recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap Vs Synology software
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Qnap Vs Synology software

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
henriksen78 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2010
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henriksen78 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Qnap Vs Synology software
    Sendt: 19-Juni-2013 kl. 15:29
Hey
 
Jeg har fundet en del indlæg omkring valg af NAS mærke.
her nævnes Qnap og Synology hele vejen igennem, men de omhandler alle hardwaren.
 
Jeg savner lidt info og erfaringer om Den software der bruges af de to mærker.
det gælder både selve styre software og de forskellige tillægs apps.
 
hvordan er brugervenlighedden overfor hinanden ?
Er der mulighed for samme funktionalitet (samme typer apps)?
apps til at vise video, musik og billeder)
mobil apps ?
 
jeg har set på deres hejmmesider.
synology er rigtig god med masser af gode beksrivelser.
Qnap giver mig ikke samme gode beskrivelse, og jeg er derfor meget i tvivl om jeg får samme funktionalitet.
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 15:43
Jeg har selv QNAP, og der har været problemer med deres seneste firmwareopdateringer, og der er meget brok over det på QNAPs forum.
Man skal være logget ind for at kunne læse om firmware, så det ser folk som regel ikke inden de køber.

QNAP er i gang med en ny software - ver. 4 - som skulle kunne en hel masse, bl.a. optage tv, men hvis den er fyldt med fejl, kan det være lige meget.

Så i øjeblikket vil jeg ikke anbefale QNAP.

Venlig hilsen
KB
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 16:12
Jeg har QNAP i dag og har lidt fortrudt.

QNAP kører med en Marvell processor og Synology kører med en Intel processor.

Jeg ønsker at bruge min QNAP server som en Plex host, men Plex fungerer ikke med Marvell processors mens det kører flydende og godt med Synology (få klik for at installere det). 

Det grundlag alene får mig til at vælge Synology næste gang. Ser man bort fra denne uheldighed så er jeg super glad for QNAP!
Til top
pinkytk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2007
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pinkytk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 16:29
Skal vi nu ikke lade være med at give forkerte oplysninger. Mange Qnap's har Intel CPU og kan køre PLEX.(Der er også en test version til ARM CPU versionerne)

Jeg har selv en Qnap og synes ikke softwaren lige så smart som Synology, men den har været super stabil lige siden jeg har fået den, så jeg klager ikke.

Kører med firmwware version 4 nu og har ikke haft problemer.


Redigeret af pinkytk - 19-Juni-2013 kl. 16:35
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 16:50
Synology kører med både ARM, PowerPC og Intel CPU'er - det afhænger af model!

Men ja, Synology's brugerflade er helt suveræn, ligesom de har et godt og hjælpsomt forum.

Synology's CPU- og RAM oversigt kan ses hér:
http://forum.synology.com/wiki/index.php/What_kind_of_CPU_does_my_NAS_have

Og Synology's software/styresystem kan afprøves hér, inden køb:
http://www.synology.com/products/dsm_livedemo.php?lang=dan

M.v.h.

Redigeret af Henrik B. - 19-Juni-2013 kl. 16:51
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6621
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af pinkytk pinkytk skrev:

Jeg har selv en Qnap og synes ikke softwaren lige så smart som Synology, men den har været super stabil lige siden jeg har fået den, så jeg klager ikke.

Kører med firmwware version 4 nu og har ikke haft problemer.

Og jeg bruger ver. 3.8.3 - den kører godt og hurtigt nu, men der var nogle fejl i 3.8.2, så filer kopieret fra MAC blev usynlige på QNAP.


Venlig hilsen
KB
Til top
kris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1044
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 18:44
Glad for qnap i store træk. Har brugt det i mange år. Og super med version 4 firmwaren, hvor en app (qfile) på mine iDevices nu giver mig direkte adgang til nas'en lige meget, hvor jeg er. Men forummet imponerer ikke - det er uoverskueligt og uvenligt i tonen. Kort sagt for nørdet. Og qnaps egne folk svarer ALDRIG i forummet. Ville nok prøve Synology næste gang for at få luftforandring og bare prøve (det eneste) alternativ.

/kris
Sonos diverse, iDevices, WD My Book Live (NAS), MediaMonkey 4, Samsung QE55Q70R
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2013 kl. 21:50
Oprindeligt skrevet af pinkytk pinkytk skrev:

Skal vi nu ikke lade være med at give forkerte oplysninger. Mange Qnap's har Intel CPU og kan køre PLEX.(Der er også en test version til ARM CPU versionerne)

Woupsie, jeg troede faktisk det var generelt. 
Så er rådet at gå efter en version som har en intel processor, hvis Plex er noget du vil bruge.
Jeg vil nødig ud og lege med diverse test versioner, bare tanken om at miste min data ... brrr
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 07:47
Der er bestemt sket rigtigt meget med brugervenligheden med QTS4 fra QNAP, og de er rigtigt tæt på Synology på dette punkt nu.

Mht til funktioner der kan køres på NASerne er der vidst ikke den helt store forskel. Der er et hav af tilføgelses programmer til begge flader.

Når det kommer til apps sntes jeg umidelbart at QNAP er noget bag ud. Synologys DS photo, DS file, DS finder, DS audio og DS video fungerer rigtigt godt til hurtig mobil adgang alt efter hvad du har brug for adgang til.

/ask
Til top
DanielPT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 743
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DanielPT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 10:34
Jeg har en qnap 459 Pro II er super glad for den. Har så smidt en 2gb ram klods i så den har 3 gb ram :)

QTS 4.0.1 er super lækker :D


Tjek Qnaps facebook der kan du faktisk prøve deres interface.

Men Syn er også lækker! :)

Min bio: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=117177
Til top
jugglerq Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 696
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jugglerq Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 11:32
Jeg har nu en Qnap 119 P ll,
jeg har haft Qnap 109P, 110P, 112P & Synology DS213+ & DS713+, mit problem med Synology er at de er rigtig dårlige til at gå i dvale / Sleep mode så de var på hele tiden, samtidig med at de larmer en del mere end de Qnap jeg har haft / har

Redigeret af jugglerq - 20-Juni-2013 kl. 11:32
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 11:41
Der er faktisk en ganske god artikel om emnet her:


De kommer lidt ned i dybden, men udnævner ingen af de 2 som vindere. De ligger nogenlunde på lige fod.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu