recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Android apps
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Er antivirus nødvendigt? Og lidt andet blandet!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Er antivirus nødvendigt? Og lidt andet blandet!

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Er antivirus nødvendigt? Og lidt andet blandet!
    Sendt: 01-Juli-2013 kl. 13:13
Som topic siger, Google gav mig to modsigende svar.

Hvad siger I?

Redigeret af aerik - 02-Juli-2013 kl. 12:50
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 13:17
NEJ! Det eneste du får ud af det, er at den gør din telefon langsom, og brænder din strøm på ingen tid. Så længe du ikke sideloader apk-filer som du ikke kender kilden til, og tænker dig lidt om på Play Store, så kommer der ikke noget skidt på din telefon.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 13:21
Tænkte jeg nok. Hvad hvis man rooter og installere fx cyanogenmod, er et dumt, sikkerhedsmæssigt?
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 13:56
I princippet Ja 
- ved at roote og installere en custom rom, installerer du noget fra en ukendt kilde som teoretisk kan indeholde bagdøre eller andet, og hvergang du efterfølgende sideloader en eller anden addon eller lign. du henter er der samme risiko. 

Dermed ikke sagt at det vil ske, men risikoen er naturligvis større i forhold til at køre med en stock rom der ikke er rootet og kun installere fra Playstore.

Når vi begynder på custom roms og zips så er det lidt en tillids sag, stoler vi på at udviklerne der laver rommen, eller add on zippen ikke vil noget ondt ? eller stoler vi på at de andre udviklere hurtigt opdager det hvis nogen forsøger noget ? 
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 14:20
Det jo helt igennem logik det du skriver, hjernen må være gået helt på ferie.

Vil sige at jeg har tillid til cyanogenmod, men har ikke meget lyst til at hente nogetb en obskur kinesisk hjemmeside.

Redigeret af aerik - 01-Juli-2013 kl. 14:24
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 14:37
Jeg har også tillid til eks. Cyanogenmod, kører selv med deres rom på en af mine mobiler og har aldrig oplevet noget eller hørt nogen historier på XDA forummet omkring noget mistænkeligt - jeg har en teori om at hvis der nogensinde var ugler i mosen så ville det øjeblikkeligt blive opdaget af de ufatteligt mange der er involveret, enten direkte som udviklere på Cyanogenmod, eller som udviklere på mange af de andre roms der er baseret på Cyanogenmod, eller som almindelige brugere.
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 14:49
Også min tanke.. Så tør jeg godt væbne mig med tålmodighed, og håbe der snart kommer en udgave til min tlf
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juli-2013 kl. 22:18
Generelt kan du have tillid til alt du finder på XDA. Jeg har aldrig opdaget noget skidt derinde, ej heller hørt noget fra andre. Og jeg har virkelig hentet meget derinde fra. Både apps og roms.
Det er ikke altid det har været lige stabilt, det man får hentet. Men det har aldrig haft noget snavs med sig. Det værste jeg har været udsat for, er at telefonen har genstartet.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 12:50
Så er jeg mere ro,og alt i alt.

Har i nogen erfaring med, h pr lang tid der plejer at gå, fra der ligger en alpha udgave af cyanogenmod til der kommer en brugbar version?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 13:06
Jeg vil mene at deres alpha versioner er brugbare.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4253
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 14:02
Tilbagemeldingerne på den her version virker ikke som den er helt i hus. Man kan ikke lægge på, når man snakker i telefon, hvis man er en af de heldige der overhoved kan bruge den som telefon, dræner batteriet på ingen tid. Men må så tro at beta, når/hvis den kommer, bør være brugbar :)
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spawn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Juli-2013 kl. 15:00
hvilken telefon er det aerik - bare af nysgerrighed :)
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu