recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Onkyo vs Integra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Onkyo vs Integra

 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 17>
Forfatter
Besked
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 21:31
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:


Jeg har selv af samme årsag som Hother købt min Integra fordi jeg ikke kan finde den service andre steder. Og så betaler man et par ekstra kroner fordi der står Integra og ikke Onkyo samt designet er i mine øjne pænere og mere stilet. 
Jeg kunne have gået hen og købt nok så mange andre receivere, men det gjorde jeg ikke, fordi de manglede den service jeg har brug for. Jeg gider ikke gå ind i en butik og blive forklaret om deres super produkt som bare er det bedste, kun fordi de har den største fortjeneste på det produkt.


Dine generalisering omkring service, holder ikke vand! Der findes flere forhandlere i DK, som tilbyder samme service, også på billigere mærker/receivere.

M.v.h.


Så mangler de funktioner eftersom de er billigere. Du må gerne sende en Denver enhed til reperation og se om det lykkedes udenfor garantien.


Ved du hvad, Daniel, bare glem det! Du vil åbenbart ikke acceptere, at der findes alternativer og andre forhandlere, som levere en akkurat ligeså god service. Så fortsæt du bare med at betale "et par kroner mere"!   

M.v.h.
Og se det - gør jeg også meget gerneLOL
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 21:44
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:


Jeg har selv af samme årsag som Hother købt min Integra fordi jeg ikke kan finde den service andre steder. Og så betaler man et par ekstra kroner fordi der står Integra og ikke Onkyo samt designet er i mine øjne pænere og mere stilet. 
Jeg kunne have gået hen og købt nok så mange andre receivere, men det gjorde jeg ikke, fordi de manglede den service jeg har brug for. Jeg gider ikke gå ind i en butik og blive forklaret om deres super produkt som bare er det bedste, kun fordi de har den største fortjeneste på det produkt.


Dine generalisering omkring service, holder ikke vand! Der findes flere forhandlere i DK, som tilbyder samme service, også på billigere mærker/receivere.

M.v.h.


Så mangler de funktioner eftersom de er billigere. Du må gerne sende en Denver enhed til reperation og se om det lykkedes udenfor garantien.


Ved du hvad, Daniel, bare glem det! Du vil åbenbart ikke acceptere, at der findes alternativer og andre forhandlere, som levere en akkurat ligeså god service. Så fortsæt du bare med at betale "et par kroner mere"!   

M.v.h.

Selvfølgelig, gider ikke nøjes og ende med et produkt jeg ikke er tilfreds med :D
MvH Daniel
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:


Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:


Jeg har selv af samme årsag som Hother købt min Integra fordi jeg ikke kan finde den service andre steder. Og så betaler man et par ekstra kroner fordi der står Integra og ikke Onkyo samt designet er i mine øjne pænere og mere stilet. 
Jeg kunne have gået hen og købt nok så mange andre receivere, men det gjorde jeg ikke, fordi de manglede den service jeg har brug for. Jeg gider ikke gå ind i en butik og blive forklaret om deres super produkt som bare er det bedste, kun fordi de har den største fortjeneste på det produkt.


Dine generalisering omkring service, holder ikke vand! Der findes flere forhandlere i DK, som tilbyder samme service, også på billigere mærker/receivere.


Så mangler de funktioner eftersom de er billigere. Du må gerne sende en Denver enhed til reperation og se om det lykkedes udenfor garantien.


Ved du hvad, Daniel, bare glem det! Du vil åbenbart ikke acceptere, at der findes alternativer og andre forhandlere, som levere en akkurat ligeså god service. Så fortsæt du bare med at betale "et par kroner mere"!   

M.v.h.

Selvfølgelig, gider ikke nøjes og ende med et produkt jeg ikke er tilfreds med :D

Hvad skal Denver nu blandes ind i sagen for?

Tillad mig at gentage at min Onkyo blev repareret efter garantiudløb, helt og holdent på Onkyos regning - og det også uden indblanding fra nogen speciel forhandler. Den er købt hos Dans TV, og han pegede mig i retningen af en reparatør, og så tog jeg selv dialogen med Onkyo - det var ikke gjort ved et trylleslag, men med lidt knofedt kom det i hus - det var en kendt fejl, og så tog Onkyo omkostningerne.

Hvis en Integra får en "ikke kendt fejl" efter udløb af garanti, står I helt sikkert med håret lige så meget i postkassen som "vi andre" som har købt Onkyo, men nu har I (Hother) været så heldige at det har været HDMI boardet som på min Onkyo, og så dækker producenten fordi de ved at det er lorte boards, men havde det nu været noget andet, så tror jeg at både jeg og Hother var kommet til at betale hele gildet selv!


Redigeret af zulfo - 07-Juli-2013 kl. 22:07
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 

Hvad skal Denver nu blandes ind i sagen for?



Det var det første mærke jeg kunne komme i kontakt med som jeg har oplevet ikke gad gøre en skid ved en fejl jeg havde på et produkt. 
 


MvH Daniel
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 22:14
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Hvad skal Denver nu blandes ind i sagen for?


Som jeg skrev til wezi, så findes akkurat samme service, blandt andre (også billigere) producenter/forhandlere. Dét kan være en svær erkendelse at komme til, så derfor er det nemmere blot at kalde alt andet for Denver (som i øvrigt har lavere fejlrate på nogle af deres produkter, end både ONKYO og Integra!).

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Tillad mig at gentage at min Onkyo blev repareret efter garantiudløb, helt og holdent på Onkyos regning - og det også uden indblanding fra nogen speciel forhandler. Den er købt hos Dans TV, og han pegede mig i retningen af en reparatør, og så tog jeg selv dialogen med Onkyo - det var ikke gjort ved et trylleslag, men med lidt knofedt kom det i hus - det var en kendt fejl, og så tog Onkyo omkostningerne.


Hov, hov! Lad nu være med at forplumre debatten, med fakta!!         

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Hvis en Integra får en "ikke kendt fejl" efter udløb af garanti, står I helt sikkert med håret lige så meget i postkassen som "vi andre" som har købt Onkyo, men nu har I (Hother) været så heldige at det har været HDMI boardet som på min Onkyo, og så dækker producenten fordi de ved at det er lorte boards, men havde det nu været noget andet, så tror jeg at både jeg og Hother var kommet til at betale hele gildet selv!


Netop!    

M.v.h.
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:


Hvad skal Denver nu blandes ind i sagen for?


Som jeg skrev til wezi, så findes akkurat samme service, blandt andre (også billigere) producenter/forhandlere. Dét kan være en svær erkendelse at komme til, så derfor er det nemmere blot at kalde alt andet for Denver (som i øvrigt har lavere fejlrate på nogle af deres produkter, end både ONKYO og Integra!).


M.v.h.

Denver har vel kun lavere fejlrate fordi folk bare køber en ny denver dims i stedet for at få den lavet da det er billigere.
MvH Daniel
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 22:26
Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:

 

Denver har vel kun lavere fejlrate fordi folk bare køber en ny denver dims i stedet for at få den lavet da det er billigere.

Hvis det er på reklamationsretten så er det jo gratis at få lavet, og man laver næppe statistik ud over denne.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19214
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 22:31
Lavet? Nej, det sker ikke, de bliver byttet.....

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
wezi Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-December-2010
Sted: Næstved, DK
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wezi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 22:31
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af wezi wezi skrev:

 

Denver har vel kun lavere fejlrate fordi folk bare køber en ny denver dims i stedet for at få den lavet da det er billigere.

Hvis det er på reklamationsretten så er det jo gratis at få lavet, og man laver næppe statistik ud over denne.

Så bliver der jo næppe ikke lavet statistik over denne hos Onkyo heller.
MvH Daniel
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 22:34
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

 

Hvis en Integra får en "ikke kendt fejl" efter udløb af garanti, står I helt sikkert med håret lige så meget i postkassen som "vi andre" som har købt Onkyo, men nu har I (Hother) været så heldige at det har været HDMI boardet som på min Onkyo, og så dækker producenten fordi de ved at det er lorte boards, men havde det nu været noget andet, så tror jeg at både jeg og Hother var kommet til at betale hele gildet selv!
Nej ikke helt, der er flere også danske eksempler på, at Integra kvit og frit har repareret eller byttet, for fejl hvor garantien forlængst var udløbetSmile

Jeg siger ikke at Integra er fejfri, men jeg føler mig meget tryg med mit produkt.


Redigeret af Hother - 07-Juli-2013 kl. 22:47
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 22:41
[QUOTE=Henrik B.]

Som jeg skrev til wezi, så findes akkurat samme service, blandt andre (også billigere) producenter/forhandlere. Dét kan være en svær erkendelse at komme til, så derfor er det nemmere blot at kalde alt andet for Denver (som i øvrigt har lavere fejlrate på nogle af deres produkter, end både ONKYO og Integra!).

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nej erkendelsen er sq en del sværere nemlig, at der ikke findes så mange forhandlere som man tør ty til. Jeg har ikke købet noget hos alle danske forhandlere, men ret mange af dem..

F.eks. en nu heldigvis hedgangen forretning på Vesterbrogade, som var meget lidt pjattet med at give service (fik den aldrig), selvom produktet endnu ikke var 6 måneder gammel.

En anden - ingen nævnt ingen glemt, hvor jeg købte en kabelskinne på nettet, hvor man blev ret mopset over at jeg ikke ville bedømme dem på Trustpilot for noget så simpelt som at sende mig en kabelskinne, hvordan mon så virkeligheden erLOL

Nope, jeg ved hvad jeg har, og det er nok erkendelsenWink





Redigeret af Hother - 07-Juli-2013 kl. 22:55
Til top
dpdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Maj-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2013 kl. 22:58
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af dpdk dpdk skrev:

Hother

Nu du bliver ved med at gentage det med den bedre service, så må jeg spørge dig om omsætning og installation er noget du betaler ekstra for eller om det er inkluderet i din købspris af din Integra reciever. Jeg har selv forespurgt på Integras priser. Der fik jeg oplyst den daværende listepris for en reciever. Men den pris var kun gældende for levering til døren. Jeg havde bestemt ikke indtryk af at den opgivne pris inkluderede andet end recieveren selv eller at nogen ville komme og sætte den op for mig, eller i øvrigt fortage sig noget der adskiller sig fra et almindeligt internetkøb. - Udover at man sikkert kunne ringe og få råd og vejledning.
Jeg må erkende, at lige meget hvad jeg køber, så betyder service meget for mig. Jeg kan snildt autokalibrere en receiver, og lave et par manuelle efterjusteringer. Men jeg kan ikke få lyden på plads som en prof kan få det til at lyde.

På samme måde som jeg ikke kan indstille et billede som en prof. Det muligt at du kan - men jeg tvivler. Og hvad er i øvrigt fidusen i at købe noget dyrt udstyr, og ikke få det optimale ud af det?

Når jeg har fået leveret en Integra eller andet fra min forhandler så bliver den opsat, installeret, afprøvet og manuelt lydjusteret med anvendelse af noget måleudstyr (Afstandsmåler og lydtryksmåler). Men en Pro-kalibrering betaler man særskilt for. Jeg kan ikke svare på om ovennævnte er generelt  for Integra forhandlere. Men fidusen ved at købe en Integra går for mig at se af fløjten, hvis det bare er en dør leveringSmile 



Men så synes jeg da du blander tingene sammen. Den service er jo så ikke en "Integra service". Det er et tilkøb til din integra reciever. Det ville du jo også kunnet have kunnet købt hvis der var tale om en reciever fra et andet mærke, men solgt af samme forhandler. Jeg kan så ikke se hvordan det er relevant at skrive:
 
"Eksklusivt, sådan har jeg nok ikke lige set min Integra. Men luksus at have en forhandler der går op i, at jeg er tilfreds inden han går efter en opsætning. Og det betaler jeg sq gerne for."
 
Det du omtaler her har så reelt intet med integra at gøre. Det har noget at gøre med at du synes at forhandleren/installatøren har ydet et godt stykket arbejde med opsætningen som du har tilkøbt som en separat ydelse.
 
PS: Lad være med at så tvivl om at jeg kan sætte en reciever ordentligt op. Det ved du ikke noget om.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1213141516 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu