recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - projektor indstilling?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

projektor indstilling?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-April-2013
Sted: Aalborg, DK
Status: Offline
Point: 113
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: projektor indstilling?
    Sendt: 05-Juni-2013 kl. 22:31
Jeg har netop installeret min benq W1070, men har lidt problemer. 

Jeg har justeret zoom/lense shift/position saa det indbyggede test grid passer til rammen. Nu har jeg sat en PC til (via Marant NR1403 receiver) som viser 1920x1080 ved 60 Hz. Ved denne indstilling fylder billedet saa ikke hele rammen, og virker uskarpt. 

Nogen ideer?

Jeg tror ikke det er en god ide at ændre paa zoom osv, vel?

(cross postedp paa hifi4all.dk)
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 08:11
En PC'er kan godt drille, da mange software afspillere ikke kan finde ud af hvordan filmen skal afspilles. Nogle film er optaget i 24p mens andre ikke er, og hvis din Hz er sat til 60 hz mens at filmen kører 24p så får du et underligt billede som ofte hakker. XBMC har fx autonegotiation, mens VLC ikke har.

Har du prøvet med en anden afspiller? (ikke en windows maskine)
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 08:27
Jeg blev først lige færdig med kabler ret sent i går, så jeg har kun prøvet med en Windows PC.

Problemet er der uanset om den bare viser desktoppen eller en film. Jeg prøvede også at få den til kun at vise på ekstern skærm, men det hjalp heller ikke. Jeg tror altså ikke det er relateret til afspilleren.
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 08:28
* software afspilleren, altså.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 13:32
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Nogle film er optaget i 24p mens andre ikke er ...

Alle film er optaget med 24 billeder i sekundet.

På nær de få (ofte skandinaviske) der er optaget i eller lavet om til 25 billeder i sekundet under post-produktionen.

Redigeret af Naiera - 06-Juni-2013 kl. 13:46
Til top
mylle Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Juli-2004
Sted: Hjallerup, DK
Point: 1299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mylle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 13:56
Nu skriver du ikke hvad grafikkort du har men det er sikker en overscan setting/slider du lige skal finde i grafikkort indstillingerne. Se om det ikke løser di problem
Til top
ozimek Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ozimek Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2013 kl. 22:00
Overscan var præcist problemet! Mange tak for hjælpen :)  Det havde nok taget laaaang tid før jeg selv havde fundet det.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu