recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XTZ Divine - Stereo
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XTZ Divine - Stereo

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2013 kl. 23:00
De er da godt nok fede de divine! Jeg hørte gulvhøjtaleren hos dan, men var dog ikke synderlig imponeret, men det har jeg generelt ikke været af XTZ i hans rum i forhold til hvordan min 99.36 lyder derhjemme. :)

Kunne du tænke dig lægge et billede af hvordan de står og fylder i stuen? Og meget gerne fortælle dine indtryk af højtaleren og gerne op imod dine 99.26.

Tillykke med dem! :)

Edit: Og hvis du tænker også at opgradere forstærkeren så smid lige en PB. Jeg leder efter sådan en, men produktionen er stoppet, så de kan ikke skaffes pt. Cry


Redigeret af mkirkelund - 15-Juni-2013 kl. 23:02
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 08:53
Jeg skulle lige bruge nogle dage til at komme mig oven på det hele, men her kommer en opfølgning og unbox'ing.


Kasserne i gangen. På fragt papirene stod der koli 95kg Shocked



Jeg startede med at pakke standerne ud, de var forsvarligt pakket ind og der var ikke sparet på flamingo





Jeg havde egentlig forventet at de var lavet af stål men de er i matsort MDF - dog fin byggekvalitet

Der er et hul i midten som jeg går ud fra er til at fylde den op med sand - det har jeg ikke fået gjort endnu



Beslag til spikes blev monteret i bunden - jeg går ud fra at det er malet aluminium for det vejede ikke meget. Der fulgte ingen gulvbeskyttelse så jeg måtte nøjes med nogle 25 øre under spikes.



Samlet og gummi puder blev klistret på - de ser nu meget godt ud synes jeg



Så kom turen til den første højttaler og nu begyndte det at blive spændende. Der fulgte pudseklud med samt hansker, så der ikke kommer fedtede fingre på piano lakken LOL



Også forsvarligt pakket ind. I denne kasse lå en speciel "vugge" som højttaleren kan ligge i hvis den skal likke vertikalt. Det vil ikke se voldsomt smart ud i min stue men den er vist ogse mest bevendt hvis højttaleren skal bruges som center i et surround setup.



Her står den så. Første indtryk var for satan da hvor er de store... den går simpelthen ikke...

Konen og jeg havde godt nok været en tur i københavn hos dans tv og hifi hvor de er købt (fortræffelig service, jeg tror han brugte 3 timer på mig i butikken), og vi kunne godt se at de var rimelig store men blev "godkendt". 



Det blev noget voldsommere i vores stue.





Men de spiller virkelig godt og er en solid opgrade til mine 99.26'ere som dog også gør det rigtig godt. Det er tydeligt at 99.26 er et fund til de små penge de koster. Min oprindelige plan var at opgradere fra 99.26 til 99.36 men da jeg hørte dem i butikken så synes jeg at forskellen var for lille. 

99.26 lyder UTROLIG stor af den lille størrelse den har (specielt efter de blev opgraderet til MKII)og kontra 99.36 som gav lidt mere bund så synes jeg at bassen overskykkede nogle detalier som 99.26 havde.

Men disse divines lyder.... divine. De koster 3 gange så meget som 99.26 og man kan godt høre hvorfor. Lydbilledet er blevet meget bredere, flere detalier er kommet frem og bunden er tilpas god uden stuen ryster som et jordskælv. De føles rigtig godt afstemt. Jeg har ikke selv hørt voldsomt mange forskellige højttalere men de bedste oplevelser har nok været til demo aftener i hifi klubben hvor dali mentor og CM9 nok lå blandt de bedste. Jeg synes selv at disse divines lyder mindst lige så godt.

Det er som om at XTZ har præsteret at tage det bedste fra en gulvhøjttaler og det bedste fra en stander og mixet det så godt sammen at det passer godt ind i stuen med et væld af detailer og en bund som er til at styre da de er udstyret med en del muligheder for justering af bass (2 huller i hvert kabinet til plugs) og diskant

Jeg købte også et XTZ Room Analyzer II pro

Lækkert værktøj til at se hvordan akustikken i rummet arbejder i forhold til højttalerne og deres placering også til at finde fremt til den optimale plug placering. Jeg poster lige nogle grafer senere.




Jeg havde Therien på besøg i går og jeg tror nok at han gik herfra med et af sit livs bedste stereo oplevelser Wink



Redigeret af Berdel - 17-Juni-2013 kl. 09:03
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 09:25
Det ser formidabelt ud! Hvor høje er de i højden med stander?

Eller måske er spørgsmålet nærmere; hvor høj er din datter + 10 cm? :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 09:38
Jeg kan ikke helt huske det. Men hun er lige lille nok til at prøve de for hende "sjove" ting i legoland så ca 110 cm.

Så de er omkring 120cm høje
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 10:21
De er ret store af standerhøjttalere at være. Men hvad gør det, når de bare lyder fantastisk. Tillykke med opgraderingen! God lyd er det hele værd ;-))
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 10:25
De spiller lige så godt som de ser ud og som de er store af en stander at være. Epic :k)
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 10:53
Af nysgerrighed, hvordan oplever du så den keramiske (?) diskant i Divine i forhold til bånddiskanten i 99.26'erne?
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 11:00
Beklager, men mit lydanalyseringstillægsordsordforråd rækker desværre ikke til sådan en forklaring.

Det lyder bare lidt bedre Embarrassed


Redigeret af Berdel - 17-Juni-2013 kl. 11:01
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 12:12
Jeg kan i hvert fald konstatere at de har samme tyngde som en gulvhøjtaler - udelukkende det positive ved "det" - dog uden at dette skal opfattes som tungt! Det jeg hæftede mig mest var dynamikken - sublim! Lydbilledet er ultra opløst, to die for..
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 12:37
De ser nu lækre de Divine, men de er jo kæmpe store af et sæt standere højtalere. Hvis dine er ca 120cm kan det til sammenligning nævnes at 100.49 er 123cm. Men til mindre stuer er standeren nok at foretrække da 100.49 er en meget stor højtaler.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2013 kl. 13:02
Det er godt nok nogle store sager, som du der har investeret i. Omkring størrelsen, jamen det viser vel bare, at du er seriøs omkring lyd. Tilløk med alt det der guf Tongue
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 09:43
Jeg overvejer at finde noget bedre til musikafspilning end mit jailbroken Apple TV2 som afspiller lossless filer fra min NAS og begyndte derfor at kigge lidt på Bluesound Node.

Men til den pris kan jeg finde en fin brugt mac mini og få mulighed for at afspille 24 bit og erstatte mit apple tv som media center. 

Er der andre der bruger en mac som media server og kan anbefale nogle media center løsninger? Jeg kender selv til Plex og XBMC

Jeg fik lige lyst til at knipse et par billeder i går :)












Redigeret af Berdel - 19-August-2013 kl. 10:29
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu