|
Onkyo vs Integra |
Besvar | Side <1 1112131415 17> |
Forfatter | |||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Eksklusivt, sådan har jeg nok ikke lige set min Integra. Men luksus at have en forhandler der går op i, at jeg er tilfreds inden han går efter en opsætning. Og det betaler jeg sq gerne for. Jeg kunne sikkert også have fundet mit ny Pana55VT60 billigere, men igen - en super serviceminded forhandler der heller ikke efterlader en kunde.
|
|||
Rasmus8D
Guld medlem Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, det må du undskylde, det må jeg have overset i de mange indlæg... :)
Spændende at de for dig lød ens, uanset hvad, så burde det være til bare at høre lidt forskel, reelt set kan det ikke svare sig og give så mange penge ekstra, for noget man knap nok kan høre :) |
|||
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|||
dpdk
Bruger Oprettet: 15-Maj-2013 Status: Offline Point: 150 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Hother
Nu du bliver ved med at gentage det med den bedre service, så må jeg spørge dig om omsætning og installation er noget du betaler ekstra for eller om det er inkluderet i din købspris af din Integra reciever. Jeg har selv forespurgt på Integras priser. Der fik jeg oplyst den daværende listepris for en reciever. Men den pris var kun gældende for levering til døren. Jeg havde bestemt ikke indtryk af at den opgivne pris inkluderede andet end recieveren selv eller at nogen ville komme og sætte den op for mig, eller i øvrigt fortage sig noget der adskiller sig fra et almindeligt internetkøb. - Udover at man sikkert kunne ringe og få råd og vejledning. Redigeret af dpdk - 07-Juli-2013 kl. 12:25 |
|||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg må erkende, at lige meget hvad jeg køber, så betyder service meget for mig. Jeg kan snildt autokalibrere en receiver, og lave et par manuelle efterjusteringer. Men jeg kan ikke få lyden på plads som en prof kan få det til at lyde. På samme måde som jeg ikke kan indstille et billede som en prof. Det muligt at du kan - men jeg tvivler. Og hvad er i øvrigt fidusen i at købe noget dyrt udstyr, og ikke få det optimale ud af det? Når jeg har fået leveret en Integra eller andet fra min forhandler så bliver den opsat, installeret, afprøvet og manuelt lydjusteret med anvendelse af noget måleudstyr (Afstandsmåler og lydtryksmåler). Men en Pro-kalibrering betaler man særskilt for. Jeg kan ikke svare på om ovennævnte er generelt for Integra forhandlere. Men fidusen ved at købe en Integra går for mig at se af fløjten, hvis det bare er en dør levering Edit: Fandt i øvrigt nedstående indlæg fra AVS Forum, om det er korrekt ved jeg ikke. Men i givet fald, så kan forhold omkring EQ være årsagen til, at Christian ved en Pro-kalibrering skal vælge Integra og ikke Onkyo. Og igen, hvis det er sandt, så er der vel en forskel i lyden.: A big difference is with the built in eq. Onkyo is 7 band while the Integra is 15! In addition,the Integra speaker distance adjustment are in.2 increments vs .5 for the Onkyo. The volume knob on the integra has fine detents as you adjust volume giving it a feel of precision (ovennævnte retter sig til DTR-80.3 og TX-NR9005).
Redigeret af Hother - 07-Juli-2013 kl. 13:07 |
|||
wezi
Bruger Oprettet: 10-December-2010 Sted: Næstved, DK Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Jeg har selv af samme årsag som Hother købt min Integra fordi jeg ikke kan finde den service andre steder. Og så betaler man et par ekstra kroner fordi der står Integra og ikke Onkyo samt designet er i mine øjne pænere og mere stilet.
Jeg kunne have gået hen og købt nok så mange andre receivere, men det gjorde jeg ikke, fordi de manglede den service jeg har brug for. Jeg gider ikke gå ind i en butik og blive forklaret om deres super produkt som bare er det bedste, kun fordi de har den største fortjeneste på det produkt. Jeg havde en mindre model til låns indtil min kom til Danmark fra Integra, Jeg havde den sat til i stuen og det hele. Da min så kommer hjem og forhandleren ringer til mig er jeg i Jylland hos mine forældre. Han vælger så at sige han gerne selv vil tage hjem til mig og pakke 70-4'eren ned og tage den med sig samt efterlade den jeg har bestilt, 80.3. -Det er kraftedeme da service. Sådan er det hele vejen igennem, Jeg har ringet frem og tilbage til forhandler, været hos forhandleren, snakket, konkluderet.. Alt muligt, er er bare blevet behandlet skide godt! Grundet det kan så mange andre billigere receivere rende og hoppe. Jeg får noget de ikke får, service udover normen. Så er jeg ligeglad med om jeg har måtte smide eks. 25.000,- for en 80.3 til forskel for en Onkyo 5009 til en 20-22.000,- (eller hvor meget det nu var..) Så kan andre have værsgo at have ondt et vis sted, de må gerne købe en Onkyo.. Jeg er tilfreds, og det er det der er hele pointen.
Redigeret af wezi - 07-Juli-2013 kl. 12:49 |
|||
MvH Daniel
|
|||
KlausDM
Platin medlem Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19226 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Se, det var det vi havde brug for at høre. Ikke noget med at komme med røverhistorier om "bedre kvalitet af hardwaren", men at det er servicen og nogle funktioner/design der gør at den er lettere at integrere man betaler for. 3-5000 kroner ekstra for Integra, inklusive "installationsomkostninger" er billigt. Tænk om du havde købt den lignende Onkyo og skulle til at betale dig fra service/rådgivning. Klaus |
|||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Men den lille difference gælder jo kun topmodelen . Når man bevæger sig længere ned i modellerne , er differencen jo vanvittig .
|
|||
Hother
Platin medlem hummelmose Oprettet: 12-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 23899 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ja, det lyder noget mystisk
|
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Det er en kombination. Integra startede i sin tid, som specielle ONKYO high-end produkter, som blev kaldt for "Grand Integra". ONKYO's mellem produkter blev kaldt for "ONKYO Integra", og de billige produktserier hed blot ONKYO. Sidenhen har ONKYO valgt at skille Integra-navnet ud som værende separate produkter. Man har så valgt kun at benytte de største ONKYO-modeller, som basis for Integra modellerne. Og har så - i besparelsens navn - valgt ikke at udvikle egne Integra modeller, men blot benytter ONKYO-modeller, med netop eget design, og nogle integrationsfordele. M.v.h. |
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Dine generalisering omkring service, holder ikke vand! Der findes flere forhandlere i DK, som tilbyder samme service, også på billigere mærker/receivere. M.v.h. |
|||
wezi
Bruger Oprettet: 10-December-2010 Sted: Næstved, DK Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så mangler de funktioner eftersom de er billigere. Du må gerne sende en Denver enhed til reperation og se om det lykkedes udenfor garantien.
|
|||
MvH Daniel
|
|||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ved du hvad, Daniel, bare glem det! Du vil åbenbart ikke acceptere, at der findes alternativer og andre forhandlere, som levere en akkurat ligeså god service. Så fortsæt du bare med at betale "et par kroner mere"! M.v.h. |
|||
Besvar | Side <1 1112131415 17> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |