recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hothers Pana 55VT60 - billed indstillinger
    Sendt: 11-Juni-2013 kl. 10:18
Lidt inspireret af tråden hvor man undre sig over, at der ikke drøftes Panasonic VT60 serien, så følger her en "On-going" opdatering af mine oplevelser omkring mit ny erhvervede 55VT60.

Selve fladen på VT60 syner større end mit tidligere VT50, og det skyldes 2 ting:

1. "billed rammen" er bredere end på VT50,

2. Der er indbygget en tynd højtalerstreng i hver af panelets sider.

Der er desuden, og den har jeg ikke fundet endnu, indbygget en "Subwoofer" på vist 7.5 cm. Alt andet lige, så betyder det, at den indbyggede lyd i tv´et faktisk er okay.

Selve byggekvaliteten - wav - den har jeg ikke set bedre siden Pioneers G9 modeller. Alt er veludført og alt virker gennemtænkt.

Overalt virker det som om at Panasonic virkelig har strammet balderne - om så balderne er i "Stål", det må tiden vise.

Efter at have haft et næsten rammeløst LED i øhh.. 2.5 døgn, så synes jeg at det så rigtigt godt og smart ud. Men for mig giver en ramme nu en bedre billedoplevelse. Jeg ved ikke om det er afgrænsningen i forhold til de øvrige omgivelser der gør sig gældende.

Billedemæssigt er jeg ikke kommet så langt endnu. Dels skal TV´et køres til, og dels skal jeg jo passe på med indstillingerne således, at panelet får en god start.

Jeg har gjort det, at jeg på ISF 1 indstillingen har lagt nogle meget dæmpede parametre ind. Og denne indstilling er til brug for daglig TV-kigning.

På ISF 2 har jeg indlagt Flatpanels indstillinger fra deres anmeldelse af VT60. Og hold da helt op, sikke et billede - og dette selv om panelet er nyt.

Billedet er uhyre roligt, farverne er skønne og ret naturlige, detaljerne har jeg aldrig set bedre (hvis optagelsen er god nok), sorry Pioneer folket, her får G9 bank. (min nabo har et kalibreret 5090, så jeg kan gå direkte ind og sammenligne optagelsen).

Sortniveauet er næsten enestående, med et en meget stor grad af nuancer/detaljer i det sorte.

Ventilatorerne synes at støje en smule mere end på VT50, men for mig er det ikke noget problem. Jeg har ikke observeret Buzz.

TV´et er jo også forsynet med et hav af features, men disse interessere mig ikke så voldsomt, i det mindste ikke lige nu.

Jeg har fået lidt den melankoliske fornemmelse, som jeg også havde med Pioneer 500M som var det ypperste Pioneer præsterede, at ZT60 og VT60 er det som Panasonic vil huskes for i deres plasma æra. 

Jeg skal nok tage nogle billeder når det falder forSmile
 
Update:
 
Jeg har en plan om at lægge Bumtious´"Pre Calibration Settings" ind i ISF 2 indstillingen i aften. Indstillingerne her er væsentlig anderledes end Flatpanels indstillinger. Dog skal man være opmærksom på, at Flatpaneles indstillinger vist var til et 65VT60. Jeg skal nok melde tilbage med mine observationer.
 
Jeg har såmænd også en plan om at tage nogle billeder og lægge ind i tråden her i løbet af weekenden. Jeg har været lidt handicappet af en del rejseaktivitet i de seneste uger for mit job.
 
Refleksioner synes at være en kende mindre end på VT50. Det kan dog være lidt svært at bedømme eftersom vejret (lyset) udefra måske har været mørkere end normalt.
 
Jeg har stadig ikke kigget på det antal af features som enheden indeholder - for at være ærlig, de interessere mig ikke.Smile
 
 


Redigeret af Hother - 15-August-2013 kl. 16:27
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 10:52
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 12:24
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Jeg synes nu stadig, at man sjofler kunderne, når man ikke kan tage et moderne TV i brug uden alt muligt hokus pokus i de første par tusinde timer. Til den pris burde Panasonic have kørt fosforen til, inden skærmene røg ud til kunderne.
Vi taler trods alt om en topmodel på den dyre side af 20.000 kr.

Men tillykke med skærmen, John, og hatten af for at du orker at skulle tilkøre endnu et Plasma-TV.
Og dit barnebarn vokser vel også fra Disney Channel på et tidspunkt.
Køre endnu et plasma til, det er ved at være en vanesag ND, men du har jo naturligvis retSmile
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Til den pris burde Panasonic have kørt fosforen til, inden skærmene røg ud til kunderne.
Vi taler trods alt om en topmodel på den dyre side af 20.000 kr.


20.000 er sindssygt billigt - det er derfor der ikke er råd.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 21:25
Og så har jeg hygget mig med alle mulige filmtest sekvenser, og her benytter jeg min ISF 2, som er indstillet efter flatpanels indstillinger.

En af min yndlings test BD´er er The Art of Flight. Og jeg kan kun sige at bjerglandskaberne her har fået helt nye begreber når man taler om sne og farven hvid. Den hvide farve har langt flere nuancer end på mit tidligere VT50. Og billeddybden er noget større end tidligere. Måske skyldes det - det forbedrede sortniveau når billedet indeholder mørke klippeformationer.

Når vi taler naturbilleder er oplevelsen af planter, dyr osv. - ja det er bare endnu mere guf. Hold da op. Jeg kan bestemt godt forstå, at VT60 har fået referencestatus. VT60 er virkelig et spring fremad fra tidligere modellerSmile  
Til top
oo27 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Januar-2006
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 1465
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér oo27 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 21:54
Hvad var det ved dit LED der gjorde det blev returneret så hurtigt? Du havde jo været ude og foretage en del research
LG 65C1 OLED - Monitor Audio Silver RS InWall x5 - AVR-AX1200
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 22:17
Læs hans egen tråd. Mørke skygger i højre og venstre side.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
hypno Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juni-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hypno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 16:56
Vil lige høre om du har samme hakkeri som jeg har på min nye Pana 55vt60y
 
 
 
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af hypno hypno skrev:

Vil lige høre om du har samme hakkeri som jeg har på min nye Pana 55vt60y
 
 
 
Nej det oplever jeg bestemt ikke - næsten tvært i mod, uhyre glidende billede. Det må absolut være noget med dine indstillinger der er svipsetSmile

Tillykke med det ellersTongue
Til top
hypno Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 12-Juni-2013
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hypno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 19:05
hmmm.... Har prøvet alt (mener jeg da selv), her er mine indstillinger, er der mulighed for at du kan se hvad du har stående anderledes?
 

Billedindstilling

Professionel1

Kontrast

60

Lys

0

Farve

50

Nuance

Skarphed

0

0

Farvetemperatur

Varm

Levende farver

Fra

Color Remaster

Fra

Omgivelsessensor

Fra

Støjreduktion

Fra

MPEG-Remaster

Fra

Resolution Remaster

Fra

Caption Smoother

Fra

Brilliance Enhancer

Fra

Intelligent Frame Creation

Fra

 

(Avancerede indstillinger)

Panel Luminansindstilling

 

 

Middel

Adaptive gammaregulering

0

Sort-udvidelse

0

Farveskala

Rec-709

Hvidbalance

(Alle 0)

Farvestyring

(Alle 0)

Gamma

2.2

 

(Indstillingsmuligheder)

Film-kadence indstilling

 

 

Fra

 

(Skærm indstillinger)

16:9 Overscan

 

 

Fra

Vandret størelse

V-størrelse 1

Pixelorbiter

Automatisk

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 19:15
Prøv at checke indstillingerne i din BD-afspillerSmile
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 20:59
Og så en lille opdatering på oplevelserne med det nye VT60.

I går aftes sad jeg og så Sherlock Holmes igen, for at sammenligne mine oplevelser fra den film fra henholdsvis WT60 og VT50.

Jeg tror faktisk aldrig at jeg før har oplevet, at få kuldegysninger i glæden over et aldeles fremragende billede. Billeder fra filmen fremstod så klart og detaljeret på trods af, at den nævnte film jo i virkeligheden er ganske mørk. Film - og billedforløbet var utroligt smukt og roligt, og nå ja - med et super detaljeret sortniveau.

Jeg har ikke oplevet retention, selv om jeg piskede TV´et med 2.5 timer med DR1 idiotisk kraftige logo. Gid fjolserne hos DR og andre filmkanaler ville tænke lidt over hvorledes de med deres fjollede marketing fantasier, faktisk påvirker visse plasmamodeller. En anden løsning må sq da kunne findes!

Noget dårligt - næh ikke udover logoproblematikken og dermed frygten for burn-in, og det faktum, at VT60 bruger ca. 3 gange så meget effekt som WT60, og endda ca. 4 gange så meget ved 3D. Knap så morsomt. Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu