recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flad parabol
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flad parabol

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Flad parabol
    Sendt: 09-Maj-2013 kl. 01:21
Bor i lejlighed og overvejer at købe en flad parabol,Men de er alle hvide,Nogle som
ved om man kan male den,Selvfølgelig ikke et problem på bagsiden,Men hvad siger sinalet
til at der kommer malling på forsiden?Regner med at fronten på dem vel er plastik?
Og hvorfor male den,For at gøre den mindre synlig,Da hvid lyser mere op og vindue er sort,
Så evt ville den blive helt sort?


Til top
Ashanti Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 07-September-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 358
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ashanti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 02:20
Det skulle der ikke være noget i vejen for.
Bare der ikke er metal i malingen og helst meget lidt glans.
Samsung UE55D8005
Onkyo TX-NR636
Mirage OS³-FS Front LR
Mirage OS³-CC Center
Mirage OS³-Sats Surrounds
Mirage MM-8 subwoofer
HUMAX YSR-4000
Nvidia Shield
Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér affer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 07:35
nu skriver du ikke hvilken model du vil ha, men ser på de her klistermærker til selfsat

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér E. Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Ashanti Ashanti skrev:

Det skulle der ikke være noget i vejen for.
Bare der ikke er metal i malingen og helst meget lidt glans.


Helmat alkydmaling eller tavlelak
E.L.
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4578
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 10:03

Hej Miaj.

Du spørger om flad parabol og nævner så noget med farve på et vindue. Jeg er ikke sikker på hvor du har tænkt dig at montere den?

Men her er nogle links med billeder til paraboler der er blevet kamufleret.
Der er billeder af flade paraboler kamufleret, både som mursten eller som et solcellepanel.

Man skal oprette sig for at se alle billederne, men det er gratis:


Ellers ved jeg ikke om du er klar over mulighederne for at sætte din parabol op efter udlejers anvisning. Her er et link til Informationer fra KAB, med det der står gælder alle:


Der kan læses om selve loven fra 29. april 1992 i anden havldel af dette link, læs Kommentar:


Hilsen Carsten.

Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 10:43
Tak for alle svarendeClapOg det var smart med de klistermærker,Og har været gemmen
møllen før med retten til parabol,Og Sidst kunne jeg sikker godt få det på taget,Hvis jeg selv betalte
for det!,Og det nok ikke billigt på en 3 etagers lejeejendom.
Men de så jo helst man droppede det,Og når man har yousee,Mener de at så kan man jo
bare betale for de lukkede kanaler på antennenetteCry


Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:

Tak for alle svarendeClapOg det var smart med de klistermærker,Og har været gemmen
møllen før med retten til parabol,Og Sidst kunne jeg sikker godt få det på taget,Hvis jeg selv betalte
for det!,Og det nok ikke billigt på en 3 etagers lejeejendom.
Men de så jo helst man droppede det,Og når man har yousee,Mener de at så kan man jo
bare betale for de lukkede kanaler på antennenetteCry
Der må ikke anvises monteringssteder, der giver unødigt høje udgifter til installationen.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 11:34
Csell skrev:
"Du spørger om flad parabol og nævner så noget med farve på et vindue. Jeg er ikke sikker på hvor du har tænkt dig at montere den?"

Mange steder er der store vinduer, hvorfor der også er et rækværk, så man ikke kan falde ud af vinduet. Evt. en såkaldt "Fransk altan". Så kunne parabolen monteres på rækværket. Fx. i Ungdomsboligerne, en blok her i Aars, er der nogle store stuevinduer, hvor en beboer har monteret sin parabol på rækværket.
Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Oprindeligt skrevet af miaj miaj skrev:

Tak for alle svarendeClapOg det var smart med de klistermærker,Og har været gemmen
møllen før med retten til parabol,Og Sidst kunne jeg sikker godt få det på taget,Hvis jeg selv betalte
for det!,Og det nok ikke billigt på en 3 etagers lejeejendom.
Men de så jo helst man droppede det,Og når man har yousee,Mener de at så kan man jo
bare betale for de lukkede kanaler på antennenetteCry
Der må ikke anvises monteringssteder, der giver unødigt høje udgifter til installationen.


Det var så desværre det de gjorde,Eller igen at det ville blive så dyrt,At man droppede
det,Det sjove er at det er dobbelmoralsk,Fordi der er osse lejligheder med haver og altaner,
Og hvis man bor rigtigt,Må de godt have parabol i haven eller altanen,Bare den ikke er
synlig nedfraDead.
Desværre har jeg hverken have eller altan.


Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 12:04
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

Csell skrev:
"Du spørger om flad parabol og nævner så noget med farve på et vindue. Jeg er ikke sikker på hvor du har tænkt dig at montere den?"

Mange steder er der store vinduer, hvorfor der også er et rækværk, så man ikke kan falde ud af vinduet. Evt. en såkaldt "Fransk altan". Så kunne parabolen monteres på rækværket. Fx. i Ungdomsboligerne, en blok her i Aars, er der nogle store stuevinduer, hvor en beboer har monteret sin parabol på rækværket.


Det var sådan jeg havde den monteret i gamle dage,Havde lavet en plade der låste på toppen
af rækværk og et brædt der kunne drejes og låste forneden,Så der var ikke nogle ændringer på
selv byggeriet,Da det bare var at hive pladen med parabol ind igemmen vindue igen.
Og det var den der gav balladen,Men det var så osse en alm parabol med arm på.


Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4578
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 12:36
Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

 Mange steder er der store vinduer, hvorfor der også er et rækværk, så man ikke kan falde ud af vinduet. Evt. en såkaldt "Fransk altan". Så kunne parabolen monteres på rækværket. Fx. i Ungdomsboligerne, en blok her i Aars, er der nogle store stuevinduer, hvor en beboer har monteret sin parabol på rækværket. 

Hej.

Det vil jeg ønske ham til lykke med.

Vi bor selv i rækkehuse hvor alle har en 1,2m bred altan på første sal. Jeg havde monteret en 80cm parabol næsten skjult bag rækværket. Men for nogle år siden fik jeg et brev fra Kommunen vedlagt et billed af vores parabol. For at få mest muligt med af det øverste af parabolen var billedet taget fra en køkken stige hen over naboens 1,9m høje plankeværk. 

Men brevet sluttede med at Kommenuen arbejdede på et udkast til en ny lokalplan, hvor det ville blive tilladt at have paraboler, 'så de ikke er synlige fra omgivende veje, stier og andre offentlige arealer'.

Så jeg løste det ved at flytte den ned i haven.

Men der er hverken undtagelser i 'Den Europæiske Menneskerettighedskonventions artikel 10' eller 'Dansk lov nr 285 af 29. april 1992' for dem der ikke kan sætte skjulte paraboler op. Loven giver rettighed til ALLE.

Men jeg er tit til de nemme løsninger. Miaj har du overvejet at alliere dig med en af dem der bor i lejlighed med have. Du kunne måske tilbyde ham en FTA SAT modtager mod at du fik lov til at sætte en parabol op med et dual lnb i hans have? 

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 09-Maj-2013 kl. 12:45
Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Maj-2013 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Oprindeligt skrevet af turbo2 turbo2 skrev:

 Mange steder er der store vinduer, hvorfor der også er et rækværk, så man ikke kan falde ud af vinduet. Evt. en såkaldt "Fransk altan". Så kunne parabolen monteres på rækværket. Fx. i Ungdomsboligerne, en blok her i Aars, er der nogle store stuevinduer, hvor en beboer har monteret sin parabol på rækværket. 

Hej.

Det vil jeg ønske ham til lykke med.

Vi bor selv i rækkehuse hvor alle har en 1,2m bred altan på første sal. Jeg havde monteret en 80cm parabol næsten skjult bag rækværket. Men for nogle år siden fik jeg et brev fra Kommunen vedlagt et billed af vores parabol. For at få mest muligt med af det øverste af parabolen var billedet taget fra en køkken stige hen over naboens 1,9m høje rækværk. 

Men brevet sluttede med at Kommenuen arbejdede på et udkast til en ny lokalplan, hvor det ville blive tilladt at have paraboler, 'så de ikke er synlige fra omgivende veje, stier og andre offentlige arealer'.

Så jeg løste det ved at flytte den ned i haven.

Men der er hverken undtagelser i 'Den Europæiske Menneskerettighedskonventions artikel 10' eller 'Dansk lov nr 285 af 29. april 1992' for dem der ikke kan sætte skjulte paraboler op. Loven gælder for ALLE.

Men jeg er tit til de nemme løsninger. Miaj har du overvejet at alliere dig med en af dem der bor i lejlighed med have. Du kunne måske tilbyde ham en FTA SAT modtager mod at du fik lov til at sætte en parabol op med et dual lnb i hans have? 

Hilsen Carsten.



Hæhæ Carsten tanken har slået mig,Men det er vist damer/kvinder der bor dernede,Og tror
de vil være ligeglade med en fta modtager,Da de jo har kanal 4 og 5 og tv 3 og 3 + på yousee
nettetCrySå tvilver at det vil være så let desværre.
Og man er vel lidt nørdet,Når man vil have en op når man har yousee?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu