recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Digital Foto
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Skift fra Mac (iPhoto) til PC - billeder/videoklip
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skift fra Mac (iPhoto) til PC - billeder/videoklip

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2012
Status: Offline
Point: 237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Skift fra Mac (iPhoto) til PC - billeder/videoklip
    Sendt: 21-April-2013 kl. 19:50
Jeg har valgt at skifte min MacBook pro ud med en stationær PC med windows 7.

Jeg har længe brugt iPhoto , og har brugt meget tid på at få alle billederne ind i forskellige mapper for at holde styr på dem . 

Nu ønsker jeg at kopiere dem over på min PC , men kan ikke finde ud af hvordan jeg nemmest kan få billederne med over uden der kommer rod i mapperne.

Der er den mulighed at "åbne" iPhoto mappen og kopiere dem over , men så kommer de til at ligge i rigtig mange mapper .. Og så bliver det et kæmpe arbejde at få dem sorteret igen.

Findes der et program som kan håndtere billederne på samme måde som iPhoto , eller kan man få iPhoto til at smide billederne ud i de "begivenheder" de ligger i ? Eller findes der en helt 3. måde ? :)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6668
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 20:12
Du kan eksportere begivenhederne fra iPhoto.

Arkiv / Eksporter ...
Format på undermapper: Navn på begivenhed

Så får du billederne ud, som du vil have det.

EDIT: Du skal have vinduet med begivenhederne fremme.

Redigeret af Brixen - 21-April-2013 kl. 20:19
Venlig hilsen
KB
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2013 kl. 22:11
Fedt. Jeg troede kun det var muligt at eksportere ét billede af gangen.
Det prøver jeg imorgen. :) Tak.

Findes der et program til Windows som har samme stil som iPhoto ? :)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 08:12
Nej, jeg synes ikke der er noget der ligner helt. Men der er nogle muligheder.

Picasa fra Google er gratis, og er noget mere skrabet end iPhoto.

Photoshop Elements kr. 775 ligner mere iPhoto med Faces, Places og Begivenheder, men har en bedre editor end iPhoto. Man kan bestille print og bøger som i iPhoto. Er henvendt til amatører.

Lightroom - Kan ikke lige se prisen, men noget dyrere end Elements. Mangler Faces, men har Places, og man kan bestille print og bøger, men ikke så lette at lave som i iPhoto. Er henvendt til fotografer.

Picasa er gratis, og de to andre kan hentes i Trial versioner, som kan det samme som de fulde versioner, så du kan jo prøve dig frem.

Mht. videoklip, så ved jeg ikke hvad de tre programmer kan, men Adobe sælger en pakke med Photoshop Elements og Premiere Elements til kr. 1162,50. Så PS Elements kan vel ikke redigere videoer. Det kan iPhoto heller ikke, der bruger men iMovie, men de kan trods alt ses i iPhoto.

Redigeret af Brixen - 22-April-2013 kl. 08:31
Venlig hilsen
KB
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Fedt. Jeg troede kun det var muligt at eksportere ét billede af gangen.
Det prøver jeg imorgen. :) Tak.

Hvis du selv har sat Steder på billederne, så husk at hakke af, at det skal med.

Jeg bruger Lightroom nu, men jeg prøvede lige med et par begivenheder i iPhoto - Det ser ud som om man kan vælge alle begivenheder og eksportere i ét hug. Men hold øje med pladsen, for billederne bliver kopieret.

Det er også Exporter man skal bruge for at få den rigtige (redigerede) version ud. I selve databasen ligger der flere versioner af hvert billede.

Venlig hilsen
KB
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 10:29
Tusind tak for de gode forklaringer til hvert program. Jeg må prøve mig frem. Der skal dog et meget lækkert program til for at jeg vil give så mange penge for software :)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Marts-2007
Point: 2813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-April-2013 kl. 16:32
Oprindeligt skrevet af JayQ JayQ skrev:

Tusind tak for de gode forklaringer til hvert program. Jeg må prøve mig frem. Der skal dog et meget lækkert program til for at jeg vil give så mange penge for software :)

Du har nok givet endnu mere for iPhoto da du købte mac'enWink
Til top
JayQ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JayQ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 11:40
Haha , ja. Det kan man godt sige jeg har. Men sådan er det med Apple produkter. Men har været utrolig glad for den. Har bare ikke brug for en bærbar mere. :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu