recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > Xbox One
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox One: Leak - Titan Fall til XB1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbox One: Leak - Titan Fall til XB1

 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 09:06
Ærlighed talt, så tror jeg, at grunden til vi ikke får et endegyldigt svar fra MS, er de ikke selv er helt afklaret endnu. Både always on, og brugtsalg, er noget der styres i software, og kan derfor ændres som det har lyst.
Derfor kan det også være forskelligt fra region til region. Måske er kravet til always on knap så skrap, i lande hvor internettet ikke er så udbredt. Og brugtsalg holder jeg stadig på, at EU kræver, at det er frit, så det bliver sikkert også anderledes her.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 09:15
Det var stadig mere og mere interessant end MS. Bl.a. cloud tjenesten og støtte til indie udviklere. Selvom flere detaljer naturligvis savnes.

Indtil videre kan jeg dog kun konkludere, at Xboxen er grim.

BORING!
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 09:17
EU har f. Eks. Ikke kunnet stille meget op mod Apple så det er ikke sikkert. Desuden er der vel intet ulovligt i MS planer?

BORING!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 10:31
Nu køber du ikke fysiske spil hos Apple, så forstår ikke helt sammenligningen? Og uanset hvad, så har EU jo ingen problemer med, at banke MS på plads. Det er jo sket en del gange efterhånden.
Men om deres planer er ulovlige, er netop det jeg stiller spørgsmål ved. Det er i hvert fald ulovligt, at forhindre videresalg af spil. Men eftersom MS sådan set, heller ikke forhindrer det, men måske vil tage ekstra penge for det, så rammer de i hvert fald en gråzone.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 10:44
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 10:50
God sammenligning: http://madassgamers.com/blog/full-comparison-ps4-vs-xbox-720/

Jeg ved ikke lige om linket er nævnt i tråden.
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 15:46
Der er ikke tale om en forhindring i videresalg ligesom der ikke er tale om en blokering af samme. Derimod er der tale om et gebyr til køberen. Det er jo som sådan bare et modficeret online pass der nu også gælder singleplayer spil. Hvad siger lovgivningen helt specifikt om dette? Fordi jeg ser ikke noget ulovligt, desværre.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 15:48
@armor - der var jo faktisk også blandede meninger om Sonys konference. Den var måske ikke ligeså ensidig, men der var da klager. Det her er så bare next level shitstorm
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 15:54
@Kenzo en ubemærket artikel men den tager fejl flere steder. User interface til ps4 aner vi næsten intet om, beyond 2 souls er til PS3, Vi aner intet om final fantasy og om PS eye er med i kassen er kun et gæt og samme med headset? Eller er det bare mig :p
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 16:17
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Der er ikke tale om en forhindring i videresalg ligesom der ikke er tale om en blokering af samme. Derimod er der tale om et gebyr til køberen. Det er jo som sådan bare et modficeret online pass der nu også gælder singleplayer spil. Hvad siger lovgivningen helt specifikt om dette? Fordi jeg ser ikke noget ulovligt, desværre.

Det er det jeg ikke helt ved. Men det er i hvert fald i gråzonen. Loven siger jo tydeligt, at et fysisk produkt er dit, og du kan gøre med det, præcis som du vil. Også videresalg. Opel kan jo heller ikke gå ind og opkræve gebyr af køberen, når du sælger din gamle spand.
Jeg er sikker på, at sagen bliver taget op, hvis MS rent faktisk vælger at gøre det. Og jeg er sikker på, at vores egen ombudmand også meget gerne ser på sagen, så han får det stoppet i Danmark.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 17:05
Men det virker fint nok med online pass. Det er jo det der er det skræmmende. En del af et spil er låst for køberen af et brugt spil og skal betale et gebyr for at låse op for det. Jeg kan ikke se hvorfor det er ok men det andet ikke skulle være det.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 17:16
Online pass har jo ikke noget med videresalg at gøre. Hvis det skulle være ulovligt, så ville MMO spil jo ikke kunne eksistere.
Men lad os nu heller ikke blande de to ting sammen.
Jeg er dog helt enig med dig i, at det er pisse irriterende den slags. Jeg købte selv Diablo 3 den nat det kom ud, og kæmpede et par timer med at komme på. Det er fandeme ikke sjovt. Men jeg håber dog, at med det gigantiske antal af servere MS stiller op til Xbox Live, at så går det lidt mere smurt. Jeg går ud fra, at det lige netop er derfor de har udvidet med så mange servere..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 34567 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu