recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Highend og elektronisk musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Highend og elektronisk musik

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 22:21
Drop de Canton. Købe mine AVIer Wink
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 20:19
Gad godt høre de Canton, men en skam man ikke kan det i DK.
Men hvis man skal op i kvart 100.000kr er det alligevel ikke super aktuelt lige pt. desværre.

Det Byetone er sgu helt glimrende, det er Kavinski nu bestemt også.

Kender i Senking? De poppede op sammen med Byetone og lyder også rigtig fedt selvom nummeret Closing Eyes var ved at tage livet af mine lofthøjttalere.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 14:38
Jeg lægger ud med at spare sammen til en større stue. 16 kvm + 8 kvm en suite er ikke noget der kan klare et par velvoksne gulvhøjttalere. Kan dog se at 1.2 DC "kun" koster 9999€,...
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

@audiogon

kiggede lidt på dit link. Er du ved at spare sammen til Canton Vento Reference 1 DC, som er på udsalg til 7000€? 
Hvis jeg havde stue til det ville jeg nok bruge tid på et prøvelyt...


Nope. Da det ikke er en Reference 1.2 DC har det nul interesse. 1 eren skal man være varsom med med parring af udstyr. 1.2 eren er ikke så fanatisk kritisk, men det betyder ikke at den lyder dårligere, tværtimod, og den er kåret som en af de allerbedste højttalere i verden (sammen med ca 20 andre), af diverse magaziner verden over. Alle deres .2 DC modeller er i en topklasse man skal have hørt.
Du ville heller ikke blive skuffet over en Vento 809.2 DC som slår alle AV modeller af banen uanset pris, og en del andre højttalere også.
Men umiddelbart er 3.2 DC rigeligt til min stue på 60 m2, og jeg skal ikke have dem skiftet ud i mange mange år. Jeg har jagtet den lyd i snart 30 år nu, siden jeg gik amok som entusiast...Smile
Nu sparer jeg bare sammen til en Accuphase forstærker som virkelig får det sidste vellyd presset ud af dem. Og den har også cinema pass trough.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 11:06
Kavinsky - Outrun album'et er heller ikke helt ved siden af :)
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 10:58
@Kloppern: tak for byetone, lige noget jeg mangler..
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 09:53
@audiogon

kiggede lidt på dit link. Er du ved at spare sammen til Canton Vento Reference 1 DC, som er på udsalg til 7000€? 
Hvis jeg havde stue til det ville jeg nok bruge tid på et prøvelyt...
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
kloppern Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2010
Sted: Hinnerup
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kloppern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 08:41
Jeg synes personligt, at noget af det bedst produceret elektronisk musik er Byetone. På et dårligt anlæg bliver det desværre til ren støj, men på godt anlæg udfolder der sig et uhyggeligt detaljeret og fantastisk lydlandskab. For lige at klemme det sidste ud, kan du downlade det i en 24 bit udgave: https://bleep.com/release/32713-byetone-symeta
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 07:46
43 år,men man er vel ikke ældre end man selv synes.Smile
Jamen når jeg er så glad for Canton, er det jo fordi jeg er blevet frelstWink... forstået på den måde, at jeg om nogen, har skiftet grej og ikke mindst højttalere i stor stil. Hold da ferie det har kostet.
Jeg har engang startet bilen, og kørt 500 km og så hjem igen, for at høre nogle højttalere jeg havde læst en masse godt om, men det var en spildt tur........eller dog alligevel ikke, fordi dengang blev jeg så klogere (ca 23 år siden), at selv om noget får en god anmeldelse, er det ikke sikkert man selv er enig.
Jeg har haft højttalere til små 100000 kr (som nu) som ikke spillede specielt godt, jeg har haft højttalere til 25000 kr. som spillede vildt godt på nogle områder.
Og da jeg fik mere tid på hånden startede jeg egen shop, også fik jeg godt nok hørt, prøvet, testet tonsvis af udstyr, ikke mindst når man kom ud til folk og hørte en masse andet man ikke selv ville have tænkt på....... SÅ dengang Canton generelt skiftede stil fra lidt kølig spillestil, til en varmere afstemning nemlig med xxx.2 DC versionerne, så faldt alt sammen på plads.
Dynamik, evnen til at spille enormt højt (mine klarer 117 db uden at blinke med den rigtige forstærker), godt stereoperspektiv, luftig og åben diskant uden at blive pågående, og homogen og neutral med ret frekvensgang, så det ikke er højttaleren der bestemmer hvordan indspilningen lyder.
Jeg tror ikke at jeg er meget fejl på den, når jeg er oppe på at have nærlyttet 600-700 par forskellige højttalere i kendte (nogle dog ukendte) omgivelser, bla egen stue (ca halvdelen), på varierende grej.
Og de eneste højttalere der ikke har direkte svagheder er dem som jeg har nu.....så ja jagten er endelig forbi.
Tests som jeg henviser til bekræfter så senere at mit valg ikke var helt skævt. Jeg fik dem i 2008 helt friske.
Her er de som nr. 8 på listen: http://audiophilereview.com/audiophile/the-25-ultimate-audiophile-speakers-of-all-time.html
Og som nævnt så fås de til kun 32000 hos Schluderbacher hifi .de
Have a nice dayTongue
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Crimestory med MCHammer har en afsindig tung dyb bas, der virkelig rykker.......resten dog lader noget tilbage at ønske, men sådan en bas mand.....Tongue

Fragma med bla. Tocas miracle har nogle sejt lydene synthezisers


Havde egentligt skudt dig til at være oppe i årene, men at du nævner Fragma det sgu fedt. Ja generelt noget sejt musik du ryster ud af ærmet.

Den der kom fra moderator kan jeg godt forstå du bliver tvær over, men når det er sagt er du godt nok utrolig glad for at fortælle om hvor genial Canton er, måske også lidt for glad     
Til top
jj79 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-August-2010
Sted: Vejen
Status: Offline
Point: 539
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jj79 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Tak for at ødelægge den tråd Audiogon :(
Er det nødvendigt at være så påstående?
Off topic - men er helt enig med dig - mangler virkelig en "bloker brugers indlæg" her på recordere pt Ouch
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2013 kl. 14:37
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Tak for at ødelægge den tråd Audiogon :(
Er det nødvendigt at være så påstående?

Når jeg har ret, kan bevise jeg har ret, og andre absolut skal provokere, så har jeg desværre den dårlige egenskab at skulle forsvare mig selv...
Desværre er jeg helt anderledes end andre mennesker.Confused
Så må du spørge dig selv, hvem var det der kommer med store undertoner af at jeg skulle lyve bla.
Men der kommer nok en gedigen salve fra Otto og fra moderatoren der skyder løs selv......
Jeg gider sgu ikke engang svare dem, fordi de har intet nyt, og intet indlæg eller test der kan underbygge deres påstande, foruden deres egne.

Ja. Slut.
Tak for dine indlæg om musik, det er altid godt med nye indput til ordentlige indspilninger.
Så kom endeligt med mere inputs...Smile



Redigeret af audiogon - 03-Juni-2013 kl. 14:47
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu