recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - moderne surroundforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

moderne surroundforstærker

 Besvar Besvar Side  <1234 18>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 22:25
Steven Snedker er en fit IT fyr der (IMHO) spilder sit liv hos 3F (som jeg absolut intet har til overs overfor, efter de flere gange truede min far telefonisk, fordi de ikke mente at han var i den rette fagforening - fagforeningsfrihed min bare røv). Hvad Steven Snedker finder "tynd og dåseagtig" kan det jo være at andre finder velopløst og analytisk.

Når man sætter en enkelt højttaler til hver sin forstærker og lytter, så mangler man meget, men til gengæld vil en 1111 kroners surroundforstærker hurtigt miste pusten i forhold til en velkonstrueret stereo eller surroundforstærker, når der skrues op.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2013 kl. 23:32
til JeTex og Klaus DM, lad vær med at kommentere om at 3F er noget lort, men om det der står,
jeg har fået god hjælp fra min afdeling, man glemmer lige at 3F er hoved afdelinger hvor der er en masser  under afdelinger hvor der ikke altid bliver gjort det man lige syntes godt om,
så ikke mere fagforenings snak.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3771
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 03:02
Nu bestemmer du jo ikke, hvad jeg har lyst til at skrive, eller kommentere på.

Redigeret af JeTex - 08-Juni-2013 kl. 03:08
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 03:44
Hold da fast en dårlig artikel. Jeg ved ikke om jeg nogensinde har set nogen snobbe nedad så meget.

Han må gerne komme forbi her, og høre hvordan et godt hi-fi-anlæg i den billigere ende lyder. Det blæser med garanti hans billige Onkyo-bras af banen.

Når en stereo-forstærker koster mere end en surround-RECEIVER (det er en receiver hvis der er radio i, for pokker!), så er det sgu da også fordi at den lyder bedre. Eller er dem der laver surround-receivere bare nogle generøse fjolser, der giver vildt god lyd væk for ingen penge?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 06:58
Oprindeligt skrevet af LarsGeisler LarsGeisler skrev:


Men for ikke igen at tæske det igennem, så kunne blindtest af højttalere være meget interessant!

Nu langer du kraftigt ud efter at "vi" ikke "tør" stille op til blindtest af forstærkere. Jeg inviterede i den anden tråd til blindtest af højttalere, men ingen reagerede. Så var der pludselig alle mulige argumenter for hvorfor blindtests ikke er relevante... (Ikke fra dig godt nok). Det er stadig ikke blevet påvist at blindtests er retvisende.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 07:37
Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

til JeTex og Klaus DM, lad vær med at kommentere om at 3F er noget lort, men om det der står,
jeg har fået god hjælp fra min afdeling, man glemmer lige at 3F er hoved afdelinger hvor der er en masser  under afdelinger hvor der ikke altid bliver gjort det man lige syntes godt om,
så ikke mere fagforenings snak.

Så det er OK, at du nævner 3F i et positivt lyd, men andre må ikke være kritiske over for den elendige skod forretning?
Til top
nhj4 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 160
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér nhj4 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 07:50
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Nu bestemmer du jo ikke, hvad jeg har lyst til at skrive, eller kommentere på.
hej der du!
det har du jo ret i.
lige netop denne skrive måde du bruger her gør at man ikke får lyst til at være med på disse her sider,
jeg er ikke nogen snop, men hold skit og kanel hver for sig kan da ikke være svært, vel.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 08:15
Dette klip med Steven Snedker er for øvrigt lidt uheldigt:
http://www.youtube.com/watch?v=J_c4439QmHI

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4901
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 09:12
Det er jo ikke forkert at man i dag får utroligt meget lyd for pengene.
 
Og at man får særdeles brugbare digitale indgange.
 
Manden har ikke forstand på lyd. Han er vant til at lytte på PC højtalere. Ikke sært at han pludselig ser lyset med en rigtig forstærker og højtalere.
 
Jeg mener i øvrigt også at elektrostat højtalere er tynde i lyden og uegnede til rytmisk musik.
 
Tænk anbefalede at man købte 4/3 lige inden DR skiftede til 16/9.
 
Test skal altid læses kritisk.


Redigeret af Mufti - 08-Juni-2013 kl. 09:13
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 09:18
Til Otto: Jeg mente blot at det kunne være interessant med blindtest af højttalere, hvor stor skal forskellen være for at man kan høre det med sikkerhed.
Hvis du arrangerer en fremvisning af nogle højttalere med noget blindtest, så vil jeg gerne tage turen fra Aalborg for at være med! (Og så kunne det jo være hyggeligt at mødes :-)
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 11:02
Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:


det har du jo ret i.


Det mente jeg nok.

Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Juni-2013 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af nhj4 nhj4 skrev:

til JeTex og Klaus DM, lad vær med at kommentere om at 3F er noget lort, men om det der står,
jeg har fået god hjælp fra min afdeling, man glemmer lige at 3F er hoved afdelinger hvor der er en masser  under afdelinger hvor der ikke altid bliver gjort det man lige syntes godt om,
så ikke mere fagforenings snak.

Så det er OK, at du nævner 3F i et positivt lyd, men andre må ikke være kritiske over for den elendige skod forretning?
 
 
Det satme godt setWink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 18>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu