|
Filsystemer |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
weah69 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 24-Maj-2013 kl. 17:08 |
Hej jeg her netop købt mig et LG smart tv denne model: http://www.lg.com/dk/tv/lg-55LA740V
Skide nemt at sætte op, jeg vil gerne kunne optage tv fra det og har sat en 500gb 2.5 tomme harrdisk til. Da jeg gjorde det bedte tv om at formattere discen før den kan bruges. Ikke noget problem i det da den var tømt for data. Nu kommer problemet, jeg har opdaget at den bagefter ikke kan ses på en windows pc da den vist er formatteret i et ubunto filsystem. Det bliver rigtig fine optagelser men hvad gør jeg hvis jeg vil ha det på min pc så jeg f eks kan brænde det på skive eller bare redigere i det? Nogen der har et bud på det. jeg er helt lost der. ![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ganske sikkert som på andre TVer krypteret til kun at kunne afspilles på TVet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
dpdk ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
Jeg tror godt du kan regne med at optagelsen er krypteret så den slet ikke kan afspilles på andet end det apparat der har lavet den. Hvis den mod forventning ikke skulle være krypteret og der rent faktisk er tale om et linux filsystem kan man godt finde en driver der kan installeres på windows så disken kan læses. Sådan var det i det mindste dengang jeg brugte linux.
|
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Der er flere måder at se et linux filsystem på se f.eks. På ubuntu.com, der kan downloades en linux der kører fra en USB stick, eller du kan installere Ubuntu i f.eks. Virtualbox.
Men som dpdk skriver får du næppe ret meget ud af det. |
|
![]() |
|
weah69 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 51 |
Øv trode jeg kunne få det ud, det betyder min gamle htpc får lov at leve lidt endnu.
![]() |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Kabel TV. ? Så en Denver eller BT modtager og en HDD så kan der redigeres og laves DVDer så meget du vil.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Jo tak men har ligesom ikke lyst til at købe nyt grej da tv jo fint kan optage. Sgu da et sygt system hvis det enten er kryperet eller harddisken er formatteret i et filsystem som ikke afspilles på andre enheder. Det virker som om det er med vilje så de bare har villet gøre det svært. ![]() |
|
![]() |
|
DrageMester ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1660 |
Ja, det er med vilje at indholdsleverandørerne tvinger hardwareproducenterne til at lave udstyr, som forhindrer at man kan gemme optagelser af film og serier i et kopierbart format. Det er derfor man typisk er tvunget til at købe noget bestemt udstyr for at slippe for disse spærringer. |
|
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
|
|
![]() |
|
Der kan også købes en Panasonic BCT 720 eller 820, den kan overføre dens HDD optagelser til BD/DVD.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |