recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Selector HD - Feedback til TDC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSelector HD - Feedback til TDC

 Besvar Besvar Side  <1 4243444546 113>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 01:00
Oprindeligt skrevet af Carser Carser skrev:

Jeg har ikke selv en Selector HD, og jeg blander mig kun fordi jeg læser, hvad brugere skriver og vil fraråde kun 5 cm. luft over boksen og fordi jeg mener, at designet vil give og sikkert allerede giver problemer.

Dette er ikke et "jeg blander mig lige" emne.

Dette emne er til feedback på Selector HD og intet andet.

Yderligere kommentarer ønskes ikke.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
sge_tdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 657
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 01:35
Oprindeligt skrevet af mllprivat mllprivat skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

-> Steen.

Ved jo godt at spørgsmålet ville komme, så kunne jeg jo lige så godt, være den der kastede den første "steen" :-)

Vi er nu midt i ugen, og det begynder at lugte lidt af beta :-), hvordan ser det ud.

Desværre ser det ud til at der har indsneget sig en mindre forsinkelse - Softwaren er i hus, men de praktiske ting omkring test/verifikation tager længere tid end forudset.

Vi skynder os, men det bliver nok først om en uges tid. Beklager!

-Steen

trist..

For at dulme vores smerter syntes jeg du skulle sige lidt om den ting du glædet dig til at se vores reaktion på

Nul! Det er en overraskelse

-Steen

Steen G. Enevoldsen, M.Sc.EE
Udviklingsingeniør,
TDC Kabel TV

NB: Jeg udtaler mig i dette forum på min arbejdsgivers vegne.

Rapporter et problem her
Til top
Lars Lautrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 05:11
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Dette emne er til feedback på Selector HD og intet andet.Yderligere kommentarer ønskes ikke.


Helt ærligt! Slap lige lidt af.
"Carser" prøver bare, ligesom flere her, at komme med konstruktive forslag til løsning af det største Selector-problem der er!
Man må da vel komme med lidt af sin ekspert-viden, uanset om man har en Selector eller ej, hvis det kan hjælpe TDC/Sagem med at få løst et problem!?

Med venlig hilsen

Lars Lautrup
www.geocaching.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 08:24

Oprindeligt skrevet af Lars Lautrup Lars Lautrup skrev:

Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Dette emne er til feedback på Selector HD og intet andet.Yderligere kommentarer ønskes ikke.


Helt ærligt! Slap lige lidt af.
"Carser" prøver bare, ligesom flere her, at komme med konstruktive forslag til løsning af det største Selector-problem der er!
Man må da vel komme med lidt af sin ekspert-viden, uanset om man har en Selector eller ej, hvis det kan hjælpe TDC/Sagem med at få løst et problem!?

Venligst ingen debat om modereringer i dette emne.

Dette emne er til feedback på Selector HD og intet andet.

Bemærk ordet feedback. Det er for brugere af Selector HD til at give feedback på deres oplevelser med apparatet, og intet andet.

Ja, det er en stram linie. Strammere end ellers. Men dette er ikke et debat-emne, hvor brugere uden Selector HD kan komme med fortolkninger af den feedback der gives.

Tilbage til emnet.

  /Lars

PS. TDC er ikke underlagt den moderering (hvis nogen måtte være i tvivl )



Redigeret af Lars - 29-Juni-2006 kl. 08:30
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars N Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Donald Donald skrev:

Sagem 81 genstarter selv!

Iflg. brugsvejledningen, der kan downloades på TDC's hjemmeside, bruger boksen 25 W.

Strømforsyningen er mærket med 12 V - 1,5 A DC.

Dvs. at strømforsyningen kun kan yde en effekt på 12 * 1,5 = 18 W.

Da der formodentlig (jeg har ikke haft den skilt ad) er en elektronisk overbelastningsbeskyttelse i strømforsyningen, er der ikke noget at sige til, at denne afbryder en gang i mellen.

Er løsningen på problemet med, at boksen genstarter, så ikke en ombytning af strømforsyningen?

Den udregning er rimelig forkert!

De 12V 1.5A er hvad strømforsyningen kan levere. De 25W er det samlede forbrug, det er 2 vidt forskellige ting. Jeg synes at det er lidt bekymrende at folk der sidder og siger de er elektronikdesignere kan komme med antagelser ud fra en forkert udregning!

Min selector er nu også blevet værre, der nu meget ofte lydudfald på HDMI udgangen. Og jeg har ikke ændret noget på opsætning eller lign.

MVH

Lars N

 

Til top
Lars Lautrup Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 81
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 11:00
Oprindeligt skrevet af Lars N Lars N skrev:

Den udregning er rimelig forkert!

De 12V 1.5A er hvad strømforsyningen kan levere. De 25W er det samlede forbrug, det er 2 vidt forskellige ting.


Øh.. Hvad er din definition af det "samlede forbrug"?..
Hvis der står at Selector-boksen forbruger 25 Watt, så gør den vel det? - og sætter man en 18 Watt strømforsyning til at trække det, kan det vel ikke betyde andet end problemer!?

Med venlig hilsen

Lars Lautrup
www.geocaching.dk
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 11:04

Til STEEN

Efter denne hede debat om et særdeles alvorligt problem for de køber af  Sagem 81HD det oplever det, vil jeg gen fremsætte mit spørgsmål til Steen. Vil det blive muligt når min Sagem 81HD kommer til at køre korrekt, at kunne se og høre alle TV kanaler ( program nr. på Sagem 81HD som er åbnet) med kun et S/PDIF coax, og et HDMI kabel til DVI adapter monteret til mit BeoVision 7-40 LCD TV. Altså intet scart kabel  ???, for som det er nu får jeg kun lyd fra enkelte TV stationer som eks. Canal + FILM, og kun 16:9 når det udsendes fra TV stationen og køre over HDMI.  Hvor scart kablet kan overføre alt TV i 16:9. Steen hvis dette ikke er TDC's mål med Sagem 81HD, vil jeg nemlig levere skidtet tilbage.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 11:39
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hvor scart kablet kan overføre alt TV i 16:9.

SCART-kablet "overfører" ikke noget i 16:9. Det overfører et billede - ligesom et HDMI-kabel gør - samt en information om billedet er 4:3, 14:9 LetterBox, 16:9 LetterBox eller ægte 16:9 (anamorfisk) - hvilket et HDMI-kanel ikke gør - og det er så op til fjernsynet at sørge for at vise det på den måde, som brugeren ønsker det.

Kan dit TV *selv* skifte mellem WIDE og NORMAL mode på HDMI-indgangen? Der er ikke mulighed i HDMI-standarden at overføre information om billedet er 16:9 eller 4:3 - signalet er pr. definition altid 16:9, og derfor vil du ikke få samme muligheder med HDMI-kabel som du vil få med SCART.

Det er ikke Selectors fejl - det er dem, der definerede standarden for HDMI, der ikke har tænkt denne tanke.

Redigeret af HeartWare - 29-Juni-2006 kl. 11:49
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 11:41

Oprindeligt skrevet af Lars Lautrup Lars Lautrup skrev:

Øh.. Hvad er din definition af det "samlede forbrug"?..  Hvis der står at Selector-boksen forbruger 25 Watt, så gør den vel det? - og sætter man en 18 Watt strømforsyning til at trække det, kan det vel ikke betyde andet end problemer!?

Det samlede forbrug, er forbruget på 220V siden. Altså forbruget fra Selector + strømforsyning

Og så ikke flere gætterier omkring hardwaren - kun ægte feedback please.

  /Lars

 

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4795
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Vil det blive muligt når min Sagem 81HD kommer til at køre korrekt, at kunne se og høre alle TV kanaler [...] med kun et S/PDIF coax, og et HDMI kabel til DVI adapter monteret til mit BeoVision 7-40 LCD TV. Altså intet scart kabel???

Selv om jeg ikke er Steen, så er jeg ret sikker på, at svaret her er "ja". Selvfølgelig skal det virke med HDMI/DVI og evt. seperat lydkabel. Det gør det allerede hos mig (dog med analogt lydkabel).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 12:23
Keld R. Hansen skrev:
 
Selvfølgelig skal det virke med HDMI/DVI og evt. separat lydkabel. Det gør det allerede hos mig (dog med analogt lydkabel).

__________________
Hej Keld R. Hansen
 
Ja her er det omvendt, ingen problemer med at overføre analog lyd via et sæt phono kabler, men som beskrevet meget forskelligt resultat med digital lyden via  et S/PDIF coax phono kabel. Tak for din forklaring vedrørende billede overførsel. Mit TV viser altid ved normalt TV uden Sagem 81HD et billede i 16:9 og fuld skærm, underteksterne justere TV'et også automatisk ind så det passer. Der har b&o løst et problem på en fantastisk god måde, og denne automatik ønsker jeg også kan virke via Sagem 81HD med den før omtalte opsætning.

 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
mllprivat Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2006 kl. 12:44
Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af mllprivat mllprivat skrev:

Oprindeligt skrevet af sge_tdc sge_tdc skrev:

Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

-> Steen.

Ved jo godt at spørgsmålet ville komme, så kunne jeg jo lige så godt, være den der kastede den første "steen" :-)

Vi er nu midt i ugen, og det begynder at lugte lidt af beta :-), hvordan ser det ud.

Desværre ser det ud til at der har indsneget sig en mindre forsinkelse - Softwaren er i hus, men de praktiske ting omkring test/verifikation tager længere tid end forudset.

Vi skynder os, men det bliver nok først om en uges tid. Beklager!

-Steen

trist..

For at dulme vores smerter syntes jeg du skulle sige lidt om den ting du glædet dig til at se vores reaktion på

Nul! Det er en overraskelse

-Steen

 

ahh går den, så går den : 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4243444546 113>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu