recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problemer med at optage fra digitale kanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Problemer med at optage fra digitale kanaler

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Problemer med at optage fra digitale kanaler
    Sendt: 18-Juli-2013 kl. 21:33
Egentlig har jeg allerede beskrevet problemet over i tråden om Panasonic DMR-BCT820, men det er nok en god ide lige at tage sagen op her også.

Det korte af det lange er, at de gode folk hos Stofa åbenbart pillet i indstillingerne, så der nu igen er nogle (digitale) kanaler man ikke optage.

Det drejer sig om TV3, Disney Channel, Viasat Nature/Crime/Playboy, samt NDR. Fælles for dem alle er, at de ikke kan optages. Hverken via timer optagelse eller ved manuel optagelse.

Jeg fik fat i "kundeservice" via chat og den gode servicemedarbejder benægtede selvfølgelig alt. Inkl. at der tidligere havde været de samme problemer. Jeg skulle fejlmelde maskinerne hos Panasonic. Dvs. hans holdning er, at to maskiner på præcis samme tidspunkt viser samme fejl, nemlig at der er fire kanaler der ikke kan optages, mens samtlige andre virker perfekt. Stofas kundeservice at its best!
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 08:45
Jeg har ingen problemer med at optage TV3 og NDR. De øvrige nævnte kanaler har jeg ikke i min Stofa pakke. Jeg optager på PC og Blue Tinum boks, så jeg tror det er Panasonic der har et problem.
Hvilken fejlmeddelelse får du?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 08:45
Kundeservice har faktisk "lidt" ret i at man burde tage den med Panasonic

Det er deres optager der ikke kan håndtere en lille ændring der er foretaget - men vi er ved at se om ikke vi kan lave en workaround så Panasonic kan være med igen
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 10:18
Hvis man nu vidste hvilken ændring, der skaber problemer, så kunne man måske gøre Panasonic opmærksom på dette. Smile Synes faktisk, at det er lidt skræmmende hvor lidt(?) der åbenbart skal til for at vælte læsset ved en BCT820. Men det kunne jo være en simpel ting at rette, hvis bare de vidste hvad det var...

I al fald skal du have tusind tak for at have taget sagen op! Thumbs Up
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 12:52
Hej Lars

Jeg prøvede allerede at svare dig med en personlig besked i går mht. at kontakte Panasonic Tyskland, men da jeg sendte beskeden fik jeg at vide, at du havde overskredet det antal meddelelser du må modtage ("zulfo har overskredet det antal personlige beskeder han/hun må modtage."). Så vi prøver lige ad den vej.

Jeg vil meget gerne prøve at kontakte Panasonic Tyskland. Ikke fordi jeg har en særlig "tråd" ned til dem, men siden recorderen er lavet til det tyske marked, så er der nok større chance for at få dem til at gøre noget end hvis man kontakter Panasonic Danmark. Jeg har også et par andre småting jeg gerne vil tage op med dem.

Mht. de berørte kanaler, så har jeg lige igen prøvet at optage fra alle fire; både manuelt og med timer. Alle fire kanaler virker, selvom NDR virkede lidt længere om starte op. Apropos NDR, så kan jeg se, at der er gået ged i aspect ratio både på den og på TV3.

NDR viser p.t. en 4:3 udsendelse, der bliver strakt til 16:9, mens TV3 viser en 16:9 optagelse som lige bliver mast en ekstra gang (er vi på 21:9 så?). TV3 er fin på analog, dvs. anamorf 16:9. NDR kan jeg udtale mig om, da den kun er på det digitale net. Til gengæld mener jeg den var fin i formiddags. NDR ser også ud til at være hårdere komprimeret nu end før. Synes jeg kan se flere artefakter...
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 12:59
Hov, kan godt se at jeg har nået 100% i min inbox

Jeg prøver at give problemet omkring NDR videre...
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 13:04
Hmm, NDR ser rigtig nok ud her - 4:3 er 4:3

Der er ikke ændret noget omkring komprimering overhovedet.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 13:07
Jeg har lige hørt i min øresnegl, at TV3 og NDR allerede havde forkert aspect ratio i går. Jeg var ikke selv hjemme i går og mht. i formiddags så må jeg have set en 16:9 udsendelse.

Aspect ratio problemet er for øvrigt verificeret på et af vore tv, så det har ikke noget med recorderen at gøre. Smile

Mht. NDR, så viser de 16:9 lige p.t. og det står jo korrekt. Men de viste en eller anden ligegyldig tysk soap opera mellem kl. 12:15 og 13:05. Den var i 4:3 strukket til 16:9. Vil lige prøve at holde øje med udsendelserne kl. 14:15 - 15:00 og 15:15 til 16:00. De er nemlig potentielt i 4:3 også. Rigtigt meget andet vises i HD (omend ikke på Stofa), så det er jo implicit optaget i 16:9.


Redigeret af azrael - 23-Juli-2013 kl. 13:20
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 13:22
TV3 har vi selv lige konstateret ser forkert ud
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 13:28
Ja, jeg kan se, at I har taget anamorf 16:9 af på den analoge version nu. Wink

Hmm... eller er det sådan en "fake" 16:9 optagelse, for TV3 logoet rager ind i den øverste sorte bjælke.


Redigeret af azrael - 23-Juli-2013 kl. 13:29
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
azrael Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-Maj-2006
Sted: Tilst
Status: Offline
Point: 1692
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér azrael Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2013 kl. 21:41
Kan se, at TV3 volder større problemer. Wink Den er stadig ikke i orden.
"This calls for a delicate blend of psychology and extreme violence" - Homer Simpson
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu