recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - programmering af dvdr3330
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketprogrammering af dvdr3330

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
AllanE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Emne: programmering af dvdr3330
    Sendt: 28-Maj-2006 kl. 15:51

Hej

Jeg har læst manualer og søgt i forumet, og prøvet alt muligt, men kan ikke få min optager (dvdr3330) til at optage automatisk, hvis den står på en forkert kanal....
Hvis jeg f.eks har programmeret den til at optage noget på DR, hvor maskinen står på TV2,, og jeg glemmer at slukke for den, står den jo bare med de 3 valgmuligheder:
- Start Timeroptagelse
- Påmind mig senere
- Annuller timeroptagelse

Er der en eller måde, hvorpå jeg kan få den til automatisk skifte kanal, når den skal til at optage?

Med venlig hilsen
Allan

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 16:23

Hej Allan og velkommen hér.

Er det ikke løst ved at vælge "Start timeroptagelse" blandt de 3 muligheder? Jeg er ikke Philips-bruger, men min logik siger mig, at så burde den selv skifte til den kanal, den er programmeret til.

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
AllanE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 18:14

Hej Carser

Den kommer først med de valgmuligheder lige inden den er skal starte optagelsen, og hvis man nu ikke er hjemme, så ser jeg jo de ikke valgmuligheder

Vil egentlig gerne ha at den ikke spørger, men at den bare går igang med at optage det der er programmeret...

Med venlig hilsen
Allan

Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 18:32
Oprindeligt skrevet af AllanE AllanE skrev:

Hej Carser

Den kommer først med de valgmuligheder lige inden den er skal starte optagelsen, og hvis man nu ikke er hjemme, så ser jeg jo de ikke valgmuligheder

Vil egentlig gerne ha at den ikke spørger, men at den bare går igang med at optage det der er programmeret...

Så skulle du have valgt en Sony

Men hej igen og løsningen er ikke så indviklet og kræver kun et tastetryk:

Sæt altid recorderen - uanset om den skal timer-optage eller ej - i standby når den ikke bruges og især når du forlader hjemmet.

Så sparer du faktisk en pæn sjat strøm  og behøver slet ikke at tænke på valgmuligheder, du går glip af.



Redigeret af Carser - 28-Maj-2006 kl. 18:45
M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
AllanE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2006 kl. 22:05
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Så skulle du have valgt en Sony

Men hej igen og løsningen er ikke så indviklet og kræver kun et tastetryk:

Sæt altid recorderen - uanset om den skal timer-optage eller ej - i standby når den ikke bruges og især når du forlader hjemmet.

Så sparer du faktisk en pæn sjat strøm  og behøver slet ikke at tænke på valgmuligheder, du går glip af.

Hehe, det var nu ikke lige den løsning jeg var ude efter
Er der slet ikke noget som har en lign. maskine, som ved om det kan lade sig gøre?

Med venlig hilsen
Allan

Til top
AllanE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 06:26
Er der slet ingen som kan hjælpe

Med venlig hilsen
Allan
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 10:32

Hej Allan,

Spørgsmålet, du stilllede var dette:

Er der en eller måde, hvorpå jeg kan få den til automatisk skifte kanal, når den skal til at optage?

Og det drejede sig om at timer-optage vel at mærke.

Svaret er: Programmér optagelsen korrekt og sæt den i standby.

Ellers vil den umiddelbart før optagelsen skal starte spørge dig, hvad du vil, når den står på en anden kanal, end den, der skal optages fra, og det at svare kræver din tilstedeværelse og lidt manuelt arbejde = nul automatik.

Jeg er ret sikker på, at der ikke er andet at gøre.* (Du har jo også selv både søgt og læst i manualen. Og ingen andre end jeg har svaret. Var der et andet svar, ville det nok være indløbet forlængst).

Tænk også på, at der kun sidder en tuner i recorderen. Og en live-buffer, du måske har i gang. Jeg synes det er fint og logisk, at Philips har indlagt det valg, der kommer op, når man bruger den tændt som ekstern tuner og måske ser forskudt TV.

Dit TV har jo nok også en tuner, du kan bruge til at se live TV uafhængigt af recorderen, du så kan sætte i standby, når den ikke afspiller eller optager til glæde for miljø og økonomi (lavere el-forbrug).

*og så kan du skrive "hehe" og  og "kræve" alt muligt, men det hjælper bare ikke.

 

 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 10:44

Carser har netop beskrevet løsningen.

Tryk på standby.


Jeg mener ikke du kan slå denne pop-up menu fra.

Til top
AllanE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 11:20
øv øv, havde (som Carser også skrev) hørt at man bl.a. kunne indstille det på en Sony, og gik egentlig ud fra at Philips også havde den funktion.

Sagen er den at jeg har en søn på knap 2 år, som har det med at trykke på ting og sager (læs knapper), så til tider er den tændt, selvom jeg havde sat den i standby, og bl.a. derfor kunne jeg godt ha brugt den funktion !

Men ellers tak for jeres tid og hjælp, rigtig lækkert med dette forum, sikker på at jeg kommer til at bruge det meget fremover

Med venlig hilsen
Allan
Til top
Carser Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 11-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4805
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 11:44

Hej igen Allan og velbekomme.

Jeg ved det ikke m.h.t. din Philips, men måske er det muligt at børnesikre/låse tasterne på apparatet og gemme remoten for sønnen, f.eks. ovenpå en reol?

 

M.v.h. Carser

Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
Til top
AllanE Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 11:48
Hej Carser

Det var faktisk en god idé, det vil jeg lige undersøge...
Tak for hjælpen

Med venlig hilsen
Allan
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Maj-2006 kl. 11:56
Tror kun det er muligt at låse titlerne på din HDD og ikke selve tasterne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu