|
Sikkerhed på Windows |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
pianomartin ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 13-August-2005 Status: Offline Point: 387 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Juli-2013 kl. 16:24 |
Hej Alle.
Jeg mindes at der er en bruger herinde, som har lavet en guide til hvordan man kan lave en temmelig sikker windows-løsning. Kort fortalt var det noget med at oprette en bruger med begrænsede rettigheder, og så logge på som administrator, hvis man skulle installere nye programmer. Med den løsning skulle virus-programmer o. lign være stort set overflødige. Der har været linket til guiden et par gange, i forbindelse med tråde om pc-sikkerhed, men jeg kan simpelthen ikke finde den lige nu! Så, hvis nogen kan, og kan give et link, ville det være dejligt. PS: Jeg skal bruge det i forbindelse med en MacBook, hvor jeg skal have en windowspartition til de få ting jeg er nødt til at afvikle fra en Windows-platform
|
|
![]() |
|
Steve Jones ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-Juli-2010 Status: Offline Point: 1809 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den bedste sikkerhed på en Windowsmaskine er at uddanne knolden som skal betjene den. Man får altså ikke virus så let.
Det lyder som en omgang paranoia.
|
|
![]() |
|
fiskerendk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-November-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 815 |
Næ UAC slået til, windows egen firewall og microsoft security essentials samt opdateringer til windows java og flash så er man rimelig godt sikret. Og hvis man holder sig fra de snavsede sider så kan man undgå det meste.
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
Jeg har haft skrevet om det flere gange. Og henvist til en side hos jravn.dk - men jeg kan ikke finde det nu, og desuden bruger jeg Mac nu.
Denne side henviste Jesper Ravn til: http://www.mechbgon.com/srp/ EDIT: Klikbart. Siden er også opdateret med Win 7 og 8. Redigeret af Brixen - 16-Juli-2013 kl. 13:18 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |