recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > Xbox One
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox One: Leak - Titan Fall til XB1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbox One: Leak - Titan Fall til XB1

 Besvar Besvar Side  <1 678910>
Forfatter
Besked
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Det værste er, at dem, der kan vente til jul for de bedste bundles...mens vi andre må punge ud for ekstra joypads, spil o.lign. 

Dog vil jeg sige, at jeg ikke køber på release medmindre nogle af de nævnte spil a la Killzone og Watch Dogs også er ude på selve dagen..har ikke helt styr på det...


Kan være de ændrer det, men begge spil er sat som launch titles:


Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

PS3 var teknisk overlegen på andre fronter end bare BD-drevet..
Det var den helt klart, og Cell CPU'erne var jo enorm dyre at fremstille. Og Sony tabte også penge på hvert solgte enhed i de første par år.

Men for os forbrugere, kom vi jo desværre aldrig til at mærke den forskel, ud over blu-ray funktionen. Det var jo meget 50/50 hvilken konsol der klarede sig bedst på fælles titler. Jeg vil give PS3 lidt credit på nogle få af dens eksklusive titler, men de kan tælles på en hånd.

I mange tilfælde var Xbox'en faktisk den der klarede sig bedst, på trods af den svagere hardware, men det kan vi så takke Sony for, fordi de satsede på en dum arkitektur dengang.
Det bliver forhåbentlig anderledes nu, når begge er baseret på x86 arkitektur, og derfor kan spillene sikkert udvikles nogenlunde ens til Xbox, PS og PC.
Dog tror jeg stadig Xbox har en lille fordel, fordi de implementerer DirectX.

Noget af det jeg glæder mig aller mest til at se under E3, er om der er noget i rygtet om, at begge får support for mus og tastatur under spil. Det kunne da resultere i, at jeg gider at spille andet en fight og bilspil på min konsol.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 15:51
Jeg synes at ps3 havde de klart bedste exclusives..

BORING!
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg synes at ps3 havde de klart bedste exclusives..
Jeg ved ikke om den havde de bedste exclusives, men den havde flest gode. Personligt var jeg ikke så glad for GT5, men var derimod helt vild med Forza 3 og 4.
Men at den havde flest gode, gør jo ikke at de teknisk var bedre end dem til Xbox.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

PS3 var teknisk overlegen på andre fronter end bare BD-drevet..
Det var den helt klart, og Cell CPU'erne var jo enorm dyre at fremstille. Og Sony tabte også penge på hvert solgte enhed i de første par år.

Men for os forbrugere, kom vi jo desværre aldrig til at mærke den forskel, ud over blu-ray funktionen. Det var jo meget 50/50 hvilken konsol der klarede sig bedst på fælles titler. Jeg vil give PS3 lidt credit på nogle få af dens eksklusive titler, men de kan tælles på en hånd.

I mange tilfælde var Xbox'en faktisk den der klarede sig bedst, på trods af den svagere hardware, men det kan vi så takke Sony for, fordi de satsede på en dum arkitektur dengang.
Det bliver forhåbentlig anderledes nu, når begge er baseret på x86 arkitektur, og derfor kan spillene sikkert udvikles nogenlunde ens til Xbox, PS og PC.
Dog tror jeg stadig Xbox har en lille fordel, fordi de implementerer DirectX.

Noget af det jeg glæder mig aller mest til at se under E3, er om der er noget i rygtet om, at begge får support for mus og tastatur under spil. Det kunne da resultere i, at jeg gider at spille andet en fight og bilspil på min konsol.


Eh.. Sådan som jeg har fostået det, så mener jeg at Cell rigtig nok var overlegen, bare ikke til brug af spil. Kan så ikke huske om GPU'en er bedre, men uanset så er resultatet ret tydeligt. Den var lidt en luder at lave spil til og det har Sony ændret med deres PS4.

Dog ved jeg ikke hvem der har klaret sig bedst i denne generation. Det er naturligvis almindeligt accepteret at det må være MS, taget i betragtning af springet fra XB OG til XB 360. Men omvendt har Sony også klaret sig godt. De har selvfølgelig fucket godt op i tingene og tabt en stor markedsandel, men når det så er sagt er de kommet godt efter det - de solgte trods alt en premium konsol med bluray, wifi og en større HDD end konkurrenten og det var ikke før 2008 /2009 (MGS4/LBP/Uncharted 2/Infamous/KZ2) de fik vind i sejlene. På nuværende tidspunk har Sony vist indhentet MS?

Så set i det lys synes jeg at de begge har klaret sig lige godt. I MS' tilfælde har de jo nærmest bare skulle skubbe bolden for at få den i mål, da Sony næsten ikke gav nogen reel modstand 2005-2008. Men omvendt har de også været gode til at bygge videre på det de havde (Halo/Fable/Forza) og få sig nye fede titler (Gears/ME mm.) og naturligvis megaton Final Fantasy 13 + andre titler som før kun er blevet udgivet på Sonys konsoller. Tongue  

Dog tror jeg ikke at du skal sætte store forhåbninger til mus/keyboard - det vil skabe problemer i FPS-miljøet da der så vil være nogen der vil være klart overlegen pga. udstyret og ikke pga. evnerne. 

- spiller du slet ikke RPG, action/adventure eller platformspil?

Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 17:03
Oprindeligt skrevet af amorbavian amorbavian skrev:

Jeg synes at ps3 havde de klart bedste exclusives..

Det har de fået nu. Sony er slet ikke til at stoppe igen og det kan vi jo bare se med i år: GOW: Ascension, The Last of Us, GT6 og Beyond Two Souls - på trods af at PS4'eren er på vej. 

Det gode ved Sony er at mange af deres udviklere har to hold, så selv om at GOW udkom i år, betyder det ikke at de ikke har et PS4 spil i ærmet, samme med Naughty Dog. 

Men med det sagt, så har MS jo også nærmest smidt håndklædet i ringen på den front og bare roteret mellem Halo/forza/fable/gears + kinect siden 2009/2010. Det betyder dog ikke at der ikke har været fede spil til Xbox 360, bare at de har tabt moment i forhold til Sony.

Vi får at se hvad de har tænkt sig med deres nye konsol (MS altså). Hvis de fortsætter i samme stil er det ærgeligt, da de har meget at tilbyde.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 17:44
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Dog tror jeg ikke at du skal sætte store forhåbninger til mus/keyboard - det vil skabe problemer i FPS-miljøet da der så vil være nogen der vil være klart overlegen pga. udstyret og ikke pga. evnerne. 

- spiller du slet ikke RPG, action/adventure eller platformspil?


Der har bare været nogle rygter om det, men intet er be-, eller afkræftet.
Det behøver nu ikke at give ujævne online spil, for det er vel egentlig bare et spørgsmål om at dele serverne op, så nogle er til mus+keyboard, mens andre er til controller. Så er der ingen der kan blive bedre bare pga. hardware.

Og jo, jeg spiller skam alle de genrer der også, men synes stadig styringen er bedre på PC. Gælder dog ikke platformspil, men ofte koster de kun en brygdel på Steam, GoG og lignende i forhold til på Xbox Live.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 18:38
Jeg tror bare at det giver For stor opdeling af brugerbasen. Måske ikke i CoD, men andre spil. Du skal jo tænke at det vil betyde dobbelt af alt og hvis det så er spil med hardcore Mode bliver det værre. Hvis det kommer, tror jeg at det kun bliver til få udvalgte spil også falder det lidt fra hinanden.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 18:40
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Dog tror jeg ikke at du skal sætte store forhåbninger til mus/keyboard - det vil skabe problemer i FPS-miljøet da der så vil være nogen der vil være klart overlegen pga. udstyret og ikke pga. evnerne. 

...ligesom folk som gamer med rat og pedaler i GT, Grid, Need for Speed mfl?Wink LANGT UDE. Der er allerede tilbehør til PS3 som agerer som en adapter og gør man kan spille med mus og tastatur.. 
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 19:24
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Dog tror jeg ikke at du skal sætte store forhåbninger til mus/keyboard - det vil skabe problemer i FPS-miljøet da der så vil være nogen der vil være klart overlegen pga. udstyret og ikke pga. evnerne. 

...ligesom folk som gamer med rat og pedaler i GT, Grid, Need for Speed mfl?Wink LANGT UDE. Der er allerede tilbehør til PS3 som agerer som en adapter og gør man kan spille med mus og tastatur.. 

Findes faktisk også til Xbox 360.

Men ja, Steffen, jeg tror skam også at det kun bliver i udvalgte spil, det bliver muligt.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 20:23
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Dog tror jeg ikke at du skal sætte store forhåbninger til mus/keyboard - det vil skabe problemer i FPS-miljøet da der så vil være nogen der vil være klart overlegen pga. udstyret og ikke pga. evnerne. 

...ligesom folk som gamer med rat og pedaler i GT, Grid, Need for Speed mfl?Wink LANGT UDE. Der er allerede tilbehør til PS3 som agerer som en adapter og gør man kan spille med mus og tastatur.. 

Jeg må være ærlig at sige, a jeg ikke magter at svare på din besked. Så må du jo så synes at det er så langt ude som du vilWink

Heldigvis gider jeg heller ikke bekymre mig så meget om det. Jeg spiller konsol for enten at spille co-op med min makker eller for at spille singleplayer spil. 

Min PC vil blive brugt til BF4  (som det eneste multiplayerspil) .. og Rome 2.


Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Dog tror jeg ikke at du skal sætte store forhåbninger til mus/keyboard - det vil skabe problemer i FPS-miljøet da der så vil være nogen der vil være klart overlegen pga. udstyret og ikke pga. evnerne. 

...ligesom folk som gamer med rat og pedaler i GT, Grid, Need for Speed mfl?Wink LANGT UDE. Der er allerede tilbehør til PS3 som agerer som en adapter og gør man kan spille med mus og tastatur.. 

Findes faktisk også til Xbox 360.

Men ja, Steffen, jeg tror skam også at det kun bliver i udvalgte spil, det bliver muligt.

Det vil nok altid være en niche ting. Måske tager jeg fejl, men den gennemsnitlige CoD spiller til konsol, vil have det så nemt så muligt. Jeg tvivler på at de sidder i sofaen med mus/keyboard. 

Derfor så, hvis det endelig skulle ske, tror jeg ikke at folk hopper i med arme og ben.. medmindre at det skulle blive en ny trendTongue
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 678910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu