recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vild sag ved SonyCenter Odense Taberen forbrugeren
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vild sag ved SonyCenter Odense Taberen forbrugeren

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
castillo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér castillo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vild sag ved SonyCenter Odense Taberen forbrugeren
    Sendt: 16-April-2013 kl. 16:47

EDIT NU MED FORHANDLER NAVN

Jeg er desværre nød til at afreagere på en måde som jeg normalt aldrig ville gøre!

Da jeg desværre har været ude for en lang og grim servicesag med mit Sony 52HX900 TV.

Og det skal lige siges at jeg ikke er interesseret i at hænge nogen ud ved navn, hverken butikken eller medarbejdere.

Det hele startede på mit daværende arbejde tilbage i slutningen af november måned.  Hvor jeg oprettede en sag ved et autoriseret værksted.  Da mit tv led af backlight bleeding, og mærkelig ustabil pixelering i nogen situationer (se billeder). Jeg fik det tilbage med nye led og helt nyt panel lige før jul. Men desværre viste det sig nærmeste ved første øjekast at problemerne ikke var afhjulpet.. Faktisk i sådan en grad af backlight bleeding var forværret i forhold til før jeg sendte det ind.  Dernæst lå jeg i flytning og fik først oprettet en genreparation 13. februar, dette gjorde jeg direkte ved værkstedet.  Værkstedet meldte mig efter 14dage at de u meldbart havde svært ved at genskabe problemerne, men at han godt kunne ane bleeding.  Jeg havde på forhånd taget billede af hvad jeg oplevede af fejl. Han tilbød mig at skifte panelet ud (igen), for han kunne godt se der var noget galt. Men han kunne ikke love at resultatet blev bedre. Derfor tog jeg kontakt til forhandleren, min tidligere arbejdsgiver. For at få dem til at undersøge hvad man så gør i sådan en speciel situation. Jeg er jo ikke tilfreds med at stå med en skærm som er i ringere kvalitet end før jeg sendte den til reparation.  Jeg fik besked på forklare sagen skriftligt så de kunne sende den videre. Det fik de sammen med billederne som også var sendt til værkstedet. De lovede at de selvfølgelig ville følge op på sagen og finde en løsning.

Dagene går og går - jeg hører ikke noget. Jeg prøvede uge efter uge at rykke for svar da jeg ikke hørte noget. Hver gang fik jeg en ”ligegyldig” mail tilbage om at de afventer svar fra konsulent..  

Efter 6 uger på værksted (butikken har været inde i sagen 4 uger nu) får jeg en mail fra værkstedet om at jeg skal kontakte dem ang. levering af tv. Jeg tror naturligvis at tv´et er lavet, men NEJ. De vil blot levere det tilbage da de ikke har hørt mere.  Jeg forklarede dem at sagen ligger ved butikken og at jeg også afventer svar.

Dette skrev jeg naturligvis til butikken og rykkede dem endnu en gang!  Tilbage fik jeg blot af vide at sagen lå ved salgschefen og at de pressede på.

På dette tidspunk var jeg godt træt af sagen og den alt for lang tid tv’et havde været inde på værksted !  Her den 3. marts mister jeg tålmodigheden og ringer til forbruger klage nævnet, for at blive guidet.  Viste ærligt talt ikke hvad jeg skulle gøre.  De fortalte at jeg rent juridisk kunne kræve købet ophævet da sagen havde været alt for lang.  Samme dag skriver jeg endnu en mail til butikken for at gøre det klart at jeg på ingen måde kan og vil acceptere sagens længde (på dette tidspunk 7 uger) og at jeg allerhelst ville ophæve købet. 

Dette blev afvist at butikken, som mente jeg selv var ude om det, da jeg havde frabedt mig at få tv´et leveret.  Dette passer os, men det var jo på baggrundt af at butikken ikke havde fundet et svar endnu.

Jeg skriver tilbage et langt klagebrev hvori jeg opsummere hele handlingen og redegør hvorfor jeg har mistede tålmodigheden. Samtidig gør jeg det klart at jeg ikke ønsker en konflikt, men blot en løsning som jeg kan leve med og gerne hurtigst muligt.

Dagen efter opdager jeg at mine ”kammerater” de tidligere kollegaer, har valgt at slette og blockere mig som ven på facebook. Så nu var jeg åbenbart uønsket i butikken pga. en servicesag?!

Næste skidt i sagen var at jeg bliver kontaktet af en service mand fra producenten af tv´et og ikke butikken. Det bliver aftalt at tv´et sendes fra værkstedet ud til butikken og bliver kigget for fejl.  For at få vurderet om salgsstedet syntes det er acceptabelt. Det var jeg ikke så meget for, hvis de havde set sig sure på mig, men der var ikke så meget andet at gøre.  Tv´et blev testet i butikken og ikke overraskende syntes butikken det var ok. Aftalen var yderligere at jeg skulle have tv´et tilbage i onsdags. Men det vidste butikken pludselig ikke noget om, selvom det var aftalt med service manden efter at have snakket med begge parter. Så da jeg skrev en mail om hvornår det kom onsdag, så anede de intet omkring det, for det stod stadig ved dem. Dette er langt fra optimalt da jeg havde planlagt min dag så jeg var hjemme og aftaler/møder blev flyttet, yderligere måtte jeg også aflyse Champions League kampen med gutterne på storskærmen.   

Men skærmen blev leveret med fragtmand torsdag. Noget som i princippet kunne have været sket i tirsdags.  Eller for mange uger siden hvis blot butikken havde ydet en normal service.

Men tv´et er kommet hjem.  Det blev pakket op og sat til sammen med en kammerat. Og han havde nemt ved at se fejlene, faktisk uden jeg havde forklaret ham problemerne, så pegede han dem ud af sig selv. Vi sammenlignede bleeding og pixel ”sløret” med mine forældres tv (NX700, samme årgang), for at se om det virkelig var mig som var emsig, men alle tilstedeværende oplevede de sammen problemer som jeg har reklameret over.  Faktisk i sådan en grad, at flere troede at var NX700 (Mid-end) som var det top tv´et til  32.000,-

Jeg har nu ”hyret” en anden radio/tv forhandler til at vurdere mit tv. Så jeg forhåbentlig kan gå videre i sagen. Forventer dog ikke salgsstedet er særlig samarbejdsvillig, så det bliver nok en juridisk omgang.  

Så alt i alt har det tager snart 9 uger og koste masse bøvl at få denne sag afsluttet. 








Redigeret af castillo - 30-Januar-2014 kl. 12:32
Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4
FRONT: B&W XT8
CENTER: B&W XTC
BAG: B&W XT8
SIDE: B&W XT2
SUB: B&W PV1
Kabler: Van den Hull
Til top
Muffeh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-December-2009
Sted: Gilleleje
Status: Offline
Point: 1040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Muffeh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 18:51
Håber seriøst for dig, du får en afslutning på det du kan leve med!
og det sku ikke altid at tidligere kollegaer eller venner er til at regne med når sådan noget opstår, så sig "fuck dem" og kom videre, få din sag afsluttet, og hold dig fra den butik fremover!

- og så alt mulig held og lykke til dig i fremtiden, og krydser fingre for dette er den sidste oplevelse du får af den slags Wink
LG 55LB561V (TV) | Onkyo TX-NR626 | DALI Blue 8008, C1000LE, DALI Zensor 1 & DALI Concept SUB | Sonos ZP90 | Synology DS211J & DS411J | WDTV Live 3.Gen. | PlayStation 4
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmusdc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 20:01
øhhh det der "backlight issue" er HX900 ikke Backlit, så det er reelt den HALO effekt der er på alle backlit TV da det er zone opdelt? 

da det hænger sammen med placeringen af dit bluray logo, så på flatpanels du havde to billeder af det, med logoet forskellige steder, med samme issue..
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 20:04
Jeg kan kun mene, ud fra det du beskriver, at det er grove løjer, elendige tidligere kollegaer, og en lige så elendig serviceorganisationConfused
Til top
castillo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér castillo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 20:16
Rasmusdc: Jeg har selv personligt stået og solgt pallevis af Sony tv. 
Jeg har dog aldrig set så meget upræcist lys før. . Men du kan ha ret i det med zoner.  Oplevede den anden dag at lys udfaldet omkring logoet var på størrelse med en basket bold :(
Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4
FRONT: B&W XT8
CENTER: B&W XTC
BAG: B&W XT8
SIDE: B&W XT2
SUB: B&W PV1
Kabler: Van den Hull
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 20:41
Hvorfor får du en anden forhandler til at vurdere på TV'et? Det er da bare at starte en sag op, hos Forbrugerstyrelsen. De vil herefter udpege deres egen "ekspert", som skal have TV'et til vurdering.

M.v.h.
Til top
castillo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér castillo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-April-2013 kl. 20:53
Henrik B: I know :)    Blot for at stå stærkere... 

Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4
FRONT: B&W XT8
CENTER: B&W XTC
BAG: B&W XT8
SIDE: B&W XT2
SUB: B&W PV1
Kabler: Van den Hull
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Online
Point: 4436
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2013 kl. 11:03
Ikke for at træde yderligere i din trættende sag, hvor forhandleren ikke har ageret eksemplarisk, men dit tv har - så vidt jeg ser - altså absolut ingen "fejl". Det du ser er hverken bleeding eller clouding. Det er bare en af sideeffekterne ved local dimming-systemet. Det ses på alle LCD-TV med LED local dimming, inklusiv Sony og Philips-modeller og det er ret velbeskrevet i både seriøse anmeldelser og af brugere rundt omkring.

Det er et af de kompromisser man må tage ved local dimming, ligesom der er kompromisser ved at vælge et plasma-tv og ved at vælge et billedrørs-tv - og ligesom der er ved at vælge produkter indenfor alle produktkategorier (ud over tv).

Mht. lyset omkring Blu-ray-logoet så ser du det fordi, der ligger en zone bag ved, der prøver at oplyse logoet. Lyset kan dog ikke begrænses til logoet, da lyszonen er for stort. Derfor ender du med en slags "glorie" omkring logoet (hvert fald på en sort baggrund). Mht. pixelstøj, så lyder det mest som billedbehandlingen der, i standardindstillingerne, er elendig på Sony-tv - ligesom den er på alle andre tv. Ikke at det gør det bedre, men du kan selv justere på disse ting under billedmenuerne og zone-lyset kan du nemt undgå ved at slå local dimming-systemet fra, hvilket så gør sortniveauet svagere. Igen et kompromis man må affinde sig med i dag.
Til top
castillo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér castillo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 12:53
Rasmus..
Jeg er klar over alt det tekniske.  Og du har sådan set ret.. :)
Jeg har i min tid som sælger ALDRIG oplevet så iøjnefaldende et tilfælde før.. Og jeg har solgt mange Sony HX900, HX920/923.. Og har været med fra første generation - X4500 
Det er tydeligt at se at panelet ikke er i orden.  Og jeg har prøvet et kalibrere det, efter flere indstillinger.  
Men som jeg skriver er tv´et kommet tilbage med et NYT panel som er RINGERE end tidligere..
Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4
FRONT: B&W XT8
CENTER: B&W XTC
BAG: B&W XT8
SIDE: B&W XT2
SUB: B&W PV1
Kabler: Van den Hull
Til top
castillo Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 166
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér castillo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 20:18
Jeg har sendt en lang klage over forløbet og deres afgørelse af selve sagen og produktet.. Men da jeg ikke har hørt noget tilbage har jeg været nød til at oprette en sag ved forbrugerstyrelsen. Så nu må jeg vente og se hvad der sker.. men virkelig træls at en alm. Service sag bliver så bøvlet og langtrukken.
Sony: 52HX900/DA5600ES/S5000ES/PS4
FRONT: B&W XT8
CENTER: B&W XTC
BAG: B&W XT8
SIDE: B&W XT2
SUB: B&W PV1
Kabler: Van den Hull
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 21:10
Bare så trist en historie. Jeg tror de fleste her på Recordere føler med dig.
    carsten
Til top
javilha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-April-2012
Sted: kbh
Status: Offline
Point: 454
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér javilha Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2013 kl. 18:22
.....at du får det tilbage med et nyt og nærmest defekt panel, burde du jo få et hel nyt tv og en anden model uden local dimming og få afsluttet den sag. Trist at det skal køre på den måde dér.
Snell A/ll*Acurus A150/RL11/P10*DAC 10*Vincent CD 400*Thorens TD321/Helius Aurum/Benz Gold*Polypush vacuum sug*AKG 280 Parabolic*Argon HA1*Sony DVD*Onkyo T404*Panasonic Plasma* P. Körner EL filter*
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu