recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Dropbox
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alternativ til Dropbox

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tobiasl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 820
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tobiasl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 17:46
Oprindeligt skrevet af Desperate Desperate skrev:

Jeg bruger Jottacloud og det virker perfekt på min Mac.

Jottacloud er norsk, så ens data gemmes i Norge og efter nogenlunde samme regler, som hvis de blev opbevaret i Danmark. En ubegrænset konto koster 490 kr. for en computer eller 880 kr. for to computere pr. år (det er også muligt at vælge flere computere, og få ydereligere rabat). Det er også muligt at købe GB og så har man frit antal computere.

Man får 5 GB gratis ved oprettelse, så det er muligt at afprøve inden man køber.

www.jottacloud.com

Softwaren taler primært dansk, men der er nogle få ting som ikke er oversat.

hvad kan du uploade med ?
Til top
Desperate Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Desperate Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2013 kl. 18:50
Oprindeligt skrevet af tobiasl tobiasl skrev:

Oprindeligt skrevet af Desperate Desperate skrev:

Jeg bruger Jottacloud og det virker perfekt på min Mac.

Jottacloud er norsk, så ens data gemmes i Norge og efter nogenlunde samme regler, som hvis de blev opbevaret i Danmark. En ubegrænset konto koster 490 kr. for en computer eller 880 kr. for to computere pr. år (det er også muligt at vælge flere computere, og få ydereligere rabat). Det er også muligt at købe GB og så har man frit antal computere.

Man får 5 GB gratis ved oprettelse, så det er muligt at afprøve inden man køber.

www.jottacloud.com

Softwaren taler primært dansk, men der er nogle få ting som ikke er oversat.

hvad kan du uploade med ?
Normalt omkring 22 Mbit pr. fil. Det er muligt at uploade op til seks filer på samme tid, men så går den højest til omkring 85 Mbit (samlet) - hvilket er omkring den uploadhastighed jeg normalt har.

Lige nu er jeg ved at uploade to større filer. Den ene uploader med omkring 30 Mbit og den anden med omkring 25 Mbit.

Men jeg vil anbefale at snuppe en gratis konto og så prøve det med din egen forbindelse.

En ting som jeg ikke fik tilføjet er arkiv-funktionen, hvor man nemt kan arkivere en folder. Når en folder er arkiveret, vil den ikke blive slettet fra Jottacloud, hvis man sletter den på computeren. Det kan være meget brugbart, hvis man har taget en masse billeder - og lige vil have en backup, inden man begynder at rode med dem.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Status: Offline
Point: 985
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ridderdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 16:26
ville lige prøve Bitcasa da jeg synes ideen (og prisen) er rigtig god.
IKKE en success, utrolig ustabilt og brager konstant ned.
I de få perioder det har virket er upload hastigheden dog helt i top
Til top
Michaelsc Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michaelsc Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 16:27
Tak for alle jeres input:-)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6626
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 12:13
Venlig hilsen
KB
Til top
jonesdk32 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2013
Sted: KBH, Danmark
Status: Offline
Point: 1
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jonesdk32 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2013 kl. 22:56
Jeg har brugt utallige forskellige, hvor man får 2GB her og 5GB der. Til sidst kan jeg ikke huske, hvor jeg har oprettet mig!

Nu bruger jeg et reelt dropbox alternativ som hedder Copy og er meget tilfreds. Kan bruges på PC, Mac, Linux, IOS og Android. Fungerer på helt samme måde som dropbox.

Man får gratis 15GB fra start modsat dropbox's 2GB, OG de kører opstarts tilbud, sådan at hvis du tilmelder dig via mit link får du +5GB dvs. hele 20GB (og jeg får +5GB for henvisningen):
https://copy.com/?r=YzQYGN

Hvis du ikke vil bruge mit link og blot tilmelde dig normalt og få 15GB er dette linket:
https://www.copy.com/

P.S.
Du kan først se de ekstra 5GB, når du har tilmeldt dig via mit link og har installeret programmet og logget ind.


Redigeret af jonesdk32 - 29-Maj-2013 kl. 23:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu