recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereojagten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereojagten

 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
Forfatter
Besked
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 14:07
Jeg vil også slå et slag for Vincent. Har ikke hørt noget bedre i prisklassen, og syntes de lød en del bedre end XTZ Divine.
Til top
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 17:51
jeg bruger http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2625 ( proac studio 140mk2)

jeg fik ham dog ned til 14k for dem.
jeg ved ikke hvordan det lyder i dit setup men med min primare spiller de rigtig godt. noget af det bedste ved dem er de ikke har overdrevet bas så man kan høre om det er contra bass eller el bas eller tromme. de fleste højtalere jeg har hørt kan jeg ikke kende forskel pga jeg synes det bare er "blæver" bas/bas der fylder hele stuen

ved ikke om de har nogle demo du kan prøve at høre

EDIT man skal have et rum på ca 20kvm og op

Redigeret af Ronny73 - 04-August-2013 kl. 17:54
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6630
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 18:25
Oprindeligt skrevet af Ronny73 Ronny73 skrev:



EDIT man skal have et rum på ca 20kvm og op

Men har OP ikke også det, da det er et køkken/alrum. Mht. bassen, så tæller hele rummet vel med, og ikke kun det hjørne, hvor der skal høres musik.


Venlig hilsen
KB
Til top
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-August-2013 kl. 18:30
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af Ronny73 Ronny73 skrev:



EDIT man skal have et rum på ca 20kvm og op


Men har OP ikke også det, da det er et køkken/alrum. Mht. bassen, så tæller hele rummet vel med, og ikke kun det hjørne, hvor der skal høres musik.




ville bare være sikker på ikke at give anbefaling til noget der evt ikke passede til hans rum :-) om hele rummet eller kun hjørnet tæller ved bas og lyd aner jeg ikke

Redigeret af Ronny73 - 04-August-2013 kl. 18:30
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Nu du er i Dans Tv, så tag også lige et lyt på Vincent. Efter min opfattelse, nogle højttalere, der ikke er kendt blandt menigmand. Jeg har selv den store model LS-310, og er meget glade for dem. Designet er også specielt:

http://danstv.dk/shop/vincent-ls-308-3142p.html

Hvorfor, han har taget storebroderen af programmet, ved jeg ikke...

Tak for heads up. Desværre kan jeg allerede nu se, at Vincents design ikke helt passer ind i min smag, så lydmæssigt skulle de virkelig være langt foran konkurrenterne for at være interessante.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 08:58
Oprindeligt skrevet af Aqaitas Aqaitas skrev:

Jeg vil anbefale Monitor Audio, jeg gik selv fra Dali Concept til et par Monitor Audio Rx6.. Wow en forskel i lydkvalitet.
http://www.whathifi.com/Review/Monitor-Audio-Silver-RX6/
http://www.hifinews.co.uk/news/article/monitor-audio-gold-gx300-pound;3000/9685

Jeg bruger så en stereo forstærker, jeg solgte min surround receiver.

Monitor Audio RX / GX er absolut blandt overvejelserne. Jeg har tidligere hørt RX2 - og var ret imponeret - så skal helt klart give Monitor Audio et længere lyt. Desværre forhandles de ikke af nogen i København, så de bliver nok blandt de sidste, da jeg skal til Odense for at høre dem.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 09:01
Oprindeligt skrevet af Ronny73 Ronny73 skrev:

jeg bruger http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2625 ( proac studio 140mk2)

jeg fik ham dog ned til 14k for dem.
jeg ved ikke hvordan det lyder i dit setup men med min primare spiller de rigtig godt. noget af det bedste ved dem er de ikke har overdrevet bas så man kan høre om det er contra bass eller el bas eller tromme. de fleste højtalere jeg har hørt kan jeg ikke kende forskel pga jeg synes det bare er "blæver" bas/bas der fylder hele stuen

ved ikke om de har nogle demo du kan prøve at høre

EDIT man skal have et rum på ca 20kvm og op

Det er også min opfattelse, at de dybere basstoner kan drukne i et rungende og mudret basbillede. Det oplevede jeg særligt på KEF R700'erne, hvor hele rummet nærmest vibrerede ved dybere basstoner. På mine høretelefoner kan jeg høre de individuelle basstrenge på samme måde som man typisk hører dem på akustiske guitarer på bedre højtalere. Den oplevelse vil jeg gerne genfinde på en højtaler, men måske bliver det sværere end først antaget. Eller alternativt kræver det måske mere arbejde med akustikken af rummet end højtaleren i sig selv.

De talte også meget varmt for ProAc i KT-Radio, da jeg snakkede med dem, så det er muligt, at jeg skal tilbage og give dem et lyt.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 09:02
Oprindeligt skrevet af Ronny73 Ronny73 skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:


Oprindeligt skrevet af Ronny73 Ronny73 skrev:



EDIT man skal have et rum på ca 20kvm og op


Men har OP ikke også det, da det er et køkken/alrum. Mht. bassen, så tæller hele rummet vel med, og ikke kun det hjørne, hvor der skal høres musik.




ville bare være sikker på ikke at give anbefaling til noget der evt ikke passede til hans rum :-) om hele rummet eller kun hjørnet tæller ved bas og lyd aner jeg ikke

Hele rummet er vel ca. 10 meter på tværs og 6 meter dybt, men selv lytteområdet er et afgrænset hjørne på de 3.75m x 3.75m, som jeg nævnte tidligere.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Ronny73 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:


Oprindeligt skrevet af Ronny73 Ronny73 skrev:

jeg bruger http://www.ktradio.dk/product_detail.asp?id=2625 ( proac studio 140mk2)

jeg fik ham dog ned til 14k for dem.
jeg ved ikke hvordan det lyder i dit setup men med min primare spiller de rigtig godt. noget af det bedste ved dem er de ikke har overdrevet bas så man kan høre om det er contra bass eller el bas eller tromme. de fleste højtalere jeg har hørt kan jeg ikke kende forskel pga jeg synes det bare er "blæver" bas/bas der fylder hele stuen

ved ikke om de har nogle demo du kan prøve at høre

EDIT man skal have et rum på ca 20kvm og op


Det er også min opfattelse, at de dybere basstoner kan drukne i et rungende og mudret basbillede. Det oplevede jeg særligt på KEF R700'erne, hvor hele rummet nærmest vibrerede ved dybere basstoner. På mine høretelefoner kan jeg høre de individuelle basstrenge på samme måde som man typisk hører dem på akustiske guitarer på bedre højtalere. Den oplevelse vil jeg gerne genfinde på en højtaler, men måske bliver det sværere end først antaget. Eller alternativt kræver det måske mere arbejde med akustikken af rummet end højtaleren i sig selv.

De talte også meget varmt for ProAc i KT-Radio, da jeg snakkede med dem, så det er muligt, at jeg skal tilbage og give dem et lyt.


de er helt sikkert et lyt værd. en fin detalje er de har nedadvendt bas port så de er lette at pladsere
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 14:21
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Nu du er i Dans Tv, så tag også lige et lyt på Vincent. Efter min opfattelse, nogle højttalere, der ikke er kendt blandt menigmand. Jeg har selv den store model LS-310, og er meget glade for dem. Designet er også specielt:

http://danstv.dk/shop/vincent-ls-308-3142p.html

Hvorfor, han har taget storebroderen af programmet, ved jeg ikke...

Tak for heads up. Desværre kan jeg allerede nu se, at Vincents design ikke helt passer ind i min smag, så lydmæssigt skulle de virkelig være langt foran konkurrenterne for at være interessante.

Giv dem et lyt under alle omstændigheder. Min kammerat og jeg var ude i samme jagt som dig og efter flere omgange hos KT-radio og hifiklubben, smuttede vi forbi Dans for at høre XTZ 99.38 (jeg har selv 99.36, så anbefalede selvfølgelig dem.)

Den første kommentar i butikken var "Jeg er ligeglad med hvordan højtalerne ser ud, bare de ikke ser sådan ud" (altså til vincent højtalerne). Og han endte med at købe dem. :-)

Dan er desuden til at handle med.Wink
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

Nu du er i Dans Tv, så tag også lige et lyt på Vincent. Efter min opfattelse, nogle højttalere, der ikke er kendt blandt menigmand. Jeg har selv den store model LS-310, og er meget glade for dem. Designet er også specielt:

http://danstv.dk/shop/vincent-ls-308-3142p.html

Hvorfor, han har taget storebroderen af programmet, ved jeg ikke...

Tak for heads up. Desværre kan jeg allerede nu se, at Vincents design ikke helt passer ind i min smag, så lydmæssigt skulle de virkelig være langt foran konkurrenterne for at være interessante.

Giv dem et lyt under alle omstændigheder. Min kammerat og jeg var ude i samme jagt som dig og efter flere omgange hos KT-radio og hifiklubben, smuttede vi forbi Dans for at høre XTZ 99.38 (jeg har selv 99.36, så anbefalede selvfølgelig dem.)

Den første kommentar i butikken var "Jeg er ligeglad med hvordan højtalerne ser ud, bare de ikke ser sådan ud" (altså til vincent højtalerne). Og han endte med at købe dem. :-)

Dan er desuden til at handle med.Wink

Desværre er jeg bare nødt til at sige, at jeg ikke er ligeglad med, hvordan de ser ud ... og slet ikke, når de ser sådan ud! Men nu er jeg nysgerrig, så jeg ser om jeg kan klemme et hurtig lyt indenbords, når jeg alligevel er dernede :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-August-2013 kl. 19:02
Hej
Hvis du ellers godt kunne lide lyd og design af Kef R serie, kunne R 300 være en mulighed.
Det er jo en stander model, som er foreslået i andre mærker?
Spændene tråd, glæder mig til at høre hvad du beslutter, og selvfølgelig plusser minusser i dine øjne.
Altid sjovt at høre andres erfaring med tingene, selvom det er op til den enkelte at beslutte sig.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu