recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Highend og elektronisk musik
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Highend og elektronisk musik

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 22:51
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Her er et testuddrag fra Hometheater Review:

The Canton Reference 3.2 DCs are world-class speakers that can handle anything you throw at them. These are some of the most enjoyable speakers I have ever listened to and I would put them up against anything at and even above their price point. The Reference 3.2 DCs are the kind of speakers you want to show off, because everyone will immediately get drawn into their warmth and depth. Canton isn't as well-known a brand in our country as it is in its homeland of Germany, but that is changing, and if they continue to produce speakers of this caliber, they will soon be one of the largest speaker makers in our country as well in as their own.Big smile


Her er et testuddrag fra Stereophile: 

A price of $16,000 for a pair of Canton Reference 3.2 DCs seems to me perfectly appropriate. This reference-quality loudspeaker is quite in line with the best of the competition at this exalted level. In fact, I would be hard-pressed to name a clear winner among the excellent quartet of B&W 802D, Revel Ultima Studio2, Pioneer S-1EX, and Canton Reference 3.2 DC. Of these, the tonal balance is tilted up a bit by the Pioneer and down by the Canton, and sounds fairly neutral through the B&W and Revel—but those judgments, based on hearing those speakers in my own room's acoustics are defined per my own taste. The bass performances of all four are similar, but the Pioneer's is more damped and sounds less extended, the B&W's is richer and fuller, and the Revel and Canton are more powerful and extended. Yet so near in quality are all four that, if you set them up in another's listening room, all of those minor differences would have to be reassessed.

The Canton Reference 3.2 DC deserves the highest accolades. Given its size and price, both of which are fairly generous, it has no significant faults. It is both wide-range and transparent, and sounds great at almost any volume level likely to be used in the home.Big smile

Jeg kan kun nikke genkendende til deres konklusioner. Neutralt er ikke kedeligt....desværre for dem som tror det.
Neutralt gengiver de det som indspilningen indeholder, med minus på den allerdybeste bas, som er afskåret via deres DC filter. Til gengæld er der REN bas med FULD dynamik. Til den sidste oktav har jeg andre metoderLOL

Og de Audiovector er en fejlkonstruktion i mine øjne.
En højttaler der kun kan lyde godt med de 1 procent af alle indspilninger i verden er ikke til en dyt.....Confused
Hvilken højttaler lyder forresten ikke godt med en perfekt indspilning??????
Så godt som alle, inkl. en fejlkonstruktion.
Eller henvis gerne til en test der beviser det modsatte af min påstand.
Og en mindre god indspilning lyder ALDRIG, ALDRIG sådan så ens ører begynder at bløde som næsten kun en Audiovector kan. (fejlkonstruktion).


Sikke noget vås. 

At kun 1% af alle indspilninger skulle være godt mixet må jo stå for din egen regning. 

Lang det mest seriøse musik er jo indspillet rigtig godt, det er den slags jeg hører, Trende Møller er et  et rigtig godt eksempel, men hvis du hovedsageligt høre plastic pop, så er du da helt sikkertbedre tjent med en farvet og tilgivende lyd.

Desuden er lyd jo subjektivt, og at kalde det en "fejlkonstruktion" er en meget firkantet udmeldning. 



Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 22:38
Her er lidt sakset fra hifi4all:

I AV's S og Si serie går det desværre galt fra og med s/si3 advantgarde., altså når AMT diskanten introduceres. Ikke 
nødvendigvis fordi det er en dårlig diskant men fordi den er dårligt afstemt i forhold til resten af enhederne. Læg mærke til 
hvordan diskanten kun bidrager med lysere finere klang uden at bidrage med øget åbenhed

Her sakset fra Densen Forum:

This weekend I had a pair of Audiovector Si3 Avantgarde Arreté for testing at home. I have been very pleased with my current Audiovector's so an upgrade in the same model range sounded like a good idea. And upgrading from the basic model to the top model would realy be an big step farward.

But, sorry to say, I was disappointed. The sound is not what I had expected from a 12.000 euro stereo. Offcause I had moments when the speakers realy was impressive, but then I had moments when the whole thing just collapsed. Especially in the upper half of the register it just sounded to hard, nagging and annoying. The lower part sounded, on most of the music, realy good with tight, deep and dynamic bass, but in upper mid and treble it lacked the air and calmness that I had expected from speakers in this price range. I have allso tested the same speakers with Electrocompaniet equipment and in two diffetent rooms, but got the same result then.

Og et svar til ham: 

My conclusion was very similar to what you are experiencing: The standard version is a very good loudspeaker, but once you wish to "upgrade" you will have to live with the "special tweeter" (which then was electrostatic, now it is LCC which I guess is a refined version of the former) and I REALLY thought that sounded harsh, unpleasing, tiresome etc. to listen to. The enthusiastic sales person told me that "the sound is really coming through here", but I must admit that it to me sounded awfull




Redigeret af audiogon - 01-Juni-2013 kl. 22:46
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 22:31
Her er et testuddrag fra Hometheater Review:

The Canton Reference 3.2 DCs are world-class speakers that can handle anything you throw at them. These are some of the most enjoyable speakers I have ever listened to and I would put them up against anything at and even above their price point. The Reference 3.2 DCs are the kind of speakers you want to show off, because everyone will immediately get drawn into their warmth and depth. Canton isn't as well-known a brand in our country as it is in its homeland of Germany, but that is changing, and if they continue to produce speakers of this caliber, they will soon be one of the largest speaker makers in our country as well in as their own.Big smile


Her er et testuddrag fra Stereophile: 

A price of $16,000 for a pair of Canton Reference 3.2 DCs seems to me perfectly appropriate. This reference-quality loudspeaker is quite in line with the best of the competition at this exalted level. In fact, I would be hard-pressed to name a clear winner among the excellent quartet of B&W 802D, Revel Ultima Studio2, Pioneer S-1EX, and Canton Reference 3.2 DC. Of these, the tonal balance is tilted up a bit by the Pioneer and down by the Canton, and sounds fairly neutral through the B&W and Revel—but those judgments, based on hearing those speakers in my own room's acoustics are defined per my own taste. The bass performances of all four are similar, but the Pioneer's is more damped and sounds less extended, the B&W's is richer and fuller, and the Revel and Canton are more powerful and extended. Yet so near in quality are all four that, if you set them up in another's listening room, all of those minor differences would have to be reassessed.

The Canton Reference 3.2 DC deserves the highest accolades. Given its size and price, both of which are fairly generous, it has no significant faults. It is both wide-range and transparent, and sounds great at almost any volume level likely to be used in the home.Big smile

Jeg kan kun nikke genkendende til deres konklusioner. Neutralt er ikke kedeligt....desværre for dem som tror det.
Neutralt gengiver de det som indspilningen indeholder, med minus på den allerdybeste bas, som er afskåret via deres DC filter. Til gengæld er der REN bas med FULD dynamik. Til den sidste oktav har jeg andre metoderLOL

Og de Audiovector er en fejlkonstruktion i mine øjne.
En højttaler der kun kan lyde godt med de 1 procent af alle indspilninger i verden er ikke til en dyt.....Confused
Hvilken højttaler lyder forresten ikke godt med en perfekt indspilning??????
Så godt som alle, inkl. en fejlkonstruktion.
Eller henvis gerne til en test der beviser det modsatte af min påstand.
Og en mindre god indspilning lyder ALDRIG, ALDRIG sådan så ens ører begynder at bløde som næsten kun en Audiovector kan. (fejlkonstruktion).



Redigeret af audiogon - 01-Juni-2013 kl. 22:34
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af audiogon audiogon skrev:

Depeche Mode laver mange numre med lækker lyd.
Suveræn er så Yello med f.eks. Stay.
Meget cool nr. i meget meget god lyd, og dybbas og dynamik hvad mange kun drømmer om.
Yello generelt leverer varen i lydkvalitet indenfor elektronisk musik.
Schweizisk præcisionsteknik.
Så er der jo ikke at forglemme Kraftwerk med f.eks. Computerlove, Robots, Elektric Cafe, Radioactivity, Man Machine mmmmmmm.

Et high end anlæg som f.eks. mit, lyder brandgodt med så godt som alt. Dårlige indspilninger lyder ikke miserabelt, fordi det er neutralt afstemt hældende til det musikalske og dynamiske.
Et high end anlæg kan have en anden afstemning til det analytiske som man nemt klarer med de dyre Audiovector, lyder forfærdeligt med mindre det ikke er en noget nær perfekt indspilning.
Har hørt det mange gange, og ligeså mange gange er jeg løbet derfra meget hurtigt, uforstående overfor hvorfor nogle køber det..........

"neutralt stemt" det er vist en selvmodsigelse, eller det man kalder dobbelt konfekt LOL
for hvis noget er neutralt, er det vil også analytisk og ikke favoriserende af den ene eller den anden slags lyd/mix, så hvis du mener at selv dårlige indspilninger lyder godt på dit anlæg, så er det vel næppe neutralt!

Men du har ret i at Audiovector er meget analytiske, og at en dårlig indspilning lyder dårligt på dem (det er vel også meget naturligt) men til gengæld lyder en god indspilning så også det meget bedre.

Det er netop DERFOR der er nogen der køber dem!!
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 21:55
Lars HUG laver numre med lækker lyd, især Waterfall
Tracy Chapman er drønlækker bas på full digital recording
Mark Knopfler's Shangri-la er bare drønlækker lyd
Til top
audiogon Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 23-Februar-2010
Status: Offline
Point: 395
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér audiogon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 21:49
Depeche Mode laver mange numre med lækker lyd.
Suveræn er så Yello med f.eks. Stay.
Meget cool nr. i meget meget god lyd, og dybbas og dynamik hvad mange kun drømmer om.
Yello generelt leverer varen i lydkvalitet indenfor elektronisk musik.
Schweizisk præcisionsteknik.
Så er der jo ikke at forglemme Kraftwerk med f.eks. Computerlove, Robots, Elektric Cafe, Radioactivity, Man Machine mmmmmmm.

Et high end anlæg som f.eks. mit, lyder brandgodt med så godt som alt. Dårlige indspilninger lyder ikke miserabelt, fordi det er neutralt afstemt hældende til det musikalske og dynamiske.
Et high end anlæg kan have en anden afstemning til det analytiske som man nemt klarer med de dyre Audiovector, lyder forfærdeligt med mindre det ikke er en noget nær perfekt indspilning.
Har hørt det mange gange, og ligeså mange gange er jeg løbet derfra meget hurtigt, uforstående overfor hvorfor nogle køber det..........
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12242
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 21:38
Jeg havde aldrig før hørt om Infected Mushroom. Den første sang der dukkede op på YouTube var Becoming Insane. Lettere forstyrrende video, men umiddelbart vil jeg da hellere lytte til dét end Trentemøller
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Kan i anbefale nogle bestemt numre med dem, for kan sgu ikke lige se lyset desværre, synes umiddelbart det jeg har hørt har været en anelse kedeligt og uinspirerende og ekstremt oldschool.


Nu er det jo ikke sikkert at netop du bliver fanget af Infected Mushroom.

Jeg er både til det larmende, men også det lidt mere stille. Jeg plejer at lægge ud med nummeret "Converting Vegetarians", hvis jeg skal have introduceret Infected Mushrooms til nogen. Det nummer er jeg vældigt glad for.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 20:56
Er det Bust a Move du tænker på. Det er i øvrigt også de eneste to jeg kender.
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 240
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Denraretiger Denraretiger skrev:

Kan i anbefale nogle bestemt numre med dem, for kan sgu ikke lige se lyset desværre, synes umiddelbart det jeg har hørt har været en anelse kedeligt og uinspirerende og ekstremt oldschool.
http://www.youtube.com/watch?v=dLWXSsYJoWY 4:50 og frem, lækker passage.

Der er også et nummer med skrivemaskine lyde som jeg ikke kan huske hvad hedder. Ret fedt nummer. Det er de to numre jeg kender dem for. Deres "pop" numre og andet weird stuff siger mig ikke noget.


Redigeret af Guyver - 01-Juni-2013 kl. 19:59
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 19:39
Kan i anbefale nogle bestemt numre med dem, for kan sgu ikke lige se lyset desværre, synes umiddelbart det jeg har hørt har været en anelse kedeligt og uinspirerende og ekstremt oldschool.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2013 kl. 17:33
Tak for jeres gode svar. Jeg er meget enig med jer, jeg hører også selv infected mushroom og det lyde bare rigtig godt.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu