recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Grundig tv og boxer - lyd som i en kasse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Grundig tv og boxer - lyd som i en kasse

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 18:49
 
 Mon ikke.? Ellers ser det jo ikke meget værd til de kanaler der bruger det, det må vel være en Boxer godkendt model.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af mbjerregaard mbjerregaard skrev:

Kan jeg ændre det ? Kan kun ændre det ved eksterne tilslutninger i lydindstillinger kan jeg se ..

Ind i menu,en for digital tuner. Find STEREO eller MULTICHANNEL. Prøv at skifte mellem dem og se om det hjælper
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 19:03
Jeg har også et Grundig med Boxer og har samme oplevelse. Jeg har ikke fundet nogen løsning, jeg synes jeg har prøvet alle tænkelige indstillinger.
Jeg har også tidligere lavet en tråd om det.
Hos mig er det TV2 HD og TV2 Film HD, 6'eren HD er god nok. DR er også.
Jeg finder mig i det, da det ikke er primært tv, så jeg nøjes med SD kanalerne på det tv. Når det da er fjernsyn jeg ser på det, oftere er det Netflix.
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 19:11
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2013 kl. 21:13
Er det indstillet til 720P, måske det kan have noget at sige med lyden også?
       carsten
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af CARS10 CARS10 skrev:

Er det indstillet til 720P, måske det kan have noget at sige med lyden også?
       carsten


Kan man indstille på det, når det er tv fra indbygget tuner vi taler om.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 09:42
Der er faktisk en der har fundet en løsning i Ham_Ders tråd.
 
Citat:
Hej - jeg ser først dit indlæg nu, men hvis du ikke har fået løst lydproblemet, kan jeg måske hjælpe.

Jeg har også et Grundig-tv og oplevede nøjagtig samme problem - havde dog kun DRs kanaler. Jeg snakkede med Grundigs support, og de forklarede at der er en eller anden uoverensstemmelse mellem deres tv's standardlydsindstilling og visse HD-kanalers lydsignal, som skaber netop denne metalliske dåselyd.

Den helt akutte løsning er at ændre lydindstillingen på tv'et hver gang du skifter ind på den ønskede kanal - på min fjernbetjening sker det på den nederste midterste knap, hvor symbolet vist skal ligne to talebobler. Her kan man skifte mellem (i hvert fald for mit vedkommende) to lydindstillinger, og ikke-standardindstillingen løser problemet. Grundig-folkene anbefalede mig at sende tv'et ind til 'opdatering', hvilket betød at de ændrede standardindstillingen, så jeg nu slipper for at ændre indstilling hver gang jeg skifter kanal.

I praksis sendte jeg tv'et til garantiservice via forhandleren (Elgiganten). I den forbindelse kan det anbefales at skære det ud i pap for ham der tager imod tv'et at der er tale om en helt specifik kendt 'fejl', som løses med en simpel opdatering hos Grundig - det glemte jeg, hvilket resulterede i at tv'et blev sendt på (et andet) værksted, og der gik en masse unødvendig tid med at de prøvede at identificere og udrede fejlen.

Held og lykke!


Redigeret af Mufti - 15-Juli-2013 kl. 09:42
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 20:00
Jeg har bare ikke nogen knap med talebobler. Jeg har en knap med et øre, og det eneste jeg kan med den, er at skifte mellem højre, venstre eller begge kanaler.
Jeg orker ikke at sende mit tv til service, det er ikke husets primære tv, og det bliver oftere brugt til Netflix end alm tv, så jeg nøjes hellere med SD kanaler. Jeg deltog her for at gøre opmærksom på, at det tilsyneladende er en generel fejl ved Grundig.
[/IMG]

Men hvis trådstarter i denne tråd har den taleboble knap, kan det være den hjælper.
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 06:08
Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Jeg har bare ikke nogen knap med talebobler. Jeg har en knap med et øre, og det eneste jeg kan med den, er at skifte mellem højre, venstre eller begge kanaler.
Jeg orker ikke at sende mit tv til service, det er ikke husets primære tv, og det bliver oftere brugt til Netflix end alm tv, så jeg nøjes hellere med SD kanaler. Jeg deltog her for at gøre opmærksom på, at det tilsyneladende er en generel fejl ved Grundig.
[/IMG]

Men hvis trådstarter i denne tråd har den taleboble knap, kan det være den hjælper.
 
Du skrev tidligere at du ikke havde fundet en løsning.
 
Jeg ville bare gøre opmærksom at problemet kan løses med en software opdatering.
 
Kan godt se at du ikke har knappen med lyd indstillinger.
 
Kan du ikke gå ind i lydindstillinger via menu?
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ham_Der Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 22:51
Ja, jeg skrev at jeg ikke fundet en løsning. Dels fordi jeg ikke orker at sende tv'et til service, dels fordi jeg ikke har den taleboble knap. Jo, jeg kan finde Lydindstillinger i menuen, men der synes jeg som nævnt at have prøvet alle mulige indstillinger.
Hvis der derimod findes en opdatering, man selv kan hente online, så er det værd at prøve.
Til top
Jever Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-April-2004
Sted: Karise
Status: Offline
Point: 972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jever Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juli-2013 kl. 23:04
Ved godt det ikke hjælper meget på dit problem, men hvilken model er det dine forældre har købt??

Jeg har for  nyligt købt købt et 47 " Grundig i deres Vision-9 serie og det er et rigtigt godt fjernsyn, og har også haft et Boxer Cam modul i, uden nogen form for problemer.

Hvis deres fjernsyn er online, så tjek for en firmware update.


Redigeret af Jever - 17-Juli-2013 kl. 23:05
Til top
mbjerregaard Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-August-2010
Status: Offline
Point: 222
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbjerregaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 17:12
Tusind tak for svar alle sammen. De har valgt et 32" tv pga. De ikke ville ha større. De kunne jo få et 42" til mindre pris næsten men nææ nej ;-)

Men jo jeg har denne knap med to taletobler, men det er undertekst menu og kan ikke ændre noget lyd som sådan. Har også prøvet alt i menuen i lydindstillinger, det kan ændres ja men det vil aldrig lyde rigtigt ud gennem højtalerne. Det er simpelthen for ringe af grundig, men så må de jo gå til elgiganten og få den sendt retur og få software Update?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu