recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Qnap Vs Synology software
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Qnap Vs Synology software

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 15:30
Jeg har været rigtig glad for min DS411J men syntes de mangler lidt ram, og muligheden for at udvide ram, så jeg fandt en Fujitsu Home Server og fsndt noget software magen til DSM, som skal køre fra en usb nøgle, men samme funktioner som DSM, og kan også installere Synologys PAkker/Tilføjelser.
Så nu i stedet for at have 128 Mb, har jeg nu 2 Gb.

Redigeret af guldhammer - 20-Juni-2013 kl. 15:32
//Guldhammer
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 15:34
Ang. RAM, så er det fordi du har købt den for lille - til dit behov!
Jeg har nylig investeret i en 412+, som standard har 1 GB RAM. Den har jeg udvidet til 2 GB. Jeg kan læse om andre på nettet, som har smidt 4 GB i den.

M.v.h.
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ashdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 17:26
Oprindeligt skrevet af henriksen78 henriksen78 skrev:



Hey
 
Jeg har fundet en del indlæg omkring valg af NAS mærke.
her nævnes Qnap og Synology hele vejen igennem, men de omhandler alle hardwaren.
 
Jeg savner lidt info og erfaringer om Den software der bruges af de to mærker.
det gælder både selve styre software og de forskellige tillægs apps.
 
hvordan er brugervenlighedden overfor hinanden ?
Er der mulighed for samme funktionalitet (samme typer apps)?
apps til at vise video, musik og billeder)
mobil apps ?
 
jeg har set på deres hejmmesider.
synology er rigtig god med masser af gode beksrivelser.
Qnap giver mig ikke samme gode beskrivelse, og jeg er derfor meget i tvivl om jeg får samme funktionalitet.


Begge producenter har demo systemer du kan logge på fra deres website og derved prøve gui'en, måske det var en mulighed for dig, og så selv danne din mening ud fra det.

Alternativt, tag Synology, de den bedste Gui.
Til top
tipsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2005
Sted: Odense, Denmark
Status: Offline
Point: 3722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tipsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2013 kl. 19:27
@guldhammer: Hvad er det for noget software du har fundet, som du kan installere på dit eget setup?
Til top
mugge66 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mugge66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 05:54
Hej


Det er muligt han taler om Xpenology, Mener dog han man ikke kan opgradere til de nyeste versioner og jeg oplever med min Computer at jeg skal tage diskene fra inden jeg booter og når den er bootet fra usb kan jeg sætte diskene til, dette går det lidt irreterende at genstarte Big smile  men som sagt er det nok bare min aldrene computer der har lidt problemer. ulempe 2 må være strømforbruget.
Udstyr Pentium 2 166MHZ DUAL Floppy drev, 56mb ram, 100w psu, 8mb onboard Graphic
Til top
Sbht Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 507
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sbht Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 10:37
Jeg er rigtig glad for min Qnap 469 Pro, den har Intel® Atom 2.13GHz Dual-core Processor og 3GB ram.
Så sidder der 4 x 240GB Intel SSD, jeg maxer mit 1Gbit netværk helt ud med 120MB/s i både skriv og læse hastighed.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rhsin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 10:43
jeg har både synology og qnap, og jeg vil anbefale synology, helt klart både udfra brugervenlighed for den almindelige bruger, men også på features.. her tænker jeg især photostation og audiostation som er rigtigt gode imo. og deres apps til samme syntes jeg også er ret gode, og nemme til at få indhold over på telefonen/pad til offline brug.. såvel fotos som musik.. og film.
men det er smag og behag.. men nu har du også min ;o)
Mvh

René
Til top
guldhammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér guldhammer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2013 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af mugge66 mugge66 skrev:

Hej


Det er muligt han taler om Xpenology, Mener dog han man ikke kan opgradere til de nyeste versioner og jeg oplever med min Computer at jeg skal tage diskene fra inden jeg booter og når den er bootet fra usb kan jeg sætte diskene til, dette går det lidt irreterende at genstarte Big smile  men som sagt er det nok bare min aldrene computer der har lidt problemer. ulempe 2 må være strømforbruget.
 
Rigtigt det er XPEnology, men jeg oplever ikke de problemer med at jeg skal tage nogle diske ud ved boot.
 
Den nyeste rigtige dsm hedder DSM 4.2-3211, og den nyeste XPEnology hedder DSM 4.2-3202.
//Guldhammer
Til top
Krjstoff Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 678
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Krjstoff Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ang. RAM, så er det fordi du har købt den for lille - til dit behov!
Jeg har nylig investeret i en 412+, som standard har 1 GB RAM. Den har jeg udvidet til 2 GB. Jeg kan læse om andre på nettet, som har smidt 4 GB i den.

M.v.h.

Der er generel consensus på synologys forums om at 412+'eren ikke understøtter 4gb optimalt og faktisk har bedre performance med 2gb.
| Synology DS412+ | ATV4 | PS4 | Onkyo 507 | System Audio 2.1 | Logitech Smart Control |
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 17:20
Det er derfor jeg "nøjedes" med at smide 2 GB i.

M.v.h.
Til top
jbv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Januar-2011
Status: Offline
Point: 187
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jbv Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 10:48
Bryder man ikke garantien ved at skifte ram i 412+

Det står der da på min ramklods i 411+
Til top
Andersss Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2011
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andersss Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2013 kl. 11:27
Jeg er rigtig glad for synologys DSM styresystem.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu