recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nad S170 skruer selv op +"noise" i display
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nad S170 skruer selv op +"noise" i display

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nad S170 skruer selv op +"noise" i display
    Sendt: 03-Maj-2013 kl. 00:24
Min NAD S170 forforstærker skriver pludselig og uden videre "noise" i displayet. Lydniveauet bliver i samme øjeblik ret højt (dog er lyden uden fejl). Eff.blok er nad s250.
Jeg kan ikke skrue op eller ned på master volume hjulet. Kan dog skifte channel eller slukke. Skete første gang i går og nu 
igen. I går hjalp det at slukke. Den kan cykle i lyd-tal i display uden at lydniveauet ændres - det er stadig ret højt.

Hvad skyldes det mon? Håber ikke den er blevet defekt. 

Håber meget nogen har en idé om, hvad det skyldes.

Det sker uanset om lydkilden er optisk fra kabel-tv-boks eller fra pc'en. 
Får et kæmpe chok. Nu tør jeg nærmest ikke tænde igen.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 20:26
Nu kender jeg ikke produktet, udover hvad jeg lige har googlet mig til, men den er fuld digital og det kunne være et varmeproblem.
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2013 kl. 21:02
Du kan se dataside her:

S170 står oven på S250 og sådan har det altid været. Der står ikke noget oven på S170 og der er heller ikke lukket til omkring. Ingen ændringer.
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 01:24
Ja så må den da være godt gennemstegt nu    Elektronik ældes, i et vist omfang, så det kunne være en simpel test at stille den ved siden af, eller effekten ovenpå, så den bedre kan komme af med varmen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 09:34
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

S170 står oven på S250 og sådan har det altid været.


Så al varmen der kommer op fra S250 har skullet slippe ud u hulrummet med de to enheder, eller afsættes i S170. Du skulle nok have haft S250 øverst.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 10:40
S170 forforstærkeren er lun/varm, men normalt langt fra ret varm. Husk på der er alu chassic og at S170 er væsentlig mindre dyb end S250 - så S170 bør have nogenlunde vilkår omend ikke de aller bedste. Jeg linker til nogle billede så I kan se opsætningen:

Set oppe fra:

Fronten:

Fejltekst i display "Noise"
Der hvor der står Direct på billedet - står og "cykler" til PL (som må være Pro Logic). Kan det fortælle noget?
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 10:53
Jeg ville da stadig forsøge med at stille den ved siden af. Den må da blive temmelig varm når der spilles til på S250'eren!
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

S170 forforstærkeren er lun/varm, men normalt langt fra ret varm. Husk på der er alu chassic og at S170 er væsentlig mindre dyb end S250 - så S170 bør have nogenlunde vilkår omend ikke de aller bedste.


I min gamle opsætning, stod min tuner ovenpå min stereoforstærker.

Stereoforstærkeren virker stadigvæk fint, men tuneren døde.



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 11:19
I går da jeg kom hjem prøvede jeg at tænde igen og den skrev ret hurtigt "Noise" i display - så den nåede ikke at blive varm.
Signalkablerne er i en kort udgave som kun lige rækker til nuværende opstilling.
Mener sættet er fra 2004 og jeg købte det brugt i 2007 sådan cirka.
Der er et godt stykke bag til på S250 som ikke er "overdækket". Mon ikke de har konstrueret sættet så S170 kan stå oven på uden problemer - det ville være mærkeligt andet. - Også nu hvor det er et sæt der normalt hører sammen.

Jeg har fået at vide, at det kan være de sokkel-monterede chips som har dårligere forbindelse med alderen og at det måske kan hjælpe at tage dem op og forsøge at forbedre forbindelsen.

Jeg prøvede at uploade nyeste software via RS232 porten. Det hjalp ikke.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Warren Warren skrev:

S170 forforstærkeren er lun/varm, men normalt langt fra ret varm. Husk på der er alu chassic og at S170 er væsentlig mindre dyb end S250 - så S170 bør have nogenlunde vilkår omend ikke de aller bedste.


I min gamle opsætning, stod min tuner ovenpå min stereoforstærker.

Stereoforstærkeren virker stadigvæk fint, men tuneren døde.



Klaus

Se der var Pioneer smartere, da tuneren til mit anlæg havde samme dybde som forstærkeren, så den kunne stå nederst
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 11:24
Det er ikke "test" knappen på fjernbetjeningen der driller?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Warren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-November-2006
Status: Offline
Point: 783
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Warren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 11:30
Jeg prøver lige at pille batterierne ud af fjernbetjeningen (selvom der ikke er tegn på de er ved at være døde).
Her er det bedste billede jeg kunne finde af fjernbetjeningen NAD HTRM:

Kan ikke finde en test-knap.

Det kan ikke skyldes knæk/defekt i et signal-kabel vel? Det tænker jeg man ville kunne høre straks og altid når lyden spiller - er det ikke korrekt?


Redigeret af Warren - 04-Maj-2013 kl. 11:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu