson, da den har en meget kraftig kontrastlys den spytter ud. Epson EH9100 Er der nogen der kan give et råd? Kan loftet klare sig uden at det braser sammen? Kan man forebygge det med andre alternativer?
Redigeret af aznhandles - 11-April-2013 kl. 22:42 |
|
madmouse
Junior bruger Oprettet: 26-Februar-2012 Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ville ikke turde sætte den op i gips. Vi har en PH lampe som hængte 3 mdr. i vores 1 lags gips-loft med de rigtige gips-plugs osv. Den faldt en dag ned i vores spisebord! Jeg har hængt min projektor på væggen.
|
|
aznhandles
Funktioner
Tak(0)
|
Øv det er da en kedelig nyhed. Måske skulle man bruge 2-3 lags plader for at det evt. kan holde sig?
|
|
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19516 |
Funktioner
Tak(0)
|
Et sted over dit gipsloft, er det vel noget solidt du kan hænge projektoren op i?
Klaus |
|
aznhandles
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg kan ikke se det, det er kun noget jeg kan fornemme. Men jeg går ud fra det øverste lag er solidt. Jeg er dog bange for jeg rammer overboens gulv.. Det er 50/50... Desuden tør jeg ikke rive en plade ud til fordel for en projektor.. Det vil ikke se så godt ud.
Der må være en anden mulighed..
|
|
Naiera
Platin medlem Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12328 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ja, den anden mulighed er at hænge den på væggen.
Den JVC X30 vejer i øvrigt 20 kilo, så din Epson er en bette en til sammenligning Redigeret af Naiera - 12-April-2013 kl. 03:35 |
|
bruger udmeldt 23
-- Oprettet: 25-December-2010 Status: Offline Point: 2017 |
Funktioner
Tak(0)
|
Det, der menes her, er vel at gipspladerne er monteret på nogle pinde, som er over de lange "riller". Da jeg skulle hænge mine lamper op. blev jeg anbefalet at placere skruerne i disse "riller", hvor pladerne mødes på den lange led. Men der er nu heller ikke nogen lamper med glasskærme. Men ja - 10 kilo er pænt meget at smide op i loftet...
Redigeret af turbo2 - 12-April-2013 kl. 06:40 |
|
Rasmusdc
Guld medlem Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
Funktioner
Tak(0)
|
som folk siger, du skal bare have noget der er langt nok til at komme igennem gipsen og op i de bjælker det hænger i, så falder den projektor ingen veje, og det vil jo så sige i rillerne..
hvilket nok også bedre skjuler hullerne, den dag du piller den ned. Jeg er personligt "heldig" har armeret beton lofter = 6 mm montaflex ligende skrue og så en ORDENTLIGT bore hammer, jeg kan nok hænge et par 100kg i sådan en skrue ;-) men kæft et arbejde for at sætte lærred op
|
|
larsand
Bruger Oprettet: 14-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 94 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis loft er laver korrekt, er der underlag/forskalling, under de langs gående samlinger.
Kan forstå det er nedsænket, idet du siger der er ca 10 cm luft over. Hvis nedstopningen fra oprindeligt loft er lavet korrekt kan det godt holde - men det er jo ikke sikkert, man har ført hørt om at et helt loft er faldet ned !!!. Det vi være et rent lykketræf, hvis du kan ramme en af bjælkerne i selve bjælkelaget mod din overbo. Prøv at skrue en krog op i samlingen, og hæng en 20 - 25 kg op i den, og se hvordan det virker. Hvis det giver sig alt for meget, er det nok ingen god ide.
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |