recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Spørgsmål om DAC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Spørgsmål om DAC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Anon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 26-Juni-2013
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Spørgsmål om DAC
    Sendt: 26-Juni-2013 kl. 12:24
Hejsa

Jeg har brug for lidt rådgivning :-)

Når jeg kigger på DAC's eller forstærkere med DAC's er der altid oplyst hvad den understøtter: eks. 24 bit, 96 KHz.
Hvad sker der hvis jeg i fremtiden tilslutter noget udstyr med bedre kvalitet f.eks. (24/192 eller 32/192).
Kan jeg så ikke høre noget eller bliver kvaliteten så bare den laveste, dvs. 24/96 i dette tilfælde?

Tak for hjælpen
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Anon Anon skrev:

Hejsa

Jeg har brug for lidt rådgivning :-)

Når jeg kigger på DAC's eller forstærkere med DAC's er der altid oplyst hvad den understøtter: eks. 24 bit, 96 KHz.
Hvad sker der hvis jeg i fremtiden tilslutter noget udstyr med bedre kvalitet f.eks. (24/192 eller 32/192).
Kan jeg så ikke høre noget eller bliver kvaliteten så bare den laveste, dvs. 24/96 i dette tilfælde?

Tak for hjælpen

Hvis du rent faktisk sender f.eks. 24/192 afsted til et apparat der ikke kan afspille det, så får du ingen lyd (eller støj). Men i praksis vil apparater der understøtter dette blot kunne sættes til en lavere samplerate, dvs. 24/96.
Til top
Anon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 13:45

Hvis du rent faktisk sender f.eks. 24/192 afsted til et apparat der ikke kan afspille det, så får du ingen lyd (eller støj). Men i praksis vil apparater der understøtter dette blot kunne sættes til en lavere samplerate, dvs. 24/96.
[/QUOTE]

Som jeg læser dit svar siger du at man i praksis vil kunne sætte lydkildens kvalitet ned.
Jeg har f.eks. lige kigget på mit Samsung TV. Der er ingen mulighed for at sætte det til at afspille med en lavere kvalitet. Er det mig, som har misforstået noget?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 18:14
Den kan formentligt slet ikke sende mere end 16 bit 48 kHz, så der er ikke noget at sætte ned.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 18:35

Jeg har f.eks. lige kigget på mit Samsung TV. Der er ingen mulighed for at sætte det til at afspille med en lavere kvalitet. Er det mig, som har misforstået noget?

Bare rolig, hvis du skal bruge den til dit tv, behøves du slet ikke at bekymre dig om højere opløsninger eller samplefrekvenser.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FNørd Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 19:52
Men hvis du sætter en blu-ray afspiller ind, så er de højere sample rates en mulighed. Afhængig af afspillerens muligheder.
Til top
Anon Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juni-2013 kl. 22:17
Hej igen

Betyder det så at hvis jeg senere køber en Blue-Ray afspiller med en højere sample rate, så kan jeg forvente at jeg kan konfigurere den til at afspille med en lavere sample rate?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2013 kl. 10:32

Hej igen

Betyder det så at hvis jeg senere køber en Blue-Ray afspiller med en højere sample rate, så kan jeg forvente at jeg kan konfigurere den til at afspille med en lavere sample rate?

Ja.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu