recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector HD - Feedback til TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector HD - Feedback til TDC

 Besvar Besvar Side  <1 111112113
Forfatter
Besked
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 13:56
Vær lige opmærksom på et par ting:

1) De regninger I modtager nu kan sagtens være igangsat uger før TDC besluttede at give en kompensation.

2) De kan jo ikke på nuværende tidspunkt vide om I har tænkt jer at levere Selector HD tilbage eller ej. Så vidt jeg har forstået, så gælder kompensationen kun, hvis man vælger at beholde Selector HD, og de kan derfor ikke begynde at udbetale kompensationen før tidsfristen for at tilbagelevere Selector HD er udløbet. Ellers kunne I jo bare modtage kompensationen og så ALLIGEVEL aflevere Selector HD tilbage (hvis I allerede havde et Selector-kort som I så beholdt og brugte til jeres gamle Selector).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 13:59
Oprindeligt skrevet af Zaragon Zaragon skrev:

Steen/Michael .... æhhh??

Så kom regningen fra TDC.... var det ikke meningen, at man ville modtage en regning på -672,- som kompensation, og det var faktisk uanset hvad man måtte vælge at gøre videre med boksen?? Jeg har modtaget et girokort til indbetaling af 672,- for perioden 1/9-30/11?

Andre, der har fået det samme?? og TDC: Hvad gør vi så?

Det er ikke endnu effektueret i vores systemer. Ændringen træder i kraft per 1. September. Derfor er der nogle (faktuering sker i puljer) som har fået regning allerede hvor man ikke kan se kompensationen. I har nogle valgmuligheder:

1) Betal og bliv kompenseret på den næstkommende regning

2) Lad være med at betale - men kontakt da lige kundeservice. Først efter 1. september.

-Steen

Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
Zaragon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 630
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 14:12

Tak Steen -

...kender jeg arbejdsgangen i TDC er forslag 1 nok det klogeste, hvis man vil undgå endnu flere misforståelser og problemer. ak ja, som min kusine engang sagde: "Brændt barn lugter ilde"... (skulle naturligvis have været: "Brændt barn skyr ilden!")

@HeartWare - jeg mener, Michael her i forummet gjorde klart, at kompensationen netop var et "både-og", og ikke et "enten-eller"... vi HAR jo trods alt også været hårdt prøvet siden vi købte (introduktionen) af boksen, så det er faktisk kun ret og rimeligt, IMHO.

Til top
DanLeander Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 27-September-2005
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 16:03
Burde alle have modtaget brev fra TDC nu? Jeg har nemlig stadig ikke modtaget brevet på trods af at jeg blev registeret i TDC butikken jeg købte den i.
Philips 37PF9830 LCD TV· Philips DFR9000 Digital AV Receiver · Sagem 81 HD selector
Til top
Biojensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 19-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 84
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 16:08

Oprindeligt skrevet af DanLeander DanLeander skrev:

Burde alle have modtaget brev fra TDC nu? Jeg har nemlig stadig ikke modtaget brevet på trods af at jeg blev registeret i TDC butikken jeg købte den i.

Jeg har modtaget mit i dag. Det er sendt som B post den 23/8.

Film skal ses i hjemmebiografen :-)

Se min hjemmebio & få inspiration & råd til hjemmebiografen på http://www.biojensen.dk

Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af Ally Ally skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af twocat_cph twocat_cph skrev:

Hej Steen , Velkommen tilbage fra Ferien , håber at  du ikke var i Danmark ,  og undgik at blive druknet i regn ,ligesom mig  der stadig er i Bulgarien , men jeg  kommer hjem på fredag det første jeg gør  er at tænde min selector ,   Glæder mig til at lege med de nye menuer . 

Jeg vil gerne spørge om der ikke i fremtiden bliver valgfrihed . så man kan vælge om man vil have HDTV bokse fra Sagem , humax, force og Samsung  når man hos svenske comhem kan vælge imellem overstående mærker .

https://www.comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&_ pageLabel=publik_page_kund_tv_start

Hvorfor har vi været bastet og bundet til Sagem , i så mange år uden at kunne vælge andre mærker ?

undre mig

Hej TwoCat,

Jeg var på Rhodos, så lidt sol kom der da på dellerne

Svaret på dit spørgsmål er lidt kompliceret, men here goes:

[Ally: Snipper lige dine punkter]

Som du kan se er det ikke en simpel problemstilling. Min egen umiddelbare vurdering er at det sandsynligvis vil ske i en eller anden udstrækning med basis bokse, men at der stadigvæk vil være begrænsning for interaktive bokse, samt kommende PVR bokse - hvor der er en del specifikke applikationer - som ikke findes i "off-the-shelf" produkter.

-Steen



Jeg kan tage fejl, men jeg forstod twocat_cph's spørgsmål mere i retning af, om TDC er bundet til Sagem som producent af jeres Selector bokse, eller om det kunne tænkes, at I indrager andre producenter til at lave jeres Selector bokse? Altså ikke som retail, men under Selector 'brandet'? Kan der f.eks. komme en Samsung Selector en dag?

Vi er ikke bundet til Sagem selvom det måske kunne se sådan ud

Når en ny Selector skal på markedet laver vi en kravspecifikation som alle leverandører af Set-top-bokse får lov at byde ind på. Vi udvælger så den endelige leverandør baseret på pris, funktionalitet, etc.

At det så er Sagem som "vinder kontrakten" skyldes at de som regel har nogle produkter som teknologisk passer godt ind i vores roadmap. F.eks. understøttelse af Viaccess. Hvis vi skulle have en leverandør til at implementere Viaccess ville det jo øge prisen på boksene betragteligt i forhold til Sagem boksen hvor det allerede er implementeret.

-Steen



Og vi kan dermed udlede af: "Vi udvælger så den endelige leverandør baseret på pris, funktionalitet, etc.", at det ikke indebærer at kigge på design overhovedet

Jeg skal heldigvis have alt hifi gemt væk bag låger snart, men er synd for dem, der har kassen stående fremme.

Det er ikke helt rigtigt - Der var ikke andre leverandører end Sagem som kunne levere et produkt som levede op til vores kravspecifikation i tide til en lancering inden VM i fodbold. Derfor havde vi ikke rigtigt noget valg mht. design.

-Steen

Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 17:03

Status mht. Software per 29/8/2006 kl 17.00

Hej Alle,

Jeg tester fortsat og er stadig tilfreds med den nye software. Testene slutter imorgen omkring frokost, og jeg forventer at vi kan release softwaren i løbet af imorgen eftermiddag.

-Steen

 

Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
Ayla Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 31-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 298
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 17:08
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af Ally Ally skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af twocat_cph twocat_cph skrev:

Hej Steen , Velkommen tilbage fra Ferien , håber at  du ikke var i Danmark ,  og undgik at blive druknet i regn ,ligesom mig  der stadig er i Bulgarien , men jeg  kommer hjem på fredag det første jeg gør  er at tænde min selector ,   Glæder mig til at lege med de nye menuer . 

Jeg vil gerne spørge om der ikke i fremtiden bliver valgfrihed . så man kan vælge om man vil have HDTV bokse fra Sagem , humax, force og Samsung  når man hos svenske comhem kan vælge imellem overstående mærker .

https://www.comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&_ pageLabel=publik_page_kund_tv_start

Hvorfor har vi været bastet og bundet til Sagem , i så mange år uden at kunne vælge andre mærker ?

undre mig

Hej TwoCat,

Jeg var på Rhodos, så lidt sol kom der da på dellerne

Svaret på dit spørgsmål er lidt kompliceret, men here goes:

[Ally: Snipper lige dine punkter]

Som du kan se er det ikke en simpel problemstilling. Min egen umiddelbare vurdering er at det sandsynligvis vil ske i en eller anden udstrækning med basis bokse, men at der stadigvæk vil være begrænsning for interaktive bokse, samt kommende PVR bokse - hvor der er en del specifikke applikationer - som ikke findes i "off-the-shelf" produkter.

-Steen



Jeg kan tage fejl, men jeg forstod twocat_cph's spørgsmål mere i retning af, om TDC er bundet til Sagem som producent af jeres Selector bokse, eller om det kunne tænkes, at I indrager andre producenter til at lave jeres Selector bokse? Altså ikke som retail, men under Selector 'brandet'? Kan der f.eks. komme en Samsung Selector en dag?

Vi er ikke bundet til Sagem selvom det måske kunne se sådan ud

Når en ny Selector skal på markedet laver vi en kravspecifikation som alle leverandører af Set-top-bokse får lov at byde ind på. Vi udvælger så den endelige leverandør baseret på pris, funktionalitet, etc.

At det så er Sagem som "vinder kontrakten" skyldes at de som regel har nogle produkter som teknologisk passer godt ind i vores roadmap. F.eks. understøttelse af Viaccess. Hvis vi skulle have en leverandør til at implementere Viaccess ville det jo øge prisen på boksene betragteligt i forhold til Sagem boksen hvor det allerede er implementeret.

-Steen



Og vi kan dermed udlede af: "Vi udvælger så den endelige leverandør baseret på pris, funktionalitet, etc.", at det ikke indebærer at kigge på design overhovedet

Jeg skal heldigvis have alt hifi gemt væk bag låger snart, men er synd for dem, der har kassen stående fremme.

Det er ikke helt rigtigt - Der var ikke andre leverandører end Sagem som kunne levere et produkt som levede op til vores kravspecifikation i tide til en lancering inden VM i fodbold. Derfor havde vi ikke rigtigt noget valg mht. design.

-Steen



Ok, fair nok

Og lad mig sige igen, hvor fedt det var med VM i HDTV, ville jeg ikke bytte for noget!
/Martin
Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af Ayla Ayla skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af Ally Ally skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af twocat_cph twocat_cph skrev:

Hej Steen , Velkommen tilbage fra Ferien , håber at  du ikke var i Danmark ,  og undgik at blive druknet i regn ,ligesom mig  der stadig er i Bulgarien , men jeg  kommer hjem på fredag det første jeg gør  er at tænde min selector ,   Glæder mig til at lege med de nye menuer . 

Jeg vil gerne spørge om der ikke i fremtiden bliver valgfrihed . så man kan vælge om man vil have HDTV bokse fra Sagem , humax, force og Samsung  når man hos svenske comhem kan vælge imellem overstående mærker .

https://www.comhem.se/publik/www/portal/all?_nfpb=true&_ pageLabel=publik_page_kund_tv_start

Hvorfor har vi været bastet og bundet til Sagem , i så mange år uden at kunne vælge andre mærker ?

undre mig

Hej TwoCat,

Jeg var på Rhodos, så lidt sol kom der da på dellerne

Svaret på dit spørgsmål er lidt kompliceret, men here goes:

[Ally: Snipper lige dine punkter]

Som du kan se er det ikke en simpel problemstilling. Min egen umiddelbare vurdering er at det sandsynligvis vil ske i en eller anden udstrækning med basis bokse, men at der stadigvæk vil være begrænsning for interaktive bokse, samt kommende PVR bokse - hvor der er en del specifikke applikationer - som ikke findes i "off-the-shelf" produkter.

-Steen



Jeg kan tage fejl, men jeg forstod twocat_cph's spørgsmål mere i retning af, om TDC er bundet til Sagem som producent af jeres Selector bokse, eller om det kunne tænkes, at I indrager andre producenter til at lave jeres Selector bokse? Altså ikke som retail, men under Selector 'brandet'? Kan der f.eks. komme en Samsung Selector en dag?

Vi er ikke bundet til Sagem selvom det måske kunne se sådan ud

Når en ny Selector skal på markedet laver vi en kravspecifikation som alle leverandører af Set-top-bokse får lov at byde ind på. Vi udvælger så den endelige leverandør baseret på pris, funktionalitet, etc.

At det så er Sagem som "vinder kontrakten" skyldes at de som regel har nogle produkter som teknologisk passer godt ind i vores roadmap. F.eks. understøttelse af Viaccess. Hvis vi skulle have en leverandør til at implementere Viaccess ville det jo øge prisen på boksene betragteligt i forhold til Sagem boksen hvor det allerede er implementeret.

-Steen



Og vi kan dermed udlede af: "Vi udvælger så den endelige leverandør baseret på pris, funktionalitet, etc.", at det ikke indebærer at kigge på design overhovedet

Jeg skal heldigvis have alt hifi gemt væk bag låger snart, men er synd for dem, der har kassen stående fremme.

Det er ikke helt rigtigt - Der var ikke andre leverandører end Sagem som kunne levere et produkt som levede op til vores kravspecifikation i tide til en lancering inden VM i fodbold. Derfor havde vi ikke rigtigt noget valg mht. design.

-Steen



Ok, fair nok

Og lad mig sige igen, hvor fedt det var med VM i HDTV, ville jeg ikke bytte for noget!

Præcis - Det er uvæsentligt om boksen er grim - Du skal jo ikke kigge på den men på det lækre HD billede på TV'et!

Men retfærdigvis kan jeg da godt afsløre at hvis jeg havde haft muligheden ville jeg nok også have valgt et andet design...

-Steen

-Steen

Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
Ole Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

recordere.dk teamet

Oprettet: 04-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 874
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-August-2006 kl. 19:06

Hej Alle.

Som de fleste vist har bemærket er denne tråd ved at blive temmeligt uoverskuelig.

For at skabe mere overskuelighed har vi valgt at dele tråden op i fire nye emner:

TDC Selector HD - Debat om returnering (incl. debat om gratis canal+)
TDC Selector HD - Softwareproblemer
TDC Selector HD - Teknisk debat
TDC Selector HD - Generel debat

I starten af hver tråd er der en kort introduktion til, hvad der hører til i tråden. Den sidste TDC Selector HD - Generel debat er "skraldespanden" til de indlæg, som ikke passer ind i de tre første.

Jeg håber, at vi kan give lidt mere overskuelighed på den måde, ikke mindst hvis man fremover skal søge tilbage i trådene...

God fornøjelse

...Ole



Redigeret af LER2001 - 29-August-2006 kl. 19:35
Moderator, recordere.dk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 111112113
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu