recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Lyd fra PC til TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lyd fra PC til TV

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 409
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimbobo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Lyd fra PC til TV
    Sendt: 04-September-2013 kl. 18:34
Hej
jeg har købt en UE22F5405, som jeg også bruger som PC skærm.

Det er tilkoblet PC via DVI/HDMI og billeder er OK

Men jeg forsøger at få lyden fra PC til TVs speakers, som jeg havde i min LG 22", hvor det fungerede udmærket.

Nu virker lyden ikke og jeg kan ikke se om de audio tilslutninger bag TV'et er kun "udgang"

Der er hovedtelefon og L/R Audio men hverken den ene eller den anden virker med PC lyden.

Er der overhovedet lyd indgang i dette TV? Så hvis man ikke har eksterne speakers ( jeg har dem også), så kam man ikke bare afspille youtube eller en film uden at bruge eksterne speakers?

Det er et Smart TV, men ikke så smart, hvis man er tvunget til at bruge andre speakers i stedet for TVs egne CryCry 

Redigeret af bimbobo - 04-September-2013 kl. 18:36
IT-supporter
Skype and NetGear NDA Betatester (Non Disclosure Agreement)
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19680
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 18:45
Har du læst manualen?
På side 18 (af 194) står der:
HDMI-til-DVI-tilslutning
Se tegningen, og slut HDMI-til-DVI-kablet til TV'ets HDMI (DVI)-stik og computerens DVI-udgangsstik. HDMI-til- DVI-tilslutningen er kun mulig gennem HDMI (DVI)-stikket.
DVI kan ikke overføre lyd. For at lytte til computerlyden skal du slutte den eksterne højttaler til computerens lydudgangsstik.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 20:00
Oprindeligt skrevet af bimbobo bimbobo skrev:

Det er et Smart TV, men ikke så smart, hvis man er tvunget til at bruge andre speakers i stedet for TVs egne CryCry 

Externe højttalere er da det flertallet bruger, da lyden i TVer i dag bestemt lader en del at ønske.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimbobo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Har du læst manualen?
På side 18 (af 194) står der:
HDMI-til-DVI-tilslutning
Se tegningen, og slut HDMI-til-DVI-kablet til TV'ets HDMI (DVI)-stik og computerens DVI-udgangsstik. HDMI-til- DVI-tilslutningen er kun mulig gennem HDMI (DVI)-stikket.
DVI kan ikke overføre lyd. For at lytte til computerlyden skal du slutte den eksterne højttaler til computerens lydudgangsstik.

Klaus

Tak for svaret..

Jeg er klar over at DVI/HDMI ikke overfører lyden, derfor skrev jeg, at jeg har "brugt" både audio og hovedtelefon indgang men uden succes.

Mit LG virkede fint præcist med samme tilslutninger DVI/HDMI og så en lyd kabel fra PC udgang til LG'et audio in, men "audio-in" er ikke til at finde i dette Samsung :-( Det undrer mig lidt at Samsung ikke har en separat lyd indgang for audio in.

Jeg kan sagtens bruge ekstern højttaler, men bare for at se en flash eller youtube video var nok at bruge TVs speakers.

Redigeret af bimbobo - 04-September-2013 kl. 20:34
IT-supporter
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2013 kl. 20:44
Undersøgte du ikke det inden du købte fjernsynet?
Anyhow, skift grafikkort i din pc til et med HDMI, som kan overføre lyd, så er den ged barberet.

Klaus
Til top
bimbobo Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bimbobo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2013 kl. 14:11
Jeg forventede ikke at i 2013 er der et TV uden audio ingang.

Jeg synes det er totalt kikset, at de ikke har gjort det. for brugervenlighedsskyld.
IT-supporter
Panasonic PX42G20E
Samsung LE32C535
UE22F5405
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2013 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af bimbobo bimbobo skrev:

Jeg forventede ikke at i 2013 er der et TV uden audio ingang.

Ud af de mange tv jeg har været med til at stille op, eller justere ind, er dt fåtallet der har haft brug for en analog lydindgang, der kunne kombineres med valgfri billedindgang (eksempelvis HDMI). Det er nok derfor den er sparet væk.

Klaus
Til top
ClausJ Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2006
Point: 559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ClausJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2013 kl. 22:20
I manualen er da omtalt DVI-lydindgang - kan du ikke finde den ?
Sony Bravia KD-55X8505B, Samsung 3126, Pioneer VSX-922, Pioneer BDP-150, Mission 733, Mission 732, Jamo Center 100, B&W AS2 Sub
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu