recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærkning af trådløst signal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærkning af trådløst signal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærkning af trådløst signal
    Sendt: 19-Juli-2013 kl. 12:43
Hej alle

Vi har i vores hus problemer med det trådløse signal især på 1. sal.

Vi har kablet stik rundt i alle værelser i hele huset, men vil stadig gerne kunne bruge det trådløse net uden problemer.

Når nu vi har et fast stik alle steder hvilken type forstærkning er så det bedste køb.

Skal sige vi får signal fra TDC home duo.

mvh. Jesper
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 13:17
Den bedste løsning vil så være et acces point tilsluttet til et af dine netværksudtag. Hvis acces pointet får samme SSID (navn) og password som dit eksisterende netværk så vil du normalt kun kunne se ét netværk på mobil osv når du bevæger dig rundt i hjemmet.
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 13:34
Kan du anbefale nogle. eller er det hip som hap?
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 13:42
Hvad med denne?

http://www.proshop.dk/Netvaerk-traadloes-access-point-og-bro/Netgear-WN604-Wireless-N-150-AccesPoint-2221392.html
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 14:24
Kan godt anbefale denne, bruger jeg selv; 


Super nem at sætte op og har givet et godt boost i den ende af huset hvor den bliver brugt. 
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 14:49
Jeg er lidt forvirret over begreberne.

Hvad er forskellen på en Extender som du henviser til og et access point som jeg eks. henviste til.

Umiddelbart kan jeg godt bruge flere udgange som på AP'eren da en del af grejet i stuen kræver kablet forbindelse.

Men er det den eneste forskel eller hvad?

Jesper
Til top
freesoft Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-Januar-2010
Status: Offline
Point: 59
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér freesoft Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

Hvad er forskellen på en Extender som du henviser til og et access point som jeg eks. henviste til.

Den korte udgave:

Extender: Forlænger det trådløse netværk. Dimsen skal altså kobles på det nuværende trådløse net for at virke.

AP: Laver et nyt trådløs net. Kræver derfor et kabel. Men kan så sættes lidt længere væk.
Til top
huntiedk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Status: Offline
Point: 725
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér huntiedk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af freesoft freesoft skrev:

AP: Laver et nyt trådløs net. Kræver derfor et kabel. Men kan så sættes lidt længere væk.


Man kan tilføje, at et ekstra AP arbejder med fuld hastighed, da det er forbundet via kabel. En range-exstender videresender signalet til den oprindelige router trådløst, hvilket typisk er langsommere. Ud fra et teknisk og performance-mæssigt synspunkt vil jeg altid vælge et AP + kabel til routeren i forholdt til en extender, specielt når der nu er kablet net i forvejen.
Øst, vest, ::1 bedst
Til top
Trisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 30-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 304
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Trisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 16:30
OK. Mange tak for info. Det bliver så et (eller flere) access point.

Er der nogen der er bedre end det jeg har linket til (Netgear-WN604).

mvh. Jesper
Til top
DiscomanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Februar-2008
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1415
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DiscomanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juli-2013 kl. 23:40
Oprindeligt skrevet af Trisse Trisse skrev:

OK. Mange tak for info. Det bliver så et (eller flere) access point.

Er der nogen der er bedre end det jeg har linket til (Netgear-WN604).

mvh. Jesper

Ja det er der HELT sikkert. Spørgsmålet er blot, hvad er dit budget?

Har du evt en trådløs router du ikke bruger? Den kan også bruges som acesspoint. Hvis jeg havde ca. ubegrænset midler havde jeg gået efter det her: 

http://www.edbpriser.dk/router/d-link-wireless-n-dualband-unified-access-point-dwl-6600ap-id-6747518.aspx

Også skal du have sådan en switch her:

http://www.edbpriser.dk/switch/cisco-small-business-200-series-smart-switch-sg200-08p-id-4957249.aspx

Så kan du købe 3 af dem og placere rundt i hvert værelse. Så får de blot strøm via netværkskablet, hvis du kobler den switch foran.

10.000,- er jo ikk så meget i dagens danmark :) 


Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juli-2013 kl. 10:50
Unbt.com laver nogle fede trådløse accesspunkter som også prismæssigt er attraktive for private. Med dem kan man drive et helt universitetsnetværk for 1/5 del af hvad eksempelvis Cisco skal have.

Jeg ville tro at alle problemer forsvinder ved køb af en Asus Dark Knight router RT-N66U. Den kan med få tastetryk sættes over i accesspunkt mode og er fremtidssikret til de nyeste trådløse teknologier.
Jeg havde tidligere et Linksys accesspunkt med DD-WRT software hvor sendestyrken var skruet op til langt over tilladt. Men Asus Dark Knight er bedre mht. dækning og stabilitet.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Status: Offline
Point: 1201
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobask Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juli-2013 kl. 08:23
Det kan til tider være en fordel at købe accesspoint/router i samme fabrikat som det du i forvejen har stående. Jeg ved godt at de alle burde køre efter samme standart, men min oplevelse er at specielt med de billigere modeller kan det betale sig at køre med samme fabrikat hele vejen rundt.

Som andre har nævnt, kan du bruge accespoints eller routere som du lyster. Hvis du bruger en router skal du bare slukke for dens DHCP og kable den via et LAN stik og så "er" det pludseligt et acces point.

/ask
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu