|
PC lyd ekstremt lav |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
daddyd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 18-April-2013 kl. 00:04 |
Lyden på min PC er ekstremt lav, jeg håber virkelig nogen her kan hjælpe.
Jeg bruger en fire år gammel stationær, som jeg lige har opgraderet til windows 8 - blandt andet fordi der var opstået lydproblemer. Jeg fik windows 8 til at gendanne sig selv, så det var en helt ren installation (hvis der overhovedet er noget, der hedder det - men alle programmer, drivere mv. var væk.) Jeg har købt nyt lydkort: http://www.edbpriser.dk/lydkort/logilink-pci-soundcard-dolby-51-id-480938.aspx og hentet drivere fra producentens side: http://www.logilink.eu/content/support/download.htm?seticlanguage=en Driverne blev installeret fint og der ser ikke ud til at være nogen problemer, når jeg tjekker lydkortet i enhedshåndteringen. Det er installeret som "c-media PCI audio device" Jeg har selvfølgelig tjekket lydstyrken i kontrolpanelet og tjekket at den ikke skruer ned for anden lyd, når windows registrer kommunikationsaktivitet. Jeg har forsøgt at komme ind i min BIOS, men det virker ikke. Det er som om windows 8 starter op, selvom min computer siger, at den starter BIOS. Nogen forslag til, hvad der ellers kan være skyld i den meget lave lyd?
|
|
![]() |
|
daddyd ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 120 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg rodede med det et par timer i dag og fandt endelig problemet: Jeg havde sat højttaler stikket i det lysegrønne stik, som jo normalt er line out. På dette lydkort er det så bare line out nummer to (til sattelithøjttalere, tror jeg). Da jeg satte kablet i det orange stik, virkede lyden fint.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |