recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvorfor kalibrere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor kalibrere?

 Besvar Besvar Side  <1 23456>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 17:49
:-)

nå ok, ja det vidste jeg ikke, det om Philips:-)

Sony, det lyder som om du ville vælge det?:-)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 17:34
Phillip, hvad for en kineser?
Jo, de er faktisk blevet en smule bedre efter det er et asiatiske firma der har overtaget rettighederne til at sætte Philips navnet på ders udstyr og Philips selv er holdt op end at udvikle/producere tv.


Sony.......Ja tak.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 17:30
åh nej, nu ikke igen, det er sgu en deprimerende at firmaer har den indstilling til det de producerer/deres kunder. Men jeg har set en udsendelse om det fænomenet, den der startede på en brandstation med den 100-år gamle pære der stadig virkede:-).
Og jeg har et Samsung produkt, en laser printer, den har ikke imponeret, men har dog holdt en del år:-)

Ok, hvad med Sony/Philips? 


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 17:12
Man skal også være opmærksom på at Samsung er ved at få et notorisk ry for at deres tv indeholder komponenter der er tiltænkt at have begrænset levetid og som ikke kan udskiftes.
LG følger også trop i reparationer på bestemte dele.

Så jeg ville selv kigge i retning af Sharp, Panasonic osv, hvis jeg ikke havde planer om igen at vælge tv efter 5 år.
Til top
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2013 kl. 00:06
he he ja!

Fornem behandling!
Det bliver svært at finde sådan en forretning i Kbh, det er kæder det hele, Fona, Elg. og Hifiklubben:-( 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 23:59
Du har så allerede fundet ud af at elgiganten er det forkerte sted at handle.

Jeg slæbte mine forældre med til en butik i Viborg. Her startede sælger med at slukke alle tv i forretningen. Så spurgte han ind til pris, størrelse og forbrugsvaner. Herefter blev der tændt for 2 tv - på DR1 - og vist forskelle på de to tv. De gamle ser mest tv fra luften og derfor skulle de vurdere billede ud fra den måde de bruger fjernsynet. Sortniveau var let at sammenligne - blot over på tekst tv og se den sorte baggrund.

For øvrigt er alle tv i butikken justeret op til neutralt billede........


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 23:48
ok tak, interessant! hmm. Det er iøvrigt noget af et helvede at vælge tv, jeg troede jeg bare kunne tage ind i en forretning med et stort udvalg, sammenligne apparaternes billedkvalitet og så vælge det bedste inden for mine økonomikse rammer. Men fx hos Elgiganten har de reklamer for deres egen butik kørende med billeder der hele tiden skifter så det er umuligt at sammenligne billederne. Jeg har læst en del anmelderser, i bl a Tænk og et par udenlandske sider. Alle steder får Samsung flotte anmeldelser, tænk gir fx F8005 "bedst i test". Men det er ikke det jeg får anbefalet 100% hos Elgiganten, ikke med billedkvalitet, kun med Smart TV funktionen. Det er mere Phillips og Sony de anbefaler. 
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 23:29
Oprindeligt skrevet af hens hens skrev:

jeg så to Panasonic hos Elgiganten, to ens tv'er, der stod ved siden af hinanden, det ene var ikke kalibreret det andet var. Der var tydelig forskel i skarpheden, det kalibrerede bedst:-). Og jeg tror selvfølgelig på deres demo:-)

Et tv som er kalibreret korrekt vil ikke se lige så skarpt ud som standard indstillingerne.
Det hænger sammen med at standard indstillingerne på næsten alle modeller har en kontrastindstilling som i virkeligheden er et filter. Filteret virker ved at lyse og mørke områder op af hinanden får pålagt en såkaldt "s-kurve" der har til formål at snyde øjnene til at tro at der er bedre kontrast. Det er ikke noget som bidrager til et korrekt billede og ofte er det så kraftigt at man kan se en sort "halo" i kanten af ting som har stor kontrast til hinanden.

Så jeg tror de må have byttet om på de 2 tv du har set.

Jeg ville være skeptisk ved at lave en gut fra elgiganten foretage en kalibrering, da jeg ikke har oplevet nogle ildsjæle indenfor billede i de varehuse jeg har besøgt.
Hvis de nu havde en person ansat med den nødvendige ekspertise, så må man gå ud fra at han har taget det som en personlig opgave at oplære folk korrekt, eller har taget sit tøj og være gået.
Mere sagt på den måde, at jeg ville ikke selv arbejde i sådan en butik, hvis jeg var seriøs omkring billede.
Til top
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 23:15
ok:-), du kender ikke nogen i Kbh?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 23:14
Ok, havde det være herovre i "det mørke jylland" kunne jeg henvise dig til en ordentlig forretning......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-December-2005
Status: Offline
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hens Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 23:10
København
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19227
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2013 kl. 23:09
Hvor bor du i landet?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu