recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - støjsvag og lille projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

støjsvag og lille projektor

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-August-2004
Sted: Måløv
Status: Offline
Point: 78
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér park Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: støjsvag og lille projektor
    Sendt: 08-Maj-2013 kl. 19:25
Hej alle.
Jeg går lidt og overvejer at få en projektor til stuen. Har i nogle gode bud på en som konen kan godkende (Lille og ikke for støjende). Helst 1080p behøver ikke at være 3D og til en pris på 5-7000 kr. Den skal hænge under loftet og sidde 3-4 m fra lærred. Stuen er rimelig lys, men den skal nok kun bruge når det er mørkt
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Point: 2358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 19:31
Hvor stort skal lærredet være? Du kan bruge denne til at bestemme afstanden til lærredet i forhold til størrelsen. BenQ W1070 er ret støjsvag, har kort throw range og koster omkring din prisramme.

Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér park Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 19:42
Ja det har jeg ikke rigtig tænkt over endnu, men gerne omkring 80-100 tommer.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 20:14
Hvis man regner med f.eks. BenQ W1070 som jeg anbefaler kan man ved 3.0 m. afstand fra linse til lærred lave et billede på mellem: 91" - 119". Jo længere væk projektoreren bliver placeret, jo større bliver billedet.

Har set den i demo et par gange og er vildt imponeret over det billede den laver til prisen.
Til top
Willads Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-September-2007
Sted: Denmark
Point: 444
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Willads Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Maj-2013 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af park park skrev:

Hej alle.
Jeg går lidt og overvejer at få en projektor til stuen. Har i nogle gode bud på en som konen kan godkende (Lille og ikke for støjende). Helst 1080p behøver ikke at være 3D og til en pris på 5-7000 kr. Den skal hænge under loftet og sidde 3-4 m fra lærred. Stuen er rimelig lys, men den skal nok kun bruge når det er mørkt
Jeg har en Eepson tw 3200 det er en ordentlig klods, men den er rimeligt støjsvag og billedet er rigtigt godt. Da først den kom op at hænge i loftet synes jeg ikke den virkede så stor længere.
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 19:26
Jeg har lige købt BenQ W1060 i Elgiganten til 4999 kr.

jeg har den 3.10 meter fra lærred og får 90" og er meget tilfreds, dog krævede den lidt justering for at give det bedste billede..

jeg sidder direkte under den ved brug og har kun 2.25 meter til loft og kører på Økonomi mode.. jeg lægger aldrig mærke til den..

Til top
park Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér park Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 20:06
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

jeg har den 3.10 meter fra lærred og får 90" og er meget tilfreds, dog krævede den lidt justering for at give det bedste billede..

jeg sidder direkte under den ved brug og har kun 2.25 meter til loft og kører på Økonomi mode.. jeg lægger aldrig mærke til den..

Den har jeg lige kigget på :-) Er den svær at justere?
Til top
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Point: 938
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér iceman24 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af park park skrev:

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

Den har jeg lige kigget på :-) Er den svær at justere?

Nej synes jeg ikke... jeg havde kort en BenQ w703d som jeg returnerede pga. støv bag linsen..

i forhold til W703d har W1060 flere justerings muligheder. hvilket jeg godt kan li. jeg skulle dog justere lidt på kontrast, lysstyrke og gamma for at få det som jeg vil ha, men det var ikke svært..

en anden ting. hvis du køber den så under ADVANCED picture mode er der noget der hedder KLARHEDSKONTROL, hvor der bl.a. er støj og detalje justering... SKRU DEM HELT I BUND... 

jeg er indtil videre meget tilpas med den og synes det er kanon projektor til prisen... 

Sort niveau synes jeg ikke er dårilig men det er heller ikke vild dyb sort som mit Samsung ES8005, men nu har jeg også en lille stue med hvide vægge. synes dog sort niveau er godt nok til at se mørke film i og jeg er normal kræsen..

Regnbue effekt har jeg ikke problemer med på W1060 det er utrolig sjældent jeg kan ane det og det er ikke generende. i forhold til W703d er det en forbedring.

synes det er utrolig hvad man kan få for 4999 kr og i min stue tvivler jeg på jeg får meget mere ud af at købe W1070 og den koster trods alt 2000 kr mere..

Efter jeg skulle returnere min BenQ w703d som kostede mig 114 kr i pakke porto, har jeg bestemt at jeg med projektor vil købe i butik, det er trods alt billiger for mig at kører i Elgiganten eller HIFI klubben hvis der er noget galt med den..

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 18:00
Iceman24 @ BenQ W1070 koster kun ~1300,- kr. mere og er mere støjsvag, kommer med lensshift og højere lysoutput. Synes det er svært at argumentere for W1060 i forhold til den relative lille prisforøgelse.

Redigeret af mkirkelund - 11-Maj-2013 kl. 19:24
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 18:40
Lydoutput?

endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

Lydoutput?

Se edit :)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 21:51
ok, tak. kunne nok have regnet den ud hvis jeg havde kigget på tastaturet.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu