recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hurtig hjælp omkring forvirring af kabler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hurtig hjælp omkring forvirring af kabler

 Besvar Besvar Side  <12345 8>
Forfatter
Besked
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 22:28
Carsten, jeg gør jo netop hvad jeg er blevet rådet til. Jeg kan blot ikke se hvad den optimale måde er, at placere dem i receiver uden bananstik
Til top
CARS10 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Juli-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 813
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CARS10 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 22:33
Det ser ud som om du har forbundet farverne forkert og hvis du ikke kan montere dem i forstærkeren, så må du anskaffe nogle bananstik der kan gå i.
    carsten
Til top
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 22:36
Tak for det venligt indslag Klaus.
Jeg er dog sikker på at jeg har gjort det korrekt.
Rød og hvid, i henholdsvis low og high, på sort udgang på ht.
Grøn og sort, det samme, på rød udgang på ht.
Rød og hvid i sort på receiver, og grøn og sort i rød.
Jeg kan bare ikke se hvordan det skal kunne lade sig gøre uden bananstik.
Men du har ret, det bedste ville selvfølgelig være at få en med ordentlig forstand til at gøre det.
Det drejer sig om RX6 og NAD T748, dertil er jeg fra Østjylland.
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 22:42
De røde/sorte tilslutninger på din nad kan skrues løs til der kommer et hul frem eller du kan vikle det omkring og skrue fast igen.
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
mjmusicianmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2012
Status: Offline
Point: 191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mjmusicianmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 22:48
Netop, og det hul er da så lille at der umuligt kan komme 2 små kabler ind :D
Til top
jan203 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Oktober-2010
Sted: dk
Status: Offline
Point: 761
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jan203 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2013 kl. 22:57
så vikler du det uisolerede kabel omkring og spænder igen
Pioneer 5090H.samsung 3126..Oppo95.Musical FidelityM6i.front.soavo1.Center.sonusfaberdomus.Bag.amadeusmultiaktiv.Sub.klipschRsw12B.Sonos Cullen.Music Hall 25.2 moded dac.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 00:13
Utroligt hvor lang en tråd der er kommet om det spørgsmål....

Du burde godt kunne montere bananstik i din forstærker, det kræver dog at du fjerner de sorte propper i højttaler terminalerne bagpå forstærkeren. Dette kan feks gøres med en lille flad skruetrækker, jeg har dog selv brugt lidt små træskruer til at fjerne skruerne. Skru skruen et par millimeter ind på proppen og derefter kan den så trækkes ud.
Angående farve så forstår jeg ikke folk kan diskutere så meget om det, medmindre vi taler om parsnoede ledere eller andre eksotiske ting så er det da ******* lige meget hvilke farver man bruger så længe det bare forbindes ens i begge ender.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 00:27
Oprindeligt skrevet af mjmusicianmj mjmusicianmj skrev:

Rød og hvid, i henholdsvis low og high, på sort udgang på ht.


Indgang!

Oprindeligt skrevet af mjmusicianmj mjmusicianmj skrev:


Grøn og sort, det samme, på rød udgang på ht.
Rød og hvid i sort på receiver, og grøn og sort i rød.


Kald mig bare gammeldags, jeg foretrækker at bruge den sorte ledning til sorte terminaler og den røde ledning til de røde terminaler.

Oprindeligt skrevet af mjmusicianmj mjmusicianmj skrev:


Det drejer sig om RX6 og NAD T748, dertil er jeg fra Østjylland.


Om dit Østjylland er i nærheden af mig (Hammel), så vil jeg gerne hjælpe.

For lige at forvirre dig yderligere:
Du ved godt at du kan bi-ampe med din forstærker?
Det vil sige at du kan køre med separate udgangstrin til "high" og "low".

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 07:33
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af mjmusicianmj mjmusicianmj skrev:

Rød og hvid, i henholdsvis low og high, på sort udgang på ht.


Indgang!

Oprindeligt skrevet af mjmusicianmj mjmusicianmj skrev:


Grøn og sort, det samme, på rød udgang på ht.
Rød og hvid i sort på receiver, og grøn og sort i rød.


Kald mig bare gammeldags, jeg foretrækker at bruge den sorte ledning til sorte terminaler og den røde ledning til de røde terminaler.

Oprindeligt skrevet af mjmusicianmj mjmusicianmj skrev:


Det drejer sig om RX6 og NAD T748, dertil er jeg fra Østjylland.


For lige at forvirre dig yderligere:
Du ved godt at du kan bi-ampe med din forstærker?
Det vil sige at du kan køre med separate udgangstrin til "high" og "low".

Og Bi-ampingen ville måske også gøre at hans kabler bedre kan være der? Wink
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mufti Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 08:28
Der er faktisk en tråd om Bi Wire her på recordere.
 
 
Her er der fine billeder. Dog ikke med samme farvekode som du har på dine kabler.
 
Husk at tage bøjlerne af på højtaleren.
 
Brug endelig bananstik. Så har du en stabil forbindelse.
 
Jeg bruger denne model:
 
 
Det kræver at du kan lodde. Ellers findes der masser af andre muligheder.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 09:53
Grrrrr......jeg får det DÅRLIGT, over alle de kloge-åge'r i denne tråd, som får rodet så meget rundt i farver m.v., at det hele ender som en stor gang forvirrende misk-mask!

JA, det kan i princippet være ligegydligt, hvilke farver man benytter til plus og minus. MEN, tag nu for pokker og sæt rød til rød, sort til sort o.s.v. Det minimerer muligheden for fejl (og kortslutninger) fremadrettet, hvis man konsekvent altid følger farve!!!! Og som flere nævner benyttes hvid så som minus, når den forefindes.

Vær i øvrigt opmærksom på, at der er små pile på dine kabler. Pilene skal pege FRA forstærker MOD højttalerne!

Og JO, selvfølgelig kan dine kabler komme i terminalerne på din NAD! Tykkere er de altså ikke.

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2013 kl. 09:54
Nåh ja, og glem de pokkers bananstik - de giver kun et ekstra kontaktpunkt, og en lettere punkt = overflødige!

M.v.h.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu