recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - EU Domstolen dømmer FTA TV streaming ulovlig
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

EU Domstolen dømmer FTA TV streaming ulovlig

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: EU Domstolen dømmer FTA TV streaming ulovlig
    Sendt: 23-April-2013 kl. 14:24


Hej.

I følge EU Domstolen er streaming af FTA ( free to air ) TV ulovlig uden TV Stations tilladelse:


Og til dem der hellere vil læse EU Domstolens dom:


Hilsen Carsten.


Redigeret af csell - 23-April-2013 kl. 14:37
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:







Hej.

I følge EU Domstolen er streaming af <span style="line-height: 1.4;">FTA ( free to air ) TV ulovlig </span><span style="line-height: 1.4;">uden TV Stations tilladelse:</span>


Og til dem der hellere vil læse EU Domstolens dom:


Hilsen Carsten.



Ja, det svarer til at man "nasser" naboen tv-signal
Der er intet overraskende i EU reglerne, logisk.
Eks. de tyske kanaler:
Mange af dem indgår jo i de forskellige pakker, mod betaling.
Det siger da sig selv : der er noget galt, hvis nogle kan se
dem gratis.

Vi kan ligså godt acceptere det: man skal betale.

Redigeret af Henrik B. - 24-April-2013 kl. 15:08
E.L.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 16:41

Hej.

Jeg har linket til både en avis artikel og til EU Dommen. Jeg er ikke advokat, men det jeg læser
er, at det er lige meget om det er reklame financeret eller man betaler et abonnement.

Det er brud på copyright reglerne at se FTA TV programmer streamet, selv om man skulle
befinde sig et sted hvor man kunne modtage samme TV programmet med en antenne.

Det gælder selvfølgelig ikke, hvis ejeren af streaming servicen/hjemmesiden er det oprindelige TV selskab.

Men jeg kender et par Danske streaming tjenester der nok kommer i klemme.

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 20:08

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Eks. de tyske kanaler:
Mange af dem indgår jo i de forskellige pakker, mod betaling.
Det siger da sig selv : der er noget galt, hvis nogle kan se
dem gratis.

Vi kan ligså godt acceptere det: man skal betale.

 
De tyske kanaler du henviser til kan jo tages ganske gratis og ganske lovligt med en parabol, så jeg kan ikke følge din logik.
 
Flemming


Redigeret af Henrik B. - 24-April-2013 kl. 15:09
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 20:10
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Men jeg kender et par Danske streaming tjenester der nok kommer i klemme.
 
Findes der sådan nogle i DK? Har du et link?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 20:24
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Eks. de tyske kanaler:
Mange af dem indgår jo i de forskellige pakker, mod betaling.
Det siger da sig selv : der er noget galt, hvis nogle kan se
dem gratis.

Vi kan ligså godt acceptere det: man skal betale.

 
De tyske kanaler du henviser til kan jo tages ganske gratis og ganske lovligt med en parabol, så jeg kan ikke følge din logik.
 
Flemming


Stremning er emnet

Redigeret af Henrik B. - 24-April-2013 kl. 15:09
E.L.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 20:28
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:


Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Eks. de tyske kanaler:
Mange af dem indgår jo i de forskellige pakker, mod betaling.
Det siger da sig selv : der er noget galt, hvis nogle kan se
dem gratis.

Vi kan ligså godt acceptere det: man skal betale.

 
De tyske kanaler du henviser til kan jo tages ganske gratis og ganske lovligt med en parabol, så jeg kan ikke følge din logik.
 
Flemming


Stremning er emnet


Glemte parabol
Der arbejdes intens med at ulovliggøre dette
Flere danske uddybere er aktive for forbud

Lad os nu se...men jeg forstår den godt



Redigeret af Henrik B. - 24-April-2013 kl. 15:10
E.L.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2013 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 De tyske kanaler du henviser til kan jo tages ganske gratis og ganske lovligt med en parabol, så jeg kan ikke følge din logik. 

Det drejer sig desværre ikke om logik, men om copyright lovgivning. Som jeg læser EU Dommen er det
ikke længere tilladt at modtage gratis FTA TV programmer via antenne eller parabol og så streame det videre. Undtaget er dog det oprindelige TV selskab.

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 Findes der sådan nogle i DK? Har du et link? 

Jeg tænkte umiddelbart på http://zattoo.com og http://www.nutv.dk/

Hilsen Carsten.



 


Redigeret af csell - 23-April-2013 kl. 22:12
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10278
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 09:45
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 De tyske kanaler du henviser til kan jo tages ganske gratis og ganske lovligt med en parabol, så jeg kan ikke følge din logik. 

Det drejer sig desværre ikke om logik, men om copyright lovgivning. Som jeg læser EU Dommen er det
ikke længere tilladt at modtage gratis FTA TV programmer via antenne eller parabol og så streame det videre. Undtaget er dog det oprindelige TV selskab.

 
Det var E. Larsens logik jeg hentydede til. Han nævner jo kabel TV pakker kontra det at kunne se gratis, hvilket jo hverken har med streaming eller copyright at gøre.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 10:18

Hej.

FilmOn har ændret deres teknologi for at overholde EU Dommen. Det går ud på at
de giver brugerne deres egen unike parabol eller mikro antenne:

'David points out that FilmOn has updated its technology to ensure it is fully compliant with a
recent European Court of Justice ruling that prohibits the retransmission of certain TV channels.
Rather than offer a retransmission, FilmOn – through its Swiss-based subsidiary (FilmOn X) – lets
viewers control their own unique dish or micro digital antenna in order to tune into the
broadcaster’s own transmission to view it in its original format.' 


Hilsen Carsten.

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 10:39
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 De tyske kanaler du henviser til kan jo tages ganske gratis og ganske lovligt med en parabol, så jeg kan ikke følge din logik. 

Det drejer sig desværre ikke om logik, men om copyright lovgivning. Som jeg læser EU Dommen er det
ikke længere tilladt at modtage gratis FTA TV programmer via antenne eller parabol og så streame det videre. Undtaget er dog det oprindelige TV selskab.

Logikken findes i at det drejer sig om at give udbyderen frihed til selv at bestemme hvordan tingene skal distribueres. Det drejer sig ikke om gratis eller ej, men om rettighedshaveres ret til selv at styre distributionen. Der kan udtænkes flere scenarier for hvorfor det er vigtigt. Det kan for eksempel være at udbyderen ønsker at vise forskellige reklamer ved streaming vs sat-distribution - måske for at differentiere reklamerne afhængigt af hvor modtageren sidder. At man udbyder noget gratis, er ikke ensbetydende med at man tillader alle at gøre med det hvad de vil, og det er præcist sådan det skal være.

Derudover, så kan (eller rettere bør) lovgivningen ikke tage hensyn til om der tages penge for en ydelse eller ej, reglerne bør være de samme. Det vil sige, det bør ikke være tilladt at modtage en gratis-kanal, og så sælge et abonnement til streaming på den, og derved tjene penge på at nasse på den oprindelige udbyder. I dén situation er det udbyderen selv der bør tjene pengene på en eventuel streaming-løsning, det er dem der har skabt produktet. Alt andet ville være dybt urimeligt. 
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2013 kl. 11:01
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

 det drejer sig om at give udbyderen frihed til selv at bestemme hvordan tingene skal distribueres

At man udbyder noget gratis, er ikke ensbetydende med at man tillader alle at gøre med det hvad de vil

det bør ikke være tilladt at modtage en gratis-kanal, og så sælge et abonnement til streaming på den

Enig.

Hidtil har vi diskuteret baggrunden. Men jeg vil også godt høre jer hvad I tror at det vil betyde for den fremtidige streaming i EU?

Carsten. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu