recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector HD - Feedback til TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector HD - Feedback til TDC

 Besvar Besvar Side  123 113>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Selector HD - Feedback til TDC
    Sendt: 04-Juni-2006 kl. 22:09

Hej Alle

Dette emne er til dialog med TDC, omkring forbedring af Selector HD.

Her samles op på de problemer, som i oplever med Selector HD. Ikke kun bugs, men også de ting som ikke virker hensigtsmæssigt.

Der er en fair chance for at vi kan påvirke produktet. Så fat dit keyboard, og skriv hvad der kan forbedres i den.

TDC deltager aktivt her i emnet. Udviklingsingeniør Steen G. Enevoldsen (sge_tdc) koordinerer for TDC. Samler jeres erfaringer og inputs sammen, besvarer tekniske spørgsmål og giver status på den videre udvikling.


Dette emne er kun til teknisk feedback til TDC på Selector HD

Andre debatter om forsinkede bokse, eller signaler der mangler i den ene eller den anden region, henvises til emnet:

Oplevelser med VM i HD


Selector HD - Problemer / Forslag

  1. Problemer med format på HDMI. Man tvinges til at vælge om signalet ud skal være 576i, 720p eller 1080i. Vælges 720p eller 1080i, så vil alle standard 4:3 udsendelser have sorte striber i siderne. Der foreslås istedet en AUTO mode, så boksen selv vælger det mest egnede udgangssignal afhængig af kilden.

  2. Problemer med 2-kanals lyd. Bl.a. Cartoon har dansk og engelsk lyd blandet. Mangler der mulighed for at vælge om man vil høre højre eller venstre kanal ?

  3. Periodisk kan boksen ikke fjernbetjenes. Dette kan vare flere minutter.

  4. Den slukker ind imellem af sig selv. Der er muligvis kun fejl enkelte på enkelte bokse, og er derfor ingen standard fejl. Kom med rapport hvis du oplever det.

  5. Billede på SCART dårligere på Selector HD sammenlignet med Sagem 60. TDC kender dette problem, og der arbejdes på en firmware løsning der fixer der.

  6. Nogle kanaler (eks. Disney Channel og Discovery Animal Planet) har kun lyd i en kanal.

  7. Mulighed for at dæmpe lyset i displayet savnes.

  8. Ingen Dolby Digital 5.1 lyd på C More HD kanalen (ikke nødvendigvis et problem i den nye Selector)

  9. Nogle kanaler er uden lyd (bl.a. CNN). Gælder muligvis kun når den digitale lydudgang bruges.

  10. Mulighed for favorit liste savnes.

  11. HDMI-udgangen opleves som ustabil. Der opleves udfald på både billede og lyd.

  12. Problemer med at sende HDMI signalet igennem nogle "HDMI repeatere" (HDMI switch, reveiver med HDMI ect). På nogle virker det, på andre ikke.


  /Lars

PS. Har du brug for at starte helt forfra, kan du lave en factory reset af Selector HD. Læs mere her: Selector HD - Factory reset

PPS. TDC har også en side for kendte fejl på Selector HD.

 



Redigeret af Lars - 14-Juni-2006 kl. 23:46
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Olzini Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 00:00
Jeg oplever også problemet med formatet på HDMI, og tilslutter mig en auto
mode for os der ikke er helt skarpe i formatproblematikken.

Jeg har ikke dog ikke haft problemer med fjernbetjeningen eller at Selector
slukker af sig selv.
Jan Olsen
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 01:25
Jeg kan så tilslutte mig alle de Bugs/Fejl du har nævnt der.

Og så er der kun lyd i den ene højtaler på Disney Channel og Discovery Animal Planet.

Og så kunne det være fedt hvis man kunne dæmpe lyset i displayet men det er vel ønske tænkning


Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 01:33

Oprindeligt skrevet af KOS. KOS. skrev:

Og så er der kun lyd i den ene højtaler på Disney Channel og Discovery Animal Planet.

Og så kunne det være fedt hvis man kunne dæmpe lyset i displayet men det er vel ønske tænkning

Vi tager det da med.

Hvis svaret så er 'desværre ikke', er der jo ikke noget at gøre ved det. Men det kunne jo være at de har adgang til at styre displayets lysstyrke

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Cookie Monster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 04:02

Jeg ved godt at det er noget der ikke lige kan ændres, men

den nye TDC-selector er UALMINDELIG GRIM!

Endelig er fladskærmsteknologien kommet ned i et prisleje, hvor alle kan være med og så skal man have sådan et 80'er pc-kabinet stående ved siden af.

Hvad tænker TDC på?

 

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 11:06

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Men det kunne jo være at de har adgang til at styre displayets lysstyrke

Jeg har fået bekræftet at boksen faktisk kan sådanne ting. Den er ganske fleksibel bag facaden, så det er vel kun et spørgsmål om at ønske det nok.

Altså hvis Selector HD brugere her brændende ønsker f.eks. auto-format på HDMI, dæmpning af lys i displayet mv. så er det noget som TDC vil kunne lave i en senere firmware. 

Vi skal blot overbevise dem om - at de ting er uundværlige for at Selector HD kan fungere optimalt. Og jeres ord betyder noget!

Så fortsæt med at komme med inputs til fejl og mangler, så samler vi op på det.

  /Lars



Redigeret af Lars - 05-Juni-2006 kl. 11:37
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 11:55
Nu har jeg fået nok,her til morgen og ind til nu KL.11.51 har jeg slet ikke kunne bruge min fjernbetjæning den vil ingen ting fuldstændig DØD.Jeg er så nået til det punkt hvor jeg ikke gider mere så den bliver leveret tilbage tirsdag.

Når de så har fået den til at virke så kan det være at den bliver købt igen,måske.
Til top
jdg1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2006
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 12:05

1. De forskellige "zoom" modes - dette kan muligvis ikke rettes fsva. HDMI (jf. Lars' forklaring) men det bør kunne rettes fsva. component (men hvem gider foretager en sådan konvertering?? rgb-->component-->rgb)

2. Billedkvaliteten via scart er decideret ringe! Dette er muligvis et pga. dårligt hardware og kan derfor ikke rettes vha. software?

3. Billedkvaliteten via HDMI er bedre end via scart, men stadigvæk dårligere end på den gamle boks.

4. Hvor er HD-kanalerne??? (forhandleren lovede allerede nu, at der var to kanaler - og folk med DVB tunere kan se dem!!)

 

Det var lige de issues jeg har fundet efter kort tids brug. Lige nu har jeg taget HD-Selectoren fra igen og kører nu med den gamle boks.



Redigeret af jdg1 - 05-Juni-2006 kl. 12:14
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 12:10
Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

1. De forskellige "zoom" modes - dette kan muligvis ikke rettes fsva. HDMI (jf. Lars' forklaring) men det bør kunne rettes fsva. component (men hvem gider foretager en sådan konvertering?? rgb-->component-->rgb)


2. Billedkvaliteten via scart er decideret ringe! Dette er muligvis et pga. dårligt hardware og kan derfor ikke rettes vha. software?


3. Billedkvaliteten via HDMI er bedre end via scart, men stadigvæk dårligere end på den gamle boks.


4. Hvor er HD-kanalerne??? (forhandleren lovede allerede nu, at der var to kanaler - og folk med DVB tunere kan se dem!!)


 


Det var lige de issues jeg har fundet efter kort tids brug. Lige nu har taget HD-Selectoren fra igen og kører nu med den gamle boks.

Lige nu har taget HD-Selectoren fra igen og kører nu med den gamle boks.

Ja har lige tilsluttet min 60 igen som at komme i himlen.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 15:32

Hej Alle

TDC kender problemet med at Standard TV kan opleves som dårligere kvalitet, på den nye Selector i forhold til den gamle.

Sagem arbejder på sagen, og der forventes en firmware rettelse der løser det inden 1. juli.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
jdg1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-Juni-2006
Status: Offline
Point: 135
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 16:26
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Hej Alle

TDC kender problemet med at Standard TV kan opleves som dårligere kvalitet, på den nye Selector i forhold til den gamle.

Sagem arbejder på sagen, og der forventes en firmware rettelse der løser det inden 1. juli.

  /Lars

Hej Lars - tak for feedback

Gælder dette kun scart udgangen eller gælder det billedkvaliteten på alle udgange?

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 17:39

Oprindeligt skrevet af jdg1 jdg1 skrev:

Er dette kun scart udgangen eller gælder det billedkvaliteten på alle udgange?

De mener at fejlen må være synlig på alle outputs, ved visning af SD kilder. Problemet ligger sansynligvis i den driver, der styrer selve chipsettet.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 113>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu