recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb elgiganten.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb elgiganten.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 19:25
Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 19:44
Tror heller ikke der er noget at hente,Her gider de ingen gang svare dem som spørger om
det.
Bunden af siden.
http://www.elgiganten.dk/cms/s-2pGsGQVtg24AAAEwtLJ6pvUO/nar-du-handler-hos-elgiganten

Det var datter som købte sit første tv selv,Så lidt synd prisen falder mere efter knap 3 uger!


Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2013 kl. 20:17
Ja de unge lærer hurtigt at det er uretfærdigt at være forbruger.

Sidst jeg kiggede tv i elgiganten, sagde sælger jeg bare skulle tage den med hjem, og hvis jeg så fandt den billigere inden for en måned, så ville jeg få differencen udbetalt. Men om det er en holdning eller salgstale ved jeg ikke.
Til top
HenrikH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 733
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HenrikH Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 08:40
Elgiganten har 30 dages returret ved køb i fysisk butik og 14 dage ved nethandel. Købt over nettet og afhentet i butikken er nethandel, så der er ikke noget at gøre, når de 14 dage er gået.
 
Tør tårene af og kom videreSmile
mvh

Henrik
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5206
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 08:45
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Elgiganten har 30 dages returret ved køb i fysisk butik 
Ikke længere, det er et par år siden.
Nu 14 dage som på nettet:

Mvh. JørgenT
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 09:13
Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Elgiganten har 30 dages returret ved køb i fysisk butik og 14 dage ved nethandel. Købt over nettet og afhentet i butikken er nethandel, så der er ikke noget at gøre, når de 14 dage er gået.
 
Tør tårene af og kom videreSmile


Ved køb via Collect@Store


Collect@Store er en tjeneste vi har skabt til dem der ikke ønsker at vente på, at varen bliver leveret. Bestil varen online. Afhent og betal i valgte varehus. Det er hurtigt og nemt! Ordren skal afhentes indenfor 48 timer, herefter bliver reservationen slettet. Når du handler via leveringsmetoden Collect@Store på www.elgiganten.dk, gælder pkt. 5 om betaling og pkt. 8 om fortrydelses-/returret i vores Købs- og handelsvilkår ikke. I stedet gælder samme vilkår for fortrydelses-/returret, som når du handler i vores varehuse

Så nej, det er ikke som ved nethandel
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 09:48
Oprindeligt skrevet af RuneH RuneH skrev:

Hvad koster Elgiganten nu om dage? 

Et par milliarder, så her betyder 300 kroner ikke alverden.Wink
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:26
Skal man også betale differencen, hvis man køber en vare på tilbud, og den senere sættes op? Wink
Til top
Hans j Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Marts-2007
Status: Offline
Point: 4207
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hans j Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af Hackerjac Hackerjac skrev:

Oprindeligt skrevet af HenrikH HenrikH skrev:

Elgiganten har 30 dages returret ved køb i fysisk butik og 14 dage ved nethandel. Købt over nettet og afhentet i butikken er nethandel, så der er ikke noget at gøre, når de 14 dage er gået.
 
Tør tårene af og kom videreSmile


Ved køb via Collect@Store


Collect@Store er en tjeneste vi har skabt til dem der ikke ønsker at vente på, at varen bliver leveret. Bestil varen online. Afhent og betal i valgte varehus. Det er hurtigt og nemt! Ordren skal afhentes indenfor 48 timer, herefter bliver reservationen slettet. Når du handler via leveringsmetoden Collect@Store på www.elgiganten.dk, gælder pkt. 5 om betaling og pkt. 8 om fortrydelses-/returret i vores Købs- og handelsvilkår ikke. I stedet gælder samme vilkår for fortrydelses-/returret, som når du handler i vores varehuse

Så nej, det er ikke som ved nethandel
 
Det mener jeg ellers er slået fast i forbrugerrådet, at når handlen indgåes via nettet så sidestilles den med en reel nethandel, måske husker jeg forkert.
 
Edit: Se her


Redigeret af Hans j - 03-September-2013 kl. 12:50
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 12:54
Jeg mener ikke man kan sidestille Elgigantens Collec@store med handel fysisk i butikken. collect@store betegner jeg også som decideret nethandel.

Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pilehave Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 13:21
Mon ikke forskellen ligger i hvor man betaler. Betaler du i varehuset ved afhentning, tror jeg ikke det er at betegne som netsalg. Sådan er det i hvert tilfælde flere steder jeg har handlet

EDIT: Tror jeg tog fejl, tyvstjålet fra linket lidt længere oppe ;)

"Flere erhvervsdrivende sælger deres varer både i en almindelig butik og på nettet. Hvis du fx har bestilt varen på nettet men hentet og betalt den i butikken, kan der opstå tvivl om, hvorvidt dit køb er et almindeligt butikskøb eller e-handel med 14 dages fortrydelsesret. Her er tidspunktet for selve købsaftalen afgørende. Hvis varen er bestilt på nettet, er købet dækket af reglerne for e-handel, selvom du henter og betaler varen i den "fysiske" butik. Hvis du bare har set varen på nettet, og måske forhørt dig nærmere om den, men først afgiver den egentlige bestilling i den "fysiske" butik, er købet et butikskøb, og du har kun fortrydelsesret, hvis du har aftalt det med sælgeren."

Redigeret af pilehave - 03-September-2013 kl. 13:23
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2013 kl. 14:10
Forskellen ligger dermed i, hvor man bestiller varen Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu