recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Receiver med pre-out?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Receiver med pre-out?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Receiver med pre-out?
    Sendt: 13-Maj-2013 kl. 21:08
Jeg er i gang med at etablere en hjemmebio i kælderen, men har svært ved at vælge en receiver.

Jeg har følgende krav/kriterier:
  • 5.1 er nok
  • Jeg har nogle ret tunge fronthøjttalere, som jeg gerne vil bruge min eksisterende forstærker til at trække (B&W604S3 med NAD C372). Der skal altså være pre-out for fronthøjttalerne som minimum
  • Baghøjttalere er B&W DM 303 
  • Center: B&W LCR3
  • Min kommende projektor understøtter 3D (BenQ W1070 tror jeg) så 3D ville være ok, men ikke et must
  • 1 HDMI ud er nok
  • Sub er endnu ikke købt, men det influerer nok minimalt på valget af receiver
  • Det meste content vil nok komme fra PC, men der skal også kunne tilsluttes BD og Wii.
  • Streaming/netværkstilslutning/Spotify etc. er IKKE kritisk pga. ovenstående.
  • Zone 2 er uinteressant
  • Auto-setup / room correction med mikrofon
Jeg vil grundlæggende helst bare have en billig model (1500-2500kr), da receiveren nok er dén komponent, som hurtigst bliver forældet. Det virker crazy at kaste en masse penge efter en langtidsholdbar multikanalseffektforstærker som er loddet sammen med en dekoder-del som hurtigt bliver forældet. Angry  

Egentligt ville jeg bare have købt en entry-level Denon, men man skal ret langt op i modelræken, før de kommer med pre-out. Det samme gør sig gældende for mange af de andre mærker.

Det ser umiddelbart ud til, at man skal op i ret seriøst grej, før dekoder og forstærker er helt separate enheder, men jeg kan sagtens have overset noget. Det ville være acceptabelt med en intergreret forstærker til bag/center/sub, hvis bare der var pre-out til front.

Da jeg gerne vil have rimeligt opdateret dekoderdel er jeg umiddelbart afvisende overfor at købe brugt.

På forhånd tak for input.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 22:17
Billigste mulighed med pre-out er Yamaha RX-V773. Ved ikke, hvorfor flere ikke prioriterer det på deres entry-level modeller.

Redigeret af frugtkompot - 13-Maj-2013 kl. 22:18
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
aznhandles Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aznhandles Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 22:25
Hmm.. Jeg tror ikke du kan finde en receiver med pre-out til fronterne til de priser du har nævnt. Du bliver nødt til at punge en smule ud, før det kan lade sig gøre. Jeg har selv luret på den kommende AVR-X4000 fra Denon som har pre-outs, men den skulle eftersigende være rimelig dyr ifht. 3313.. 
Hvilken forstærker har du?
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 22:26
Hmm... 4700 var noget mere, end jeg havde håbet på, men tak for tippet. 

Billigste NAD til 4500 kommer i øvrigt med preout (NAD T748)

Jeg kan se at mange billigere modeller kommer med zone 2 uforstærket output. Kunne man forestille sig, at de kunne programmeres til at levere signalet til fronthøjttalerne?
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2013 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af aznhandles aznhandles skrev:

Hmm.. Jeg tror ikke du kan finde en receiver med pre-out til fronterne til de priser du har nævnt. Du bliver nødt til at punge en smule ud, før det kan lade sig gøre. Jeg har selv luret på den kommende AVR-X4000 fra Denon som har pre-outs, men den skulle eftersigende være rimelig dyr ifht. 3313.. 
Hvilken forstærker har du?
NAD C 372. Da jeg købte den testede jeg også en Denon i sammen prisniveau (6000), men den havde ikke kræfter nok til at have helt kontrol med højttalerne. Derfor tvivler jeg kraftigt på at en billigere surroundforstærker har muskler nok.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 18:17
 
 Kan denne bruges, som en anden bruger har til salg. http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=123062&PID=1243708&title=nad-t752#1243708. Har All Channel Pre Out.
 
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Hamsjael Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Januar-2010
Status: Offline
Point: 248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hamsjael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 20:40
Jeg har en pioneer sc-lx72 du kan købe. Den har alt du kræver pånær 3D.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 20:44
Oprindeligt skrevet af Hamsjael Hamsjael skrev:

Jeg har en pioneer sc-lx72 du kan købe. Den har alt du kræver pånær 3D.

Ja den vil være rigtig velegnet, da den leverer noget af det bedste surround i prisklassen, og du har en effekt til dine krævende B&W
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2013 kl. 20:45
Jeg har en Marantz SR7002 med 7.1 Pre-out, 2HDMI Out, Audessay osv. Har alt pånær 3D. Sælges for 3.000,- kr.
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 11:35
Tak for de mange svar indtil videre.

Som jeg skrev i det oprindelige indlæg, vil jeg helst ikke købe brugt, pga. forældelse. Jeg vil ikke helt afvise det, men det skulle vælme være billgt. Hvis vi er i nærheden af 3-4000 vil jeg hellere bare købe en ny med pre-out.

Igen: Jeg kan se at mange billigere modeller kommer med zone 2 uforstærket output. Kunne man forestille sig, at de kunne programmeres til at levere signalet til fronthøjttalerne?
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 11:39
Min Marantz SR4001, som kostede 4000,- i sin tid, har pre-out. Det har SR5007 også, og den koster 4800,-. De har åbenbart skrottet 4XXX-serien til fordel for de små 14/16-modeller.

Link

Redigeret af Naiera - 15-Maj-2013 kl. 11:39
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2013 kl. 15:06
Sweet Naiera! Det ser ud til, at den billisgte Marantz dér har preout til FRONTERNE!

Ved ikke om dette link virker, men det fremgår af billedet her:


Så skal der lige forskes i, om det kan fungere i "surround mode" eller de udgange kun er aktive ved stereo...?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu