recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TV-serier
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

TV-serier

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: TV-serier
    Sendt: 04-Maj-2013 kl. 21:39
Hej alle.
 
Er det bare mig der er ved at være godt træt af alle de TV-serier (primært amerikanske) der bliver stoppet uden en afslutning.
Efter flere af disse afbrydelser, overvejer jeg efterhånden at vente med at se en serie til den er endeligt afsluttet... men det kan jo tage år!
Er producenterne ikke klar over at de er ved at grave deres egen grav ved at opføre sig på denne måde. Der er vel ingen der gider se en serie der ikke er "garanti" for at afsluttes normalt?
 
Cry  Jes
 
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Status: Offline
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 21:53
Det er normal praksis for de fleste amerikanske tv-stationer, hvis man set bort fra kabel (HBO, Showtime, AMC).

I USA er seertal alt, det er det også de fleste andre steder, men derovre er man lidt gladere for at svinge øksen.

Det giver til tider sjove øgenavne, f.eks.: NBC; Nothing but cancellations.

Hvilke tænker du specifikt på?

Redigeret af rasmusvn - 04-Maj-2013 kl. 21:53
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 22:14

De jeg lige kan komme i tanke om:

"V"

Jericho

Alcatraz

Zero Hour

Last Resort

The Event

Death in Paradise – Ja, jeg så den.

 

Og det er kun nogle af dem JEG havde tid til at følge.

 Netop derfor jeg ikke er startet på Hannibal – som nu også stoppes!

 

Og så er der DVD/Blu-ray-udgivelserne. Har også her uafsluttede serier til at stå.

 

Til top
Nick_S Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 384
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nick_S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 22:53
Hvor ser du at Hannibal stoppes?
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2013 kl. 22:56
Er Hannibal annulleret? Hvor har du det fra? Det er da ikke officielt fra NBC.

Death in paradise er det ikke den britiske serie du tænker på? Den er da netop forlænget med en tredje sæson.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 07:37
Glæder mig over Death in paradise. Så var blot Tv2 der stoppede sendingen.
Hannibal stopper ifølge timefor.tv:
http://dk.timefor.tv/artikler/318-hannibal-stoppes-usa
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3834
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 07:55
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Hej alle.
 
Er det bare mig der er ved at være godt træt af alle de TV-serier (primært amerikanske) der bliver stoppet uden en afslutning.
....
 
Nej det er vi flere der er trætte af : http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=101895
Og det bliver virkligt synligt når man som det er tilfældet med Hannibal og Zero Hour stort set sende afsnittene 1 uge efter de har haft premiere i USA.
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sylvest Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:


Hannibal stopper ifølge timefor.tv:
http://dk.timefor.tv/artikler/318-hannibal-stoppes-usa

Den artikel du linker til fortæller blot at et enkelt tv selskab, KSL TV, har besluttet at stoppe med at sende Hannibal. Det er ikke det samme som at serien bliver stoppet. Dette svarer blot til at fx Tv2 stopper med at sende Death in Paradise mens den fortsat bliver sendt på BBC.

Det er NBC som producerer serien og de sender den også på deres netværk i USA. Den er ganske vist ikke blevet fornyet endnu dvs. bestilt til sæson 2. Men det kan der være mange årsager til fx har der kun været sendt 6 afsnit og NBC vil måske lige afvente lidt flere seertal før de bestemmer sig. 

Kigger man på NBCs annoncerede dramaer for det kommende år, så er der stadig mange ledige pladser i forhold til hvor mange dramaer de normalt sender. Så der er grund til at være optimistisk.



< ="cosymantecnisbfw" co="cs" id="SILOBFWID" style="width: 0px; height: 0px; display: block;">
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Maria Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 08:49
Oprindeligt skrevet af Jessemand Jessemand skrev:

Glæder mig over Death in paradise. Så var blot Tv2 der stoppede sendingen.



TV2 sendte 6 ud af de 8 afsnit i sæson 1. De resterende to blev vist på TV2Charlie i forbindelse med en genudsendelse af sæson 1. Derefter var de så nødt til at vente på sæson 2.
Den (også 8 afsnit) blev vist for nogle måneder siden i England, så forhåbentlig kommer den snart på  TV2 / TV2Charlie.
Mvh Maria
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Status: Offline
Point: 3954
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 09:19
Zero hour? Pis endelig en amerikansk serie der har fanget mig. Plump.
Til top
Twolfie Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 28-December-2012
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Twolfie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 09:26
De ville jo først grave deres egen grav, hvis de forpligtede sig til at sende X-antal sæsoner af en serie, som få gider se.

Inden en serie starter er det svært at spå om popularitet. Seertallet er grundlaget for hvor længe en serie kører og derfor kan man heller ikke på forhånd sige noget om, hvor mange sæsoner der er til.
En serie, som forfatteren forestiller sig skal køre i tre sæsoner, kan blive forlænget til 6 - eller kun få en enkelt.
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stampe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2013 kl. 14:00
Et par links hvis man vil se hvad der bliver aflyst og hvad der fornys:

Jeg er rigtig glad for endnu en sæson af Castle.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu