recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken tv tuner ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken tv tuner ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2009
Status: Offline
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken tv tuner ?
    Sendt: 30-April-2013 kl. 22:47
Halløj, jeg har en Optoma HD200X projektor, og vil gerne have mulighed for at se tv på den. Hvilken tv tuner, DVB-C, skal jeg vælge, hvad bruger I?
Havde regnet med en af Elgato's tunere, i håb om at kunne bruge den på min IMac, når den ikke bruges til projektoren....
Mvh
Jan
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 10:55
Jeg har Zaptor-boksen fra Stofa og den fungerer udmærket. Ikke fantastisk, men OK. Jeg bruger den også kun sporadisk til min projektor.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 21:44
Hej Willads, tak for Info , men jeg har ikke Stofa, vi har et lokalt antennelaug..... Jeg skal også kun bruge min tuner til at se en fodboldkamp eller en anden sportsbegivenhed i ny og næ....
Mvh
Jan
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Hej Willads, tak for Info , men jeg har ikke Stofa, vi har et lokalt antennelaug..... Jeg skal også kun bruge min tuner til at se en fodboldkamp eller en anden sportsbegivenhed i ny og næ....

Hvis det er rigtige antennesignaler du har , skal du ikke bruge end DVB-C tuner. 

Hvis det omvendt er en DVB-C tuner, du skal bruge, så taler alt for at signalerne kommer fra  Stofa eller youSee.

Det er jo sådan noget man skal have 100% afklaret med foreningen før man kan vælge tuner.

Lars    Smile
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2013 kl. 22:40
Jamen du har da ret, men det ER afklaret, det er kabel tv vi har fra det lokale antennelaug, derfor dvb-c, og meeeener at det er Stofa der leverer signalet, men de har så vidt jeg ved ikke noget med udstyret at gøre i vores antennelaug....
Mvh
Jan
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-Maj-2007
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 06:31
Oprindeligt skrevet af jsj1 jsj1 skrev:

Jamen du har da ret, men det ER afklaret, det er kabel tv vi har fra det lokale antennelaug, derfor dvb-c, og meeeener at det er Stofa der leverer signalet, men de har så vidt jeg ved ikke noget med udstyret at gøre i vores antennelaug....

Så ville det vel være naturligt at se på Stofas bokse. Nu kender jeg bedst youSee's bokse, og  de er tilpasset de services, som youSee leverer   ovenpå  DVB-C.   Det er vel det samme med Stofa, vil jeg tro.

Det vil være relevant, kun at søge modtagere, hvor der er erfaringer med brug på Stofas net.

Lars  Smile 
Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 08:28
Hvad bruger dine naboer for nogle tunere. Spørg dem og prøv at se hvordan de virker.  Derudover plejer antennelaugene at have noget info materiale omkring krav til tunere mv.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
jsj1 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jsj1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2013 kl. 22:45
Tak for jeres svar, må nok hellere forhøre mig i antennelauget så, inden jeg køber. Tror/ved at ingen af mine naboere har eksterne tunere, ellers en Go ide at spørge dem :)
Go aften til alle ;)
Mvh
Jan
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 10:44
Det er et godt spørgsmål Jan! Jeg har selv spurgt lidt omkring DVB-C modtagere. I min verden ville det være fantastisk med en modtager der kunne sende det rå signal direkte videre til enten tv, projektor eller i bedste fald en scaler. På den måde slap man for at få behandlet billedet 2 gange (først i modtageren hvor der er god chance for en forholdsvis dårlig billedbehandling og derefter i tv, projektor eller scaler). Specielt hvis man skal have en projektor med 100-120 tommer billede vil det være fint med det bedst mulige billede, da jeg er sikker på det vil være til stor gene med en dårlig dvb-c modtager. Jeg har selv haft en af de billige clint modtagere og har desuden også en Triax til små 1000,- kroner. Triaxen er noget bedre sammen med mit 50" tommer tv. Der kan sagtens ses forskel og det ville være endnu mere udtalt på en stor skærm over 100 tommer. Jeg skifter meget snart mit tv ud med en ren projektor løsning og er derfor meget interesseret i hvad du kommer frem til af løsning. Ind til videre lever jeg med min Triax modtager, men jeg er selvfølgelig interesseret i at høre om der findes en endnu bedre løsning Smile.

Mvh Schulz

Redigeret af Schulz - 04-Maj-2013 kl. 10:45
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu