recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stereojagten
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stereojagten

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 20:16
Har du rekalibreret?

Klaus


Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 20:22
Nej. Det bliver jeg i hvert fald nødt til, før jeg kan bruge centerhøjtaleren igen.

Jeg hører altid musik i pure audio, og her "fjernes" al kalibrering - i hvert fald på Yamaha.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19216
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Oktober-2013 kl. 21:37
Rekalibrering vil bringe niveauet tilbage i det mindste i surround mode.

Jeg troede for øvrigt at du havde en Onkyo - det står der i din signatur.......



Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 07:19
Jeg udskiftede Onkyo'en i foråret, da den manglede pre-outs til qt opbygge stereo i surround.

Signaturen trænger til en opdatering :)
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 09:10
Tillykke med dem, de er godt nok fine og spiller sikkert også som en drøm
Til top
armani-thomas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-September-2013
Status: Offline
Point: 1724
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér armani-thomas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 12:58
Syntes godt nok også de er flotte!

Er der ingen steder i DK man kan se/høre/savle på Canton?
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 13:30
Nej. Det lykkedes i hvert fald ikke mig at finde et sted. Jeg tog chancen baseret på besparelse + omtale. Skulle de så lyde af h... til, så accepterede jeg på forhind at tage den omkostning det måtte være at sende dem tilbage.

Nu lyder de imidlertid rigtig godt, men er bare lidt tunge at trække - så indtil videre er alt godt :)

En mulighed er at køre syd for grænsen eller over broen til Sverige. Canton er et stort mærke begge steder.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 13:34
Undskyld hvis jeg har misforstået eller overset det, men er de tilsluttet en receiver?
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 14:11
Ja, de er tilsluttet en Yamaha RX-V673 i øjeblikket - men vil blive tilsluttet et rent stereosetup i fremtiden.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Nille44 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-August-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 202
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nille44 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 14:37
Jamen tillykke med dem, de ser dælme lækre ud.
De fortjener da helt sikkert et stereo setup :-)
Luxman L509X
Oppo BDP 105.
Rega P8 med Apheta 3.

LG Oled 55BX
Ultrasone Signature Pro.

Sonus Faber Olympia Novalll
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frugtkompot Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Oktober-2013 kl. 15:32
Mange tak! :) Jeg synes personligt, at de er utrolig lækre at se på, og jeg har været ekstatisk siden de kom tirsdag formiddag. Det er dog en ekstase, som kæresten ikke helt kan genkende. Hun er glad for farven, men "kunne de ikke være lidt mindre", "det er jo bare højtalere" og så forstår hun ikke helt, hvorfor hun ikke kan bruge dem til Netflix, når receiveren ikke er kalibreret :)

Hun indrømmer dog, at hun kan høre flere detaljer og dybde. Hun sætter bare ikke helt så meget pris på det som mig.

Den varmeste følelse er dog, at jeg allerede nu kan høre, at når først jeg får sat et ordenligt sæt forstærkere foran dem, så kan jeg roligt regne med al den vellyd, som jeg håbede på. Det er så sandelig en drengedrøm, der endelig får lov at gå i opfyldelse.

For at følge op på mine indtryk fra det danske marked, så var jeg i øvrigt landet på Amphion Argon 7L som favorit skarpt forfulgt af KEF R700.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2013 kl. 04:42
Hvorfor er de tilsluttet en 673 nu? Var det ikke en 773 du sendte til reperation? Du er vel ikke blevet spist af med en mindre model?

Men tillykke med dine højttalere. Det er virkelig flotte.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu