|
støjsvag og lille projektor |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | ||
park
Bruger Oprettet: 01-August-2004 Sted: Måløv Status: Offline Point: 78 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 08-Maj-2013 kl. 19:25 |
|
Hej alle.
Jeg går lidt og overvejer at få en projektor til stuen. Har i nogle gode bud på en som konen kan godkende (Lille og ikke for støjende). Helst 1080p behøver ikke at være 3D og til en pris på 5-7000 kr. Den skal hænge under loftet og sidde 3-4 m fra lærred. Stuen er rimelig lys, men den skal nok kun bruge når det er mørkt
|
||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvor stort skal lærredet være? Du kan bruge denne til at bestemme afstanden til lærredet i forhold til størrelsen. BenQ W1070 er ret støjsvag, har kort throw range og koster omkring din prisramme.
|
||
park
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja det har jeg ikke rigtig tænkt over endnu, men gerne omkring 80-100 tommer.
|
||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hvis man regner med f.eks. BenQ W1070 som jeg anbefaler kan man ved 3.0 m. afstand fra linse til lærred lave et billede på mellem: 91" - 119". Jo længere væk projektoreren bliver placeret, jo større bliver billedet.
Har set den i demo et par gange og er vildt imponeret over det billede den laver til prisen.
|
||
Willads
Super bruger Oprettet: 21-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 444 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har en Eepson tw 3200 det er en ordentlig klods, men den er rimeligt støjsvag og billedet er rigtigt godt. Da først den kom op at hænge i loftet synes jeg ikke den virkede så stor længere.
|
||
Pana:DP-UB424,Yamaha rx-a3070,Monacor STA-1000D, Epson:TW-7400,117" tab-tension,Earthquake højtalere:Fronter 2xTitan Tigris,Center 1xTitan Theia,Surround 4xAWS-602,loft 4xECS-8.0,subs 2xMinime P12v2
|
||
iceman24
Guld medlem Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har lige købt BenQ W1060 i Elgiganten til 4999 kr.
jeg har den 3.10 meter fra lærred og får 90" og er meget tilfreds, dog krævede den lidt justering for at give det bedste billede.. jeg sidder direkte under den ved brug og har kun 2.25 meter til loft og kører på Økonomi mode.. jeg lægger aldrig mærke til den.. |
||
park
Funktioner
Tak(0)
|
|
|
||
iceman24
Guld medlem Oprettet: 27-September-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 938 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nej synes jeg ikke... jeg havde kort en BenQ w703d som jeg returnerede pga. støv bag linsen.. i forhold til W703d har W1060 flere justerings muligheder. hvilket jeg godt kan li. jeg skulle dog justere lidt på kontrast, lysstyrke og gamma for at få det som jeg vil ha, men det var ikke svært.. en anden ting. hvis du køber den så under ADVANCED picture mode er der noget der hedder KLARHEDSKONTROL, hvor der bl.a. er støj og detalje justering... SKRU DEM HELT I BUND... jeg er indtil videre meget tilpas med den og synes det er kanon projektor til prisen... Sort niveau synes jeg ikke er dårilig men det er heller ikke vild dyb sort som mit Samsung ES8005, men nu har jeg også en lille stue med hvide vægge. synes dog sort niveau er godt nok til at se mørke film i og jeg er normal kræsen.. Regnbue effekt har jeg ikke problemer med på W1060 det er utrolig sjældent jeg kan ane det og det er ikke generende. i forhold til W703d er det en forbedring. synes det er utrolig hvad man kan få for 4999 kr og i min stue tvivler jeg på jeg får meget mere ud af at købe W1070 og den koster trods alt 2000 kr mere.. Efter jeg skulle returnere min BenQ w703d som kostede mig 114 kr i pakke porto, har jeg bestemt at jeg med projektor vil købe i butik, det er trods alt billiger for mig at kører i Elgiganten eller HIFI klubben hvis der er noget galt med den.. |
||
mkirkelund
Funktioner
Tak(0)
|
|
Iceman24 @ BenQ W1070 koster kun ~1300,- kr. mere og er mere støjsvag, kommer med lensshift og højere lysoutput. Synes det er svært at argumentere for W1060 i forhold til den relative lille prisforøgelse.
Redigeret af mkirkelund - 11-Maj-2013 kl. 19:24 |
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Lydoutput?
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
mkirkelund
Funktioner
Tak(0)
|
|
Se edit :)
|
||
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
ok, tak. kunne nok have regnet den ud hvis jeg havde kigget på tastaturet.
|
||
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
||
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |