recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HD131X Erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HD131X Erfaringer?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Masterqunnet82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juli-2012
Sted: Ribe, Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterqunnet82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HD131X Erfaringer?
    Sendt: 02-August-2013 kl. 09:48
Halløj på Forum...

Er der nogen der har erfaringer med Optoma HD131X..?

Hvor mange tommer kan man blæse sådan en Projektor op på..?

Hvad kan i ellers sige om den..?

Mvh Kenneth
Til top
smuld Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2009
Sted: Denmark
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér smuld Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 10:00
Læs om hd25. Det er den samme model. 131 er blot eu
Qnap-659
tvix6600
Samsung ps51d8005
Onkyo 616
Kef 3005se
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 12:27
Jeg sad og læste lidt op på det i går da jeg har overvejet at prøve lykken med DLP. Efter hvad jeg kan vurdere er det rigtigt at HD25 og HD131x er den samme projektor, hvis man ser bort fra farven. HD25 ser ud til at være udgået, selv om man stadig kan købe den rundt omkring. I hvert fald er den erstattet af HD25e på Optomas hjemmeside. HD25e er Ikke den samme som HD25. Den har en anden lampe med lavere effekt og påfaldende nok er den opgivet til meget større lysstyrke end både HD25 og HD30. Min mavefornemmelse siger mig at der er "fiflet" med den for at få mere lys igennem, så den ville jeg holde mig fra. HD30, som jeg ikke har set til salg endnu, ser ud til at komme med 3D-briller hvor HD131x ikke gør. HFK har HD25 så måske kan du se den i aktion der.

Hvor stort et billede du kan lave afhænger af afstanden fra objektivet til lærredet. HD131x har mindste throw-ratio på 1,5. Det betyder at det største (bredde! - ikke diagonal!) billede du kan lave vil være lig med af standen fra objektivet til lærredet delt med 1,5. F.eks. 3m afstand giver 2m bredde.
Til top
Masterqunnet82 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Juli-2012
Sted: Ribe, Danmark
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Masterqunnet82 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-August-2013 kl. 15:27
Super info...  Har noget der ligner 6 meter til bagvægen her i vores stue, så der burde jo være muligheder for placering.
Har godt nok set mig meget lun på HD131x, både som begynder projektor og prismæssigt.
Så er det bare lærred der skal på plads. Og det har jeg på ingen måder forstand på.. Hverken kvalitet, pris, mærker eller noget som helst. Hmmm

Til top
macgyver Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 18-Juni-2006
Point: 37
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér macgyver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 14:46
Jeg har netop købt optoma 131x som min første projektor og jeg er MEGET tilfreds, den er meget støjsvag og laver et perfekt billed (1080P) i mine øjne. Mit lærred er et 108 mediemount fra elmutanten til 1499, det opfylder fint mine behov.

Min projektor sidder 4.2 fra lærred.....

Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Point: 641
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2013 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Masterqunnet82 Masterqunnet82 skrev:

Super info...  Har noget der ligner 6 meter til bagvægen her i vores stue, så der burde jo være muligheder for placering.

Det er lige før at dit problem bliver, hvor mange tommer kan den projektor kommer ned på.
Hvis du placerer den 6 meter væk, så kan en projektor slet ikke lave så lille et billede. Det var tilfældet ved min projektor (andet fabrikat), hvor jeg var nødt til at flytte den tættere på lærred.

Beklager offtopic :)

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu