|
Billede DVB-C modtager til projektor |
Besvar |
Forfatter | |
Schulz
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 05-Juni-2013 kl. 08:07 |
Jeg har følgende udstyr:
Projektor - Mitsubishi HC5500 Receiver - Integra DTR 80.1 DVB-C modtager - Triax C-HD 207CX Hvis jeg sætter DVB-C modtageren direkte til projektoren med HDMI, så kan jeg på projektoren se at der modtages Ycbcr, som der sendes fra DVB-C modtageren og billedet ser korrekt ud. Når jeg sætter DVB-C modtageren i min receiver og derfra videre til projektoren, med nøjagtigt samme indstillinger i DVB-C modtageren, så går det galt. Nu siger projektoren at den modtager RGB og billedet får et lidt grønligt fesent udseende, hvis jeg tvinger projektoren til ycbcr modtagelse går det helt galt, så bliver billedet helt skævt. Alle indstillinger i receiveren er sat til through og receiveren skulle derfor ikke gøre noget ved billedet. Er der nogen der kan forklare det? Mit Apple tv kører også via receiveren med ycbcr og det kører fint igennem. Jeg har prøvet al verdens ting frem og tilbage, men jeg kan ikke få det til at virke Redigeret af Schulz - 05-Juni-2013 kl. 08:07 |
|
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10456 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg vil foreslå at du prøver med andre kabler eller bytter rækkefølgen om. Et af HDMI kablerne kan være defekt eller det opfylder ikke de normer der kræves. Hvis dette ikke virker har jeg ikke noget bud.
Flemming |
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
Schulz
Guld medlem Oprettet: 20-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 845 |
Funktioner
Tak(0)
|
Så lykkedes det.
Det er et HDMI handshake problem. Jeg skal tænde projektor og receiver først og DVB-C modtager til sidst, så virker alt som det skal |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |