recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo vs Integra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo vs Integra

 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 17>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:

Med 7 registrerede forhandlere i Danmark, er det i min optik ikke et produkt, der kan anses for at være "almindeligt" tilgængeligt. Så pris og forhandlernet peger i retning af eksklusivt.
Eksklusivt, sådan har jeg nok ikke lige set min Integra. Men luksus at have en forhandler der går op i, at jeg er tilfreds inden han går efter en opsætning. Og det betaler jeg sq gerne for.

Jeg kunne sikkert også have fundet mit ny Pana55VT60 billigere, men igen - en super serviceminded forhandler der heller ikke efterlader en kunde.Smile
Til top
Rasmus8D Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-November-2011
Status: Offline
Point: 1336
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus8D Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:

Nej bestemt ikke ;)... Det var mere af ren interesse hvilken nogle af dem du havde sammenlignet med? ;)

Nåå jammen det har jeg skam skrevet tidligere, men det er nok druknet i mængdenSmile

Jeg har haft mulighed for at nærlytte på Integra 80.3 og Onkyo 5009.
 
Ja, det må du undskylde, det må jeg have overset i de mange indlæg... :)

Spændende at de for dig lød ens, uanset hvad, så burde det være til bare at høre lidt forskel, reelt set kan det ikke svare sig og give så mange penge ekstra, for noget man knap nok kan høre :)
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 12:23
Hother

Nu du bliver ved med at gentage det med den bedre service, så må jeg spørge dig om omsætning og installation er noget du betaler ekstra for eller om det er inkluderet i din købspris af din Integra reciever. Jeg har selv forespurgt på Integras priser. Der fik jeg oplyst den daværende listepris for en reciever. Men den pris var kun gældende for levering til døren. Jeg havde bestemt ikke indtryk af at den opgivne pris inkluderede andet end recieveren selv eller at nogen ville komme og sætte den op for mig, eller i øvrigt fortage sig noget der adskiller sig fra et almindeligt internetkøb. - Udover at man sikkert kunne ringe og få råd og vejledning.


Redigeret af dpdk - 07-Juli-2013 kl. 12:25
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 12:31
Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

Hother

Nu du bliver ved med at gentage det med den bedre service, så må jeg spørge dig om omsætning og installation er noget du betaler ekstra for eller om det er inkluderet i din købspris af din Integra reciever. Jeg har selv forespurgt på Integras priser. Der fik jeg oplyst den daværende listepris for en reciever. Men den pris var kun gældende for levering til døren. Jeg havde bestemt ikke indtryk af at den opgivne pris inkluderede andet end recieveren selv eller at nogen ville komme og sætte den op for mig, eller i øvrigt fortage sig noget der adskiller sig fra et almindeligt internetkøb. - Udover at man sikkert kunne ringe og få råd og vejledning.
Jeg må erkende, at lige meget hvad jeg køber, så betyder service meget for mig. Jeg kan snildt autokalibrere en receiver, og lave et par manuelle efterjusteringer. Men jeg kan ikke få lyden på plads som en prof kan få det til at lyde.

På samme måde som jeg ikke kan indstille et billede som en prof. Det muligt at du kan - men jeg tvivler. Og hvad er i øvrigt fidusen i at købe noget dyrt udstyr, og ikke få det optimale ud af det?

Når jeg har fået leveret en Integra eller andet fra min forhandler så bliver den opsat, installeret, afprøvet og manuelt lydjusteret med anvendelse af noget måleudstyr (Afstandsmåler og lydtryksmåler). Men en Pro-kalibrering betaler man særskilt for. Jeg kan ikke svare på om ovennævnte er generelt  for Integra forhandlere. Men fidusen ved at købe en Integra går for mig at se af fløjten, hvis det bare er en dør leveringSmile 

Edit: Fandt i øvrigt nedstående indlæg fra AVS Forum, om det er korrekt ved jeg ikke. Men i givet fald, så kan forhold omkring EQ være årsagen til, at Christian ved en Pro-kalibrering skal vælge Integra og ikke Onkyo. Og igen, hvis det er sandt, så er der vel en forskel i lyden.:

A big difference is with the built in eq. Onkyo is 7 band while the Integra is 15! In addition,the Integra speaker distance adjustment are in.2 increments vs .5 for the Onkyo. The volume knob on the integra has fine detents as you adjust volume giving it a feel of precision (ovennævnte retter sig til DTR-80.3 og TX-NR9005).


Redigeret af Hother - 07-Juli-2013 kl. 13:07
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 12:48
Jeg har selv af samme årsag som Hother købt min Integra fordi jeg ikke kan finde den service andre steder. Og så betaler man et par ekstra kroner fordi der står Integra og ikke Onkyo samt designet er i mine øjne pænere og mere stilet. 
Jeg kunne have gået hen og købt nok så mange andre receivere, men det gjorde jeg ikke, fordi de manglede den service jeg har brug for. Jeg gider ikke gå ind i en butik og blive forklaret om deres super produkt som bare er det bedste, kun fordi de har den største fortjeneste på det produkt.
Jeg havde en mindre model til låns indtil min kom til Danmark fra Integra, Jeg havde den sat til i stuen og det hele. Da min så kommer hjem og forhandleren ringer til mig er jeg i Jylland hos mine forældre. Han vælger så at sige han gerne selv vil tage hjem til mig og pakke 70-4'eren ned og tage den med sig samt efterlade den jeg har bestilt, 80.3.
-Det er kraftedeme da service.

Sådan er det hele vejen igennem, Jeg har ringet frem og tilbage til forhandler, været hos forhandleren, snakket, konkluderet.. Alt muligt, er er bare blevet behandlet skide godt!

Grundet det kan så mange andre billigere receivere rende og hoppe. Jeg får noget de ikke får, service udover normen. Så er jeg ligeglad med om jeg har måtte smide eks. 25.000,- for en 80.3 til forskel for en Onkyo 5009 til en 20-22.000,- (eller hvor meget det nu var..) Så kan andre have værsgo at have ondt et vis sted, de må gerne købe en Onkyo.. Jeg er tilfreds, og det er det der er hele pointen.


Redigeret af wezi - 07-Juli-2013 kl. 12:49
MvH Daniel
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 14:22
Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:

Grundet det kan så mange andre billigere receivere rende og hoppe. Jeg får noget de ikke får, service udover normen. Så er jeg ligeglad med om jeg har måtte smide eks. 25.000,- for en 80.3 til forskel for en Onkyo 5009 til en 20-22.000,- (eller hvor meget det nu var..)


Se, det var det vi havde brug for at høre.

Ikke noget med at komme med røverhistorier om "bedre kvalitet af hardwaren", men at det er servicen og nogle funktioner/design der gør at den er lettere at integrere man betaler for.

3-5000 kroner ekstra for Integra, inklusive "installationsomkostninger" er billigt. Tænk om du havde købt den lignende Onkyo og skulle til at betale dig fra service/rådgivning.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 15:11
Men den lille difference gælder jo kun topmodelen . Når man bevæger sig længere ned i modellerne , er differencen jo vanvittig .
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Men den lille difference gælder jo kun topmodelen . Når man bevæger sig længere ned i modellerne , er differencen jo vanvittig .
Ja, det lyder noget mystiskSmile
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 17:05
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af JeTex JeTex skrev:


Oprindeligt skrevet af Rasmus8D Rasmus8D skrev:



Nej det sandt, men havde Integra været ligeså nemt et produkt for alle at forhandle som onkyo, så havde der nok været en anderledes konkurrence ? :)

 

Det skal ikke være nemt, men eksklusivt.


Er Integra et eksklusivt mærke?

Eller er det en produktlinje bedre egnet til integration i et hjemmebio-miljø? Altså mere praktisk?


Det er en kombination. Integra startede i sin tid, som specielle ONKYO high-end produkter, som blev kaldt for "Grand Integra". ONKYO's mellem produkter blev kaldt for "ONKYO Integra", og de billige produktserier hed blot ONKYO.
Sidenhen har ONKYO valgt at skille Integra-navnet ud som værende separate produkter. Man har så valgt kun at benytte de største ONKYO-modeller, som basis for Integra modellerne. Og har så - i besparelsens navn - valgt ikke at udvikle egne Integra modeller, men blot benytter ONKYO-modeller, med netop eget design, og nogle integrationsfordele.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:


Jeg har selv af samme årsag som Hother købt min Integra fordi jeg ikke kan finde den service andre steder. Og så betaler man et par ekstra kroner fordi der står Integra og ikke Onkyo samt designet er i mine øjne pænere og mere stilet. 
Jeg kunne have gået hen og købt nok så mange andre receivere, men det gjorde jeg ikke, fordi de manglede den service jeg har brug for. Jeg gider ikke gå ind i en butik og blive forklaret om deres super produkt som bare er det bedste, kun fordi de har den største fortjeneste på det produkt.


Dine generalisering omkring service, holder ikke vand! Der findes flere forhandlere i DK, som tilbyder samme service, også på billigere mærker/receivere.

M.v.h.
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:


Jeg har selv af samme årsag som Hother købt min Integra fordi jeg ikke kan finde den service andre steder. Og så betaler man et par ekstra kroner fordi der står Integra og ikke Onkyo samt designet er i mine øjne pænere og mere stilet. 
Jeg kunne have gået hen og købt nok så mange andre receivere, men det gjorde jeg ikke, fordi de manglede den service jeg har brug for. Jeg gider ikke gå ind i en butik og blive forklaret om deres super produkt som bare er det bedste, kun fordi de har den største fortjeneste på det produkt.


Dine generalisering omkring service, holder ikke vand! Der findes flere forhandlere i DK, som tilbyder samme service, også på billigere mærker/receivere.

M.v.h.

Så mangler de funktioner eftersom de er billigere. Du må gerne sende en Denver enhed til reperation og se om det lykkedes udenfor garantien.
MvH Daniel
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:


Jeg har selv af samme årsag som Hother købt min Integra fordi jeg ikke kan finde den service andre steder. Og så betaler man et par ekstra kroner fordi der står Integra og ikke Onkyo samt designet er i mine øjne pænere og mere stilet. 
Jeg kunne have gået hen og købt nok så mange andre receivere, men det gjorde jeg ikke, fordi de manglede den service jeg har brug for. Jeg gider ikke gå ind i en butik og blive forklaret om deres super produkt som bare er det bedste, kun fordi de har den største fortjeneste på det produkt.


Dine generalisering omkring service, holder ikke vand! Der findes flere forhandlere i DK, som tilbyder samme service, også på billigere mærker/receivere.

M.v.h.


Så mangler de funktioner eftersom de er billigere. Du må gerne sende en Denver enhed til reperation og se om det lykkedes udenfor garantien.


Ved du hvad, Daniel, bare glem det! Du vil åbenbart ikke acceptere, at der findes alternativer og andre forhandlere, som levere en akkurat ligeså god service. Så fortsæt du bare med at betale "et par kroner mere"!   

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1112131415 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu